Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mikä juttu tää on, että tavikset vuodattaa koko elämänsä instastooreihin...

Vierailija
29.12.2018 |

Kuten Hanna G., Anna Saivosalmi jne. aamusta iltaan kuvataan omaa elämää ja se julkaistaan. Onko tuo jokin narsistisuuden huipentuma vai mitä? Siis ymmärrän, että suurten julkkisten elämä voi ihmisiä kiinnostaa, mutta kun et vielä edes ole mikään julkkis niin julkaiset koko elämäsi päivä toisensa jälkeen näihin stooreihin. En ymmärrä, mikä pointti tossa on.
Vai onko se vaan nykyaikaa?
Ymmärrän että työjuttuja julkaisee, mutta että ihan tavalliset perheaamut ja lasten heräämiset... outoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käsite sosiaalinen media tai ystävät yhtään tuttu? Kyllä itsekin instastorya päivittelen, ja kiinnostaa kavereiden tarinat myös vaikka ovatkin "taviksia" . Ne julkkisten tarinat ei edes niinkään kiinnosta, jotain mainoksia ym. lähinnä. Ja pikku vinkki, ei niitä tarvii katsoa jos ei kiinnosta! ;)

Vierailija
2/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä enää katsokaan, kun ei kiinnosta. Ihan puhtaasti siis hämmästyin. Ja ei mun kaverit julkaise mitään aamuheräämisiä someen, enkä itsekään tee niin, en osaa ajatella että jotain nyt kiinnostais kun mun tytär syö muroja tossa.

Mut nykyaikaa se kai sitten on. Tuntuu vaan hassulta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noillakin mainitsemillasi kymmeniä tuhansia seuraajia, että kyllä näyttää joitakin kiinnostavan.

Vierailija
4/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se iinalaura tms ja monavisuri laittaa juuri noita muroaamuja. Lakkasin seuraamasta. Riittää aamut omien lasten kanssa.

Mutta ystävien storyjä on kiva seurata. Samoin niiden jotka laittavat sinne suodattamattomia videoita (pari lapin reppureissaajaa on ihan lemppareita, saan niistä energiaa). Tykkään myös Maria Nordinin useimmista storyistä (vaipaton vauva spämmi on kyllä ärsyttävää)

Vierailija
5/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokasen oma asia mitä tekee... ihan sama vaik olos yht rikas ku p*skan tärkeä p*ska, vai oliko köyhä kuin kirkon rotta. Ihan oma asia mitä vuodattaa mihinkin. Parempi sekin kuin nyhjäisi omassa kotonaan, vetäis bissee, ja makais sohvan alla.

Vierailija
6/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kyllä julkkistenkaan tilitykset aamusta iltaan kiinnosta. Jotkut postaa kaiken. Yhdestä sinkkujulkimostakin tulee mieleen, että olisi hänenkin hyvä löytää kumppani. Koska instatilitykset on sitä tasoa kuin mistä minä juttelen puolisoni kanssa.

Vierailija
7/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on niitä, jotka tekee, ja niitä, jotka kulkee perässä ja arvostelee. Kumpi sinä olet?

Vierailija
8/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snäpistähän se on tullut. Sinne kun pistetään päivän mittaan lyhyitä videopätkiä, Insta on halunnut apajille ja teki saman ominaisuuden.

Vierailija
9/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottakai jokaisen oma asia, mä vaan halusin tietää että mikä juttu tää on. Miks näin tehdään?

Mut siihen ei kukaan osannut vastata, vinoillaan vaan että ei ole pakko katsoa ja blaa blaa.

En mä tietenkään katsokaan, kun ei kiinnosta muiden aamutoimet. Ihmettelin vaan että mikä siinä on syynä että näin nykyään tehdään.

Ap

Vierailija
10/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuus on muutoksessa. Ihmisiä kiinnostaa seurata ihan tavan ihmisiä joihin voivat samaistua, joissa on jotain aitoa ja rehellistä ja tavan arkea. Enää ei tarvitse olla rikas ja säihkyvä glamouria tihkuva leffajulkkis.

Vierailija
11/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tottakai jokaisen oma asia, mä vaan halusin tietää että mikä juttu tää on. Miks näin tehdään?

Mut siihen ei kukaan osannut vastata, vinoillaan vaan että ei ole pakko katsoa ja blaa blaa.

En mä tietenkään katsokaan, kun ei kiinnosta muiden aamutoimet. Ihmettelin vaan että mikä siinä on syynä että näin nykyään tehdään.

