Mikä eteen, kun mikään ei tunnu saavan sairasta vainoa loppumaan?
Sakkoja annettu 3 vuoden aikana lievästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kotirauhan rikkomisesta ja lähestymiskiellon rikkomisesta. Lähestymiskielto on ollut perusmuotoisena voimassa melkein koko ajan, ja kesällä sitä laajennettiin koskemaan kotini ja työpaikkani läheisyydessä olemista. Silti sairas vaino jatkuu vaan, vaikka välillä poliisit käy hakemassa vainoajan putkaan rauhoittumaan. Miten jaksan tätä pelon ja ahdistuksen täyttämää elämää, kun tuntuu ettei tavallisella kansalaisella ole mitään oikeuksia?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Turvakielto.
Mikä se on?
Sukulainen, entinen puoliso? Onko hän töissä, opiskelemassa vai työtön?
No vaikea on toista neuvoa mitään tekemään. Jos mietin että itse olisin samanlaisessa tilanteessa, alkaisin varmaankin harrastaa ensinnäkin pesäpalloa niin usein että kotona olisi aina muutama maila eteisen nurkassa harjoituksia odottamassa. Lisäksi harkitsisin belgianpaimenkoira Malinoisia tai kahta, ja liittymistä samoin uutena harrastuksena Suomen Palveluskoiraliittoon.
https://www.palveluskoiraliitto.fi/lajit/palveluskoirakoelajit/suojeluk…
Nauhoittava kameravalvonta kodin joka tilaan ja kattamaan koko tontin piristää kummasti, ja siitä kertovat kyltit. Sen olen jo toteuttanutkin vaikkei minua vainota.
Mä luin ensin että miten lopettaa sairas vaimo. Mutta oli toi sunkin ongelma hankala ja ahdistava. En osaa neuvoa. Mutta voimia ja rohkeutta - se vainoaja on jotenkin sairas ja mieleltään järkkynyt, että viitsii vainota jotakuta joka selvästikään ei halua tulla vainotuksi. Mitäköhän tuollainen vainoaja tuosta saa?
Saako tuollaista ihmistä pakkohoitoon?
Itse varmaan harkitsisin jotain vastaavaa takaisin. Ei enää tuossa tilanteessa harmittaisi, vaikka itsellekin tulisi sakkoja maksettavaksi.
Vai voisitko ”palkata” jonkun vainoamaan tätä kyseistä henkilöä? Ehkä se veisi hänen ajatuksiaan muualle sekä aikaa, jota ei enää jäisi niin paljoa sinun vainoamiseesi?
Tietävätkö läheisesi vainosta, Ap? Voivatko he auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan harkitsisin jotain vastaavaa takaisin. Ei enää tuossa tilanteessa harmittaisi, vaikka itsellekin tulisi sakkoja maksettavaksi.
Vai voisitko ”palkata” jonkun vainoamaan tätä kyseistä henkilöä? Ehkä se veisi hänen ajatuksiaan muualle sekä aikaa, jota ei enää jäisi niin paljoa sinun vainoamiseesi?
Toisen elämän pilaaminen on vainoajan tavoite. Jos hommaa itsensä ongelmiin lain kanssa tekemällä itse laittomuuksia, on vainoaja voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen elämän pilaaminen on vainoajan tavoite. Jos hommaa itsensä ongelmiin lain kanssa tekemällä itse laittomuuksia, on vainoaja voittanut.
Vainottu on se ns. terve, jonka mielenviereen ei juolahda toimia samalla tavalla kuin vainoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ajattelen ilmeisesti eri tavalla.
En edes usko, että jokaisen vainoajan tarkoituksena on ”pilata” toisen elämä. Eihän sen edes tarvitse antaa pilata elämää. Ja moni vainoaja on vain niin mielenvikainen, ettei osaa ehkä edes nimetä/tunnistaa syytä miksi vainoaa. Ei vaan pysty lopettamaan.
Itse ainakin mielummin maksaisin pikku sakot kun antaisin vainoajan ärsyttää loputtomiin. Joihinkin vainoajiin toimii, toisiin ei. Olisi tietysti hyvä tietää, millainen persoona vainoaja on ja mikä tapa mahdollisesti toimisi hänen kanssaan. Joskus vainoamisen saa nimittäin loppumaan sillä, että näyttää ettei pelkää. Pelko ja alistuminen ruokkii monia jatkamaan.
Ja jos vainoajalle hankkii itse vainoajan, sekin saattaa auttaa.
