km rv:lla 9+2 (5/06)
1.5 vuotta yritettiin raskautta (lääkityshoito),kunnes se kävi toteen: hetkellisesti pääsiäisen aikaan.Testi näytti heikkoa pos. menkat alko norm. niin testin teon jälkeen kuin aikaisemminkin,välillä tiputtelua.No, tein varmuuden vuok uuden kk:ten jälk-heikko edel.soitin nla:aan,eka aika 3vko:n päähän.Kysyin vuodoista... ja sanottiin että kaikki norm. Pe 5.5 alko kk:set uud.kunnes la iltana jouduin menee amb naistenklinik.en voinu enää liikkua,kipu sietämätön... lääkäri tutki,kohtu tyhjä mutta vatsalaukussa verta ja munatorvissa jotain (mikä jäi epäselväks).Su aamuyöstä (7.5) alkoi kauhea vas puoleinen kipu/särky olkapäässä ja vatsassa,hälytin hoit. Lääk pyynnöst leikkaukseen.Silloin selvitettiin minulle että sikiö munatorvessa joka joudutaan poistamaan kaikkineen tarpeineen.
Kerran oli kova ns. koristuskohtaus vas. puolella, mutta oli ohi n. 15min.Söin kipuun paramax-kipulääkettä
Haluamme/toivomme edelleen lasta,ehkä valitsemme keinohedel. kun 50% käytössä,ei `varaa´menettää ainuata, ja pelko on suuri.
ONKO kenelläkään raskauksia tällaisen tapahtuman jälkeen/kohtalontovereita?? Onko raskaus onnistunut??
Itse olen selvinnyt paremmin (kun kesk asiasta ystävien kanssa),vaikka pettymys suuri ja suunnitelmat olivat kaukana tulevaisuudessa... Miehelleni tämä on vielä arka asia keskusteltavaksi.
Olen ajatellut,jos raskaaksi tulen,menen heti tutkituttamaan että kaikki on kunnossa. Tietysti hoidan itseni kuntoon.
Aurinkoista mieltä kuitenkin kaikille!!
Kommentit (4)
paljon helpottavammalta, kun tietää että on henkilöitä jotka kokeneet saman, vaikka todella ikäviä asioitahan nämä on kun on odottanut.
Ei tarvi painia tällaisten asioiden kanssa yksin.
Näiltä sivuilta saa henkisen lohdutuksen, vastauksia kysymyksiin,vaikka tuntuu et joillakin yliampuvia.
Olen ollut saikulla toista viikkoa,kun on ollut kivuliasta tää olo, ja kaiken lisäksi sairastuin flunssaan :(
Johtunee huonosta yleiskunnosta, ja hb:ni laski jonkin verran,vei voimat...
Odottelemaan jään seuraavia kuukautisia. Ja toivottavasti onni olisi myötä!
keskenmeno alkoi la ja sitten äitien päivän vuosin kuin mikä..paketti siteitä meni ihan keposeen. kiva kiva, piti vielä tämäkin kokea.
mies oli ihan karmeen pettynyt, mutta sanoi että haluaa heti toisen lapsen, siis jos minä jaksan/haluan/uskallan.
no ootellaan vähän kuitenkin
kuumetta
että teille kävi näin!!! Jaksamisia!!
Pitää vain olla positiivinen näissä asoissa, vaikka takapakkia tulee.
Ehkä onnistuu paremmin kuin odottaakaan,tai toivotaan niin :)
Viimeviikolla otetiin erilaisia kokeita (pari päivää kesk. jälkeen),ja tänään lääk soitti ja kertoi,et mul on jokin emätin tulehdus tms.
Täytyy aloittaa antb. kuuri.
Nyt vaan täytyy hoitaa paikat kuntoon, jospa se raskauskin antaa merkkejään,kun elimistö siihen valmis.
mulla myös poistettu vas torvi, rv 7+2 sikiö repi torven. tämä tapahtui lokakuussa 04. nyt meillä on luomusti aikaan saatu ihanaakin ihanampi 3kk tyttö. eli toivoa on, mulla on taas kauhun hetket mielessä kun plussasin viime pe ja kukaan ei ota tosissaan kun alkoi kivut ja vuoto!! maanantaina menen vaikka väkisin ultraan tutkituttamaan meneekö kesken vai miksi vuotaa, toinen munatorvi halutaan säilyttää.
ultraan pääset heti kun raskaudut, kunhan vaan muistat vaatia sitä!!!!
meillä myös miehelle oli vaikea puhua asiasta, ajan kanssa siitäkin pystyy puhumaan. nyt taas mies meni mykäksi kun kerroin vuodosta.
kivat kirjoitusvirheet kun tyttö möngertää sylissä.
aurinkoista tulevaisuutta