onko teillä ollut kovaa turvotusta loppuviikoilla?
mulla nyt 34+2 ja paino nousu viikossa 5 kiloa...jalat ja kädet tosi turvoksissa... nesteet kertyy ihan kauheata vauhtia..
kävin ä-polilla , mutta päästivät kotiin , koska pissa ok ja verenpaine ok, ja vauvoilla kaikki hyvin.
onko siis muillakin yhtäkkiä noussu paino turvotuksen takia ja ootteko ite saanu turvotusta pois..onko tullut raskausmyrkytys?
Kommentit (4)
Mullakin lopussa tuli ihan hurjasti turvotusta, tosin jouduin osastollekin rv 35+4, kun mulla kohosivat myös paineet ja proteiinia tuli pissaan. Mulle tuli lopulta erittäin paha raskausmyrkytys, jonka vuoksi -lääkärin sanoin- raskaus piti purkaa. Käynnistely aloitettiin rv 36+3 ja homma päätyi kiireelliseen sektioon rv 36+6.
Kävin rv 25+ lähtien myös lymfassa ja se auttoi aina väliaikaisesti. Synnytyksen jälkeen mulle tuli vielä ihan kauheat turvotukset, jalat olivat kuin elefantilla. Varasin Naistenklinikalla lymfan ja sen jälkeen pissasinkin vuorokaudessa 7 litraa -oli tehokasta! (proteiinin takia oli virtsankeräys päällä) Raskauden aikana painoa kertyi 16 kiloa, josta mukaan kotiin tuli vain 6 kiloa ja sekin turvakaukaloissa. :)
ja olo on ihan toivoton. joka toista paikkaa särkee ja joka toinen paikka on tunnoton, kun nestettä kertyy aivan valtavasti. terkka oli ihan varma neuvolassa viime viikolla, että mulla on raskausmyrkytys, mutta eipä ollut. onneksi. äitini lohdutti, että hänellä oli myös aivan järkyttävä turvoke, jonka vuoksi joutui sairaalaan tarkkailuun. oli kuitenkin poistunut nesteet loristen ekoina päivinä synnytyksen jälkeen. ei malta odottaa...
Minulla nimittäin raskausmyrkytys tuli jotenkin epätyypillisenä, paineet eivät nousseet huomattavasti ja valkuaistakin oli vain hieman. Paino nousi vain 14 kiloa raskauden aikana (loppuvaiheessa kilon päivässä), mutta kiireellisen sektion jälkeen paino putosikin parissa viikossa 26 kiloa - olin siis laihtunut 12 kiloa raskauden aikana. Sektiota pyysin ja itkin pari päivää kivuliaan turvotuksen takia, mutta kun labra-arvot eivät antaneet syytä, niin ei leikattu ennen kuin munuaiset tilttasivat. Virtsan tulo siis loppui kokonaan raskausmyrkytyksen takia ja silloin on hengenvaarallinen tilanne.
saattoi heitellä parikin kiloa parin päivän aikana... Suolaista kannattaa välttää ja juoda paljon vettä. Mulla nousi verenpaineet ja jouduin lääkitykselle rv36. Valkuainen oli pari kertaa plussalla. Raskausmyrkytystä ei kuitenkaan onneksi kehittynyt.