Ap

No se on sitä, että monet kadehtii julkkiselämää ja haluaa olla oman elämänsä julkkiksia, ja some tarjoaa siihen mahdollisuuden kenelle tahansa. Sad but true.

Vierailija
12/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syitö voi olla monia, siis todella monia... vaikkapa tylsyys, tai että haluaa vaan tehdä niitä, tai että mitä vaan.

Vierailija
13/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaat ystävät ja siskoni asuvat kaukana joten minusta on ihanaa nähdä vaikka päivittäin pieniä paloja heidän elämästään :) Samaa he ovat sanoneet minulle. 

Vierailija
14/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etsi sanan "huomionkipeys" määritelmä vaikka googlen avulla. Itselleni ei  tulisi mieleenkään keroa elämästäni mitään naamanettipalveluihin. Kun yksityisyyden menettää, se on poissa lopullisesti.

Henkilöbändin rakentaminen ei ole mun juttu, ei edes ammatillisesti.

Vierailija
15/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan henkilöstä itsestään että kuka on kenellekin ”nobody” ja kuka ei. Minta taas ei pätkääkään kiinnosta julkkisten elämä. Ystävieni kylläkin.

Vierailija
16/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisuus on muutoksessa. Ihmisiä kiinnostaa seurata ihan tavan ihmisiä joihin voivat samaistua, joissa on jotain aitoa ja rehellistä ja tavan arkea. Enää ei tarvitse olla rikas ja säihkyvä glamouria tihkuva leffajulkkis.

Ei ihmisiä kyllä oikeasti kiinnosta ihan hirveesti seurata mitään rehellistä ja tavallista arkea (suurin osa somessa julkaistavasta materiaalistahan on aika lavastettua) – mutta monet ihmiset kuvittelee, että juuri hänen oma arkensa olisi jotenkin kiinnostavaa tai että hän olisi henkilönä niin kiinnostava, että hänen arkeaan haluttaisiin seurata (niinkuin jonkun julkkiksen). Eli tuossa on kyllä minusta kyse enemmän niiden julkaisijoiden halusta saada tuntea itsensä mielenkiintoiseksi kuin seuraajien suuresta halusta saada rehellistä ja aitoa sisältöä.

Vierailija
17/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se on sitä, että monet kadehtii julkkiselämää ja haluaa olla oman elämänsä julkkiksia, ja some tarjoaa siihen mahdollisuuden kenelle tahansa. Sad but true.

Toi on totta. Somessa voi rakennella itsestään ja elämästään mitä tahansa fantasiahöttöä ja leikkiä julkkista. Toisaalta ihan kiva, että aikuisetkin nykyään leikkii :-D

Vierailija
18/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noillakin mainitsemillasi kymmeniä tuhansia seuraajia, että kyllä näyttää joitakin kiinnostavan.

Kertoo jotain seuraajista ha heidän älykkyydestään. Ihmiset katsovat esim. Hannan yhteistyötarinoita

Vierailija
19/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisiä kyllä oikeasti kiinnosta ihan hirveesti seurata mitään rehellistä ja tavallista arkea (suurin osa somessa julkaistavasta materiaalistahan on aika lavastettua) – mutta monet ihmiset kuvittelee, että juuri hänen oma arkensa olisi jotenkin kiinnostavaa tai että hän olisi henkilönä niin kiinnostava, että hänen arkeaan haluttaisiin seurata (niinkuin jonkun julkkiksen). Eli tuossa on kyllä minusta kyse enemmän niiden julkaisijoiden halusta saada tuntea itsensä mielenkiintoiseksi kuin seuraajien suuresta halusta saada rehellistä ja aitoa sisältöä.

Aitous on tuleva trendi. Ei tavarat ja kulissit! Esim. Hanna G on pelkkä mainostaulu. Jopa lapset valjastettu mainostamaan kodin kalusteita.

Häpeä Hakolalle.

Vierailija
20/26 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tavikset on olleet innoissaan päästessään esim telkkariin vaikka edes puoleksi minuutiksi. "Tavikset tahtoo tosi-teeveen" oli se joku laulukin. Nyt voi laittaa itse itsensä ainakin pienimuotoiseen julkisuuteen. Suurin osa suuremmankin julkisuuden henkilöistä on myös kovasti halunneet julkisuuteen,eli että ihmiset tietäisivät heidän taidoistaan ja kehuisivat heitä niistä.