Näitä lakeja tai rangaistuksia pitäisi kyllä ehdottomasti koventaa ja laittaa ihmisiä helpommin pakkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakielto.
Mikä se on?
Jos olet ap niin olet antanut sen 3 vuotta vainota sua miettimättä seuraavaa:
-tiedot luovutuskieltoon
- muutto muualle
-profiili veks somesta, puhelinnumero vaihtoon, mahdollisesti myös oma nimi vaihtoon
-uusi työpaikka jossa ei nimeä firman nettisivuille tms.
-ja viimeisenä se turvakielto (ois löytynyt ihan googlaamalla)
Eli: Saa sen vainon loppumaan kun katoaa.
En ole koskaan tajunnut miksi kukaan viitsii käyttää aikaansa kiusaamiseen eikö voi hankkia omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
No vaikea on toista neuvoa mitään tekemään. Jos mietin että itse olisin samanlaisessa tilanteessa, alkaisin varmaankin harrastaa ensinnäkin pesäpalloa niin usein että kotona olisi aina muutama maila eteisen nurkassa harjoituksia odottamassa. Lisäksi harkitsisin belgianpaimenkoira Malinoisia tai kahta, ja liittymistä samoin uutena harrastuksena Suomen Palveluskoiraliittoon.
https://www.palveluskoiraliitto.fi/lajit/palveluskoirakoelajit/suojeluk…
Nauhoittava kameravalvonta kodin joka tilaan ja kattamaan koko tontin piristää kummasti, ja siitä kertovat kyltit. Sen olen jo toteuttanutkin vaikkei minua vainota.
Kamerat voi aina rikkoo ja koiratkin saa hiljaisiksi. Ihan turha öyhöttää. Tuleen ei pidä vastata tulella.
Voi käyttää hieman mielikuvitusta ja vinkata poliisille "taipumuksista". Kun tuli itse nähtyä...
Äly ennen voimaa.
Noh, sairashan toi ihminen on ja jos mikään ei estä voi aina äänestää jaloillaan.
Koita saada se psykiatrian piiriin, niin joutuu jo ensimmäisestä pahoinpitelystä pariksi vuodeksi mielisairaalaan. (vaikka olisi mieleltään terve)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakielto.
Mikä se on?
Jos olet ap niin olet antanut sen 3 vuotta vainota sua miettimättä seuraavaa:
-tiedot luovutuskieltoon
- muutto muualle
-profiili veks somesta, puhelinnumero vaihtoon, mahdollisesti myös oma nimi vaihtoon
-uusi työpaikka jossa ei nimeä firman nettisivuille tms.
-ja viimeisenä se turvakielto (ois löytynyt ihan googlaamalla)
Eli: Saa sen vainon loppumaan kun katoaa.
Tuossa keinoja. Eroon pääsemisessä on pakko katkoa ystävyyksiä ja sukulaisuuksia, koska ne voi vahingossa paljastaa olinpaikan, uuden nimen jne. Eivät ymmärrä tai pelkäävät. Mene asumaan turvakotiin ja siellä sua autetaan turvakiellon hakemisessa eikä tarvi pelätä. Jos lapsia, niin pyydä valvottuja tapaamisia.
Jospa kuitenkin teit jotain triggeröivää? Et vain tavallisena ja kilttinä perusihmisenä myönnä...
Minä kai menisin jäbän luo, ottaisin paidan pois, piirtäisin sydämen kohdalle renkaan ja ojentaisin moraalisen moran. Sanoisin että joko isket nyt kunnolla jotta joku saa rauhan tai sitten meet tiehes ja sille tielle jäät.
Että on avutonta sakkia elämässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakielto.
Mikä se on?
Otapa selvää.
On ikävää ettei vainoojaa voi ns. lopettaa. Osanottoni 👍
Vierailija kirjoitti:
Jospa kuitenkin teit jotain triggeröivää? Et vain tavallisena ja kilttinä perusihmisenä myönnä...
Minä kai menisin jäbän luo, ottaisin paidan pois, piirtäisin sydämen kohdalle renkaan ja ojentaisin moraalisen moran. Sanoisin että joko isket nyt kunnolla jotta joku saa rauhan tai sitten meet tiehes ja sille tielle jäät.
Että on avutonta sakkia elämässä...
Uhri ei yleensä ole yhtä sekaisin kuin vainooja ja sinä.
Värikuulapistoolilla riemunkirjavaksi aina kun tontille eksyy.
Turvakielto.