Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Thin shaming

Vierailija
28.12.2018 |

Hei nyt alkaa oikeasti palamaan proppu tähän. Jos ette tykkää avautumisesta, pliis älkää lukeko.

Joka ikinen joulu sama juttu. Mä saan kuulla hoikkuudesta, josta on tullut laihuutta nykyään kun taas normaalipainoisuus on hoikkuutta ja sitä rataa. Söisit jotain, miten sä olet niin laiha, sama rikkinäinen levy soi aina vain. Ja tietysti soittajan BMI on oman kengännumeron luokkaa.

Ja mulle sentään irvailee vain naiset, miehille kun hoikkuus kelpaa. Miehelle irvailee toiset miehetkin, "alle satakiloiset punnitaan neuvolassa" kuultiin taas läskin sukulaismiehen suusta. Mun mies on hyväkuntoinen ja tekee ruumiillista työtä, siksi se on hoikka ja jäntevä niin kuin ennen vanhaan. Tälläkin palstalla näkee juttuja joissa kyseenalaistetaan hoikan miehen miehisyys, kun ei muka ole miehen kokoinen mies eli kaljaa kittaava possu.

Kertokaapa omista kokemuksistanne, joudutteko te kuulemaan tällaista?

Koska mulle riitti nyt. Olen harvinaisen teräväkielinen tapaus ja yritän siksi katsoa mitä puhun. Mä en ole koskaan IRL arvostellut kenenkään ulkomuotoa enkä alkanut neuvomaan ellei neuvoja ole kysytty. Mutta seuraavan irvailijan on sitten turha itkeä kun tulee samalla mitalla takaisin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on todella yleistä. Itsestäni kuulin juoruja, että sairastan anoreksiaa. Selän takana jauhettu tätä vaikka kenelle. BMI 19, hyvin terve olen. Sitten lisäksi tietysti ne kommentit, joita on tullut päin naamaa. Isääni kutsuttiin kukkakepiksi, vaikka nosti esim. painoja enemmän kuin yksikään näistä ivaajista. Lapseni joutuu koulussa kuulemaan jatkuvasti laihuudestaan. Hyi, miksi oot noin laiha yms. Eikä edes ole luuta ja nahkaa, hoikka kyllä.

Vierailija
22/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi "liian pieni". Onneksi olen lihonut 51 kg / 58 kg ja mut on jätetty rauhaan! Nyt olen siis 164 cm ja 58 kg enkä saa kuulla niitä laihuuskommentteja enää. Eikun hentoiseksi mua on kerran sanottu näillä mitoilla 😂 Eli vielä vois varmaan lihoa 10 kg että olis perus suomimamman kokoinen 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairauden takia laihtunut alipainoiseksi. Työkaverin kanssa juttelin kun oli koko ajan paska olo.

Mitä tämä. "No kyllä sä näytätkin aika kamalalta."

Olisiko tuota ok sanoa jollekin joka lihoaa sairauden seurauksena?

Vierailija
24/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sairauden takia laihtunut alipainoiseksi. Työkaverin kanssa juttelin kun oli koko ajan paska olo.

Mitä tämä. "No kyllä sä näytätkin aika kamalalta."

Olisiko tuota ok sanoa jollekin joka lihoaa sairauden seurauksena?

Eikä ollut ainoa. Tuli myös kavereilta mitä riutunut ja syö enemmän kommentteja. Voiko läskille mennä sanomaan ihan kasuaalisti syö vähemmän?

Vierailija
25/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulen kuittailua omalta äidiltäni. Hän on ollut ylipainoinen koko ikänsä ja itse olin todella lihava teini-ikäisenä. Laihduin 85->58 ja nyt olen sitten anorektikko. Syön kuin hevonen ja laihtuminen tapahtui parissa vuodessa. Teen fyysistä työtä joten lihaksiakin löytyy, kyse ei todellakaan ole siitä että olisin laihaläski jolla luut törröttäisi. Pituutta on vain 163 cm.

”Todella lihava teini” sori, mutta oli pakko takertua tähän. Olin teininä 112kg ja olen suunnilleen samanpituinen kun sä (168cm). Teininä olisin ollut ikionnellinen jos olisin päässyt 85-kiloiseksi.

No nyt viimeiset 10 vuotta olen kärsinyt anoreksiasta ja paino vaihdellut 43-46kg välillä. Näinkin voi käydä.

Vierailija
26/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ainahan hoikkia/laihoja saa ääneen morkata. Vapaata riistaa. Sen sijaan lihavuutta on "trendikästä" kehua. Naurettava tämä body positive jauhaminen. Siihen vain lihavilla on oikeus. Miksi on niin kamalaa, kun hoikka ihminen sanoo olevansa vartaloonsa tyytyväinen? Heti leimataan leuhkaksi.

Nuorempana, kun olin hoikka, itsekin kuulin kettuilua. Jopa itseäni nuoremmalta (ja lihavalta).

Nyt saa jo olla rauhassa, kun on tullut muutama kilo ylimääräistä.

Vierailija
27/27 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua.

Olen aika usein saanut kuulla hoikkuudesta. Olen lisäksi keskivertoa lyhyempi. On kuultu miehen kokoisista miehistä, neuvolassa punnitsemisesta, itsensä naiseksi/pieneksi/turvassa olevaksi tuntemisesta, etkösämitäänsyö, jne.

Olen kylläkin huomannut että nyt aika monella alkaa mieli muuttumaan, kun miehet ovat ylipainoisia ja töissä raatamisen väsyttämiä. Lähinnä harmittaa niiden miesten puolesta, tekivät kovasti töitä vaimon toivoman elintason eteen ja sitten vaimot ovat liiankin tuttavallisia minun kanssani. Jospa se iso koko ja iso vatsa eivät olekaan pelkästään hyvä asia.

Ylipainoisuudesta ei toki saa huomauttaa, sehän olisi sydämetöntä.