käynnistyksestä..
Mulla nyt 40+1 täynnä eli laskettu tuli ja meni. Yöllä alkoi limainen vuoto, että jo hiukan lupailee jonkinlaista edistystä..koska teillä on alettu käynnisteleen eli kuinka paljon antavat mennä yli ennen kuin tekevät mitään synnytyksen käynnistämiseksi sairalassa? Olen menossa Kätilöopistolle eli onko siellä tietty käytäntö?
T:Norita
Kommentit (5)
Mulla käynnistetään synnytys tiistai-aamuna ellei sitä ennen tapahdu itsekseen. Syynä raskaushepatoosi, rv38+2 silloin..Vähän jännittää kuinka kivuliasta sitten. Esikoisen syntymä oli " helppo" ja syntyi rv40+5 ihan itsekseen. Eipä hepatoosi silloin vaivannu vaan ilmesty vast tähän raskauteen. Omalta äidiltäni perittyä..
Olen itse menossa naistenklinikalle, en tiedä onko kättärillä sitten sama käytäntö? Mutta eka yliaikaiskontrolli 10 päivää yli eli 41+3 ja seuraava siitä kolmen päivän kuluttua, mulla toinen on maanantaina koska eivät sunnuntaina anna aikoja yliaikaiskontrolliin. Lääkäri sanoi etteivät vielä maanantaina käynnistä, eli sitten 42+2 alkavat käynnistelemään.
TURHAUTTAVAA...
Katuska ja 41+5
Eka yliaikaisuuskontrolli sitten kun mennyt 10 päivää yli. Jos tilanne kypsä saattavat puhkaista kalvot ja sillai käynnistellä jo silloin (riippuu lääkäristä kyllä lähettävätkö vielä kotiin). Seuraava käynti kun 13 päivää yli. Minun synnytys käynnistyi itsestään 42+0 ja olisivat jo muutenkin käynnistäneet eli en tiedä kuinka pitkään sen yli antaisivat mennä. Tämä kaikki tietenkin pätee vain silloin jos vauvalla ei mitään hätää.
t äitimiia rv 37
toinen raskauteni vuonna 2002. Yllättävän samalla lailla meni kuin aikaisempikin synnytys. Riitti pelkkä kalvojen puhkaisu, vaikkei pikkuinen olisi kylläkään normaalitilanteessa vielä hetkeen syntynytkään. Lääkärin kommentti. Synnytyksen kesto kalvojen puhkaisusta lähtien noin neljä tuntia.
Raskaus on yliaikainen vasta viikolla 42. HUS käytäntä on että käynnistys on viimeistään 42+2 jos sitä ennen ei mitään hämminkiä. Olikohan niin, että 10 päivää lasketun päivän jälkeen alkaa päivittäin/joka toinen pn kontrollit sairaalassa ja tilanne katsotaan siis aina silloin ja jos vauva voi hyvin, niin odotellaan. En muista ihan tarkkaan, mutta itse ehdin käydä kontollissa kahdesti (mitään ei siis käynnistelty koska kaikki ok) ja vauva syntyi 41+4.