Puurot: hirssi ja riisi
Meillä on tarkoitus alkaa maistella puuroja, kiinteisiin ollaan tutustuttu 4,5 kuukauden iästä alkaen. Ensimmäiseksi ajattelin ottaa maisteluun riisijauhopuuron, sitten varmaankin jo kaurapuuron.
Nyt ostin valmista Muksun riisipuuroa, oletteko te tehneet puuron itse riisijauhoista? Entäs hirssi, missä vaiheessa olette sen ottaneet ruokavalioon ja mitä hirssijauhoja suosittelette? Löytyykö hirssistä tehtyä pikapuuroa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Mia79 ja kaksikko 5,5kk
Kommentit (3)
Meillä maistuu ainakin hyvin, tosin laitan aina hieman hedelmäsosetta sekaan. (Rauta imeytyy paremmin kun samalla syö c-vit.pitoista)
Riisin olen keittänyt myös ihan hiutaleista. (niitä Nalle-merkkisiä) Ja kummallakin lapsella olen muistaakseni aloittanut ensin riisin, sitten hirssin.
Nyt ostin kaupasta Muksun puurojauheen lisäksi Nallen riisihiutaleita, Myllyn paras hirssiä sekä tattaria. Meillä aloitetaan puurot järjestyksessä riisi, hirssi, kaura ja tattari. Täytyypä käydä vielä Ruohonjuuressa tutkailemassa luomuhiutaleita.
Ajattelin vastata sinulle, vaikka en oikeastaan osaa sinua auttaa. Aihe vaan on meillä tänään ajankohtainen, sillä poikamme 6,5 kk maistoi tänään ensimmäistä kertaa riisijauhoista tekemääni puuroa. Meillä viljat aloitettiin pariviikkoa sitten, kiinteät ruoat alkoivat viisikuukautisena. Olin tutustunut eri mielipiteisiin viljojen aloituksesta ja ostanut hirssi ja riisijauhoja kaappiin valmiiksi. Kuitenkin päätin aloittaa viljat kauralla, koska en itsekään ole kai koskaan maistanut hirssipuuroa. Kaura sopi pojalle hyvin ja hän tykkää siitä tosi paljon, jopa enemmän kuin kasvis- tai hedelmäsoseista. Keitän siis itse hienonnetuista luomukaurahiutaleista puuron ja lisään joukkoon vähän luumusosetta. Tänään tein kokeeksi valmiista riisijauhoista puuron, jota maistoin ja se oli aivan kamalan makuista. Ajattelin, etten söisi tuota itsekään ja lisäsin siihen vähän mustikkaa, jos muuttuisi paremmaksi. Ei sekään kyllä pojalle kelvannut - kohteliaisuudesta maisteli muutaman lusikallisen ja irvisteli päälle. Jäi muuten minultakin lautaselle. Eli meillä jää riisijauhopuurot syötättä, saa nähdä miten sen hirssin kanssa käy =)