Vuodenvaihteen tavarahävityspuuska?
Tuleeko teidän perheessä vuodenvaihteessa puuska hävittää ylimääräiset tavarat? Meillä se on jo jokavuotinen perinne. Teimme sen nyt ja huomasimme iloksemme, että ylimääräistä tavaraa ei ole vuoden aikana kertynyt enää niin paljon kuin aiemmin. Eniten lähti vaatteita, joita vuosi sitten päätimme viel säilöä, mutta niillä ei ole ollut käyttöä. Kaikki käyttökelpoinen menee kierrätykseen.
Kommentit (10)
Ei ehkä perheessä, mutta minulla kyllä. Ylimääräisinä vapaapäivinä on niva siivota komeroita. Näin talvella ei viitsi uloskaan mennä.
Poistoon menee nyt vaatteita, jonkin verran lasten kirjoja ja leluja (lapset teini-ikäisiä, vähitellen hävitetään tavaraa). Ei juurikaan muuta.
Ryhdyin pohtimaan, montako vaatekappaletta yhteensä omistan. Äkkiseltään laskin omistavani yhteensä kymmenen paria erilaisia jalkineita, huh! Lukema yllätti, niinkin paljon kenkiä!
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä minä olen ainoa joka saa sellaisia puuskia.
Olen pidemmän aikaa pidättäytynyt hankkimasta turhaa tavaraa, edes kirpparilta tai käytettynä(jos vaikkajoskustuunaan)
Oma vaatekaappi pitäis käydä läpi, se jostain syystä menee aina sekaisin. Syvät vetokorit eivät ole kovin käytännölliset
Olen huomannut itselleni toimivimmaksi sen että housut ja t-paidat ovat hyllyillä. Vetokoreissa on alusvaatteet ja urheiluvaatteet. Muut paidat, mekot ja juhlavaatteet ovat hengarikaapissa.
On palkitsevaa kollata ruokakaapit läpi ja heittää kaikki vanhentunut menemään. Myös lääkekaapista lähti pussukka lääkkeitä apteekkiin hävitettäväksi.
Mä ostin uudet kengät ja sain inspiraation puhdistaa ja lankata kaikki kenkäni. Huonoimmat heitin roskiin.
Useasti ollaan tehty niin, mutta tällä kertaa tein jo syksyllä. Nyt on aikalailla vain tarpeellisia tavaroita, vaatteita ja leluja. Huomaa kyllä fb:n paikalliskirpparilla, että monella on myyntivimma iskenyt.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyin pohtimaan, montako vaatekappaletta yhteensä omistan. Äkkiseltään laskin omistavani yhteensä kymmenen paria erilaisia jalkineita, huh! Lukema yllätti, niinkin paljon kenkiä!
Kymmenen paria on kyllä ihan maltillinen ja Suomeen tarpeellinen määrä. Joka kauteen pitäisi olla ainakin kaksi paria, jotta kengät ehtii välillä kuivua kunnolla, kun niitä vaihtelee. Ja kun lämpötilat vaihtelee sieltä +25:sta -20:een, niin tarviihan siinä jo monenlaista.
Äkkiseltään omaan seuraavat kengät:
Kumpparit
Matalavartiset kumpparit
Vaelluskengät
Pitkävartiset talvikengät
Lenkkarit
Sandaalit
Urheilusandaalit
Kuntosalikengät
Kaupunkisaappaat
Kaupunkitalvikengät
Kaupunkikävelykengät
Juhlakengät
Juhlasandaalit
Ballerinat
Crocsit
Työkengät
Tohvelit
Minä olen tehnyt tuota jo pitkin syksyä ja nyt tammikuun alussa olisi sitten loppukirin aika. Olemme muuttamassa uuteen omakotitaloon (pienempään) ja täällä on vielä aikuisten lasten tavaroita säilössä..tyyliin "kun täällä on tilaa", sanovat lapset. Itse ovat muuttaneet jo pois kotoa. Muutama viikonloppu meni heillä, kun kokosin heidän tavaransa kasaan ja pyysin käymään ja tekemään niille jotain, terveisillä ryyditettynä, että en enää niitä säilö siinä uudessa kodissa. Mitään turhaa en enää säilytä siitä ilosta, että jos vielä tarvitsisi, kun ei näemmä ole tähänkään asti tarvinnut..
Meidän perheessä minä olen ainoa joka saa sellaisia puuskia.
Olen pidemmän aikaa pidättäytynyt hankkimasta turhaa tavaraa, edes kirpparilta tai käytettynä(jos vaikkajoskustuunaan)
Oma vaatekaappi pitäis käydä läpi, se jostain syystä menee aina sekaisin. Syvät vetokorit eivät ole kovin käytännölliset