Onko kukaan tuntemasi koulukiusattu pystynyt
elämään normaalia elämää? Vai onko heistä oikeasti tullut sitä, miksi heitä haukuttiin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
ei
Mitä hänelle tapahtui?
Minä itse. Teen normaalipalkkaista työtä ja minulla on tavallinen, kahden lapsen perhe. Olen nykyään onnellinen, yksi kiusaajista taas on vankilassa ja toinen kuoli vuosia sitten huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä
Hyvä. Millaista elämäsi on?
Vierailija kirjoitti:
Minä itse. Teen normaalipalkkaista työtä ja minulla on tavallinen, kahden lapsen perhe. Olen nykyään onnellinen, yksi kiusaajista taas on vankilassa ja toinen kuoli vuosia sitten huumeisiin.
Melkein sama. Itselläni menee ihan hyvin. Kiusaajilla miten milläkin.
Minä olen. Olin koulukiusattu ala-asteesta lukioon, neljässä eri koulussa matkan varrella. Tiedän nykyään että se johtui tuolloin diagnosoimatta jääneestä Aspergerista, ja varmaan olinkin melkoinen outolintu. Opiskelen nyt mieluista alaa ja minulla on harrastuksia. Traumoja ei ole jäänyt, koska tiedostan miksi ihmiset käyttäytyivät silloin kun käyttäytyivät.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa se menisikin aina noin.
Minä. Akateeminen tutkinto, mies, ihanat lapset ja talo. Paketti koossa. Samoiten mieheni -entinen koulukiusattu. Kiusaajat taas...itsareita, linnaa, kouluttamatomia, teiniäitejä, narkkareita...ja mitähän muuta. Kyllä se on yleensä heikompi aines joka purkaa alemmuuttaan ja kotoa lähtevää pahaa oloa muihin koulussa.
Ei. Narkkareita ja juoppoja nykyään nää kiusatut.
Minä. En tiedä mitä kiusaajille kuuluu, eikä kiinnostakaan. Riittää kun minulla on hyvä elämä.
Aika moni kiusattu näyttää olevan nykyään julkkis, laulaja tai näyttelijä tai vast. Eli huono ennuste on kiusatuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei
Mitä hänelle tapahtui?
pitkäaikaistyötön joka viettää aikansa av:lla
Aika utopistisen kuuloisia kaikki nämä "kiusatulla menee hyvin, kiusaajat kuolleita/linnassa" kun itse kiusattuna elän rajoittunutta elämää ja vanhat kiusaajat hakevat lapsiaan päiväkodista siinämissä muutkin normaalit vanhemat. Eipä se aina mene niinkuin saduissa.
Kiusataan edelleen jätetään ulkopuolelle en tiedä mikä mus on vialla
Olin kiusattu yläasteella. Lukiossa olin outo hylkiö, mutta en kiusattu. Kärsin nykyään mt-ongelmista kuten ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä ja pahoista itsetunto-ongelmista. Opiskelut vähän jäivät, mutta olen kyllä töissä. Olen ollut mm. siivoojana. En haaveillut tällaisesta urasta. Olisin halunnut opiskella yliopistossa ja haaveilin toisesta ammatista, mutta paniikkihäiriön takia jäi koulut käymättä. Ehkä nyt aikuisena uskaltaisi ajatella opiskeluja.
up