Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämpöjen mittaaminen suusta?

13.05.2006 |

Olikos se niit et suu olisi paras paikka mitata? Miten se mittari pitää laittaa suuhun tai siis saako se mittauspää käydä kieleen vai pitääkö ihan vain olla ilmassa ettei kosketa mihinkään?

Eilen kokeilen mitata ensin suusta ja sitten vielä kainalosta peräkkäin niin sain sama 36,4.

En ole ennen lämpöjä oikeastaan mittaillut mitä joskus iltasisn mutta siihen ei ilmeisesti ole luottamista vai miten on? Kyllähän se lämpö kuitenkin on koholla illallakin jos on aamullakin.

Miten kukin on tehnyt?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ottanut sieltä perhesuunnittelun sivuilta sen taulukon siihen lämpöjen seuraamiseen vai oletteko tehnyt sellaisen taulukon itse? Sain sen tallennettua, mutta en saa sitä auki. Minulla ei ole jotain ohjelmaan joka pitäisi olla sen tukemiseen tai jotain, enkä löytänyt netistä kun sitä yritin hakea.

Taidanpa tehdä itse sellaisen.

Vierailija
2/2 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti kannattaa mitata suusta, se on tosiaan luotettavampi menetelmä kuin kainalosta mittaaminen. Ja siis mittari pitäisi laittaa kielen alle, koska tarkoitus on mitata kehon lämpötila, eikä suussa olevan ilman! :) Mä ostin sellaisen kuumemittarin, jossa on taipuisa kärki. Se tuntuu mukavammalta laittaa suuhun kuin tavallinen taipumaton.

Ja myös aamulämmöt ovat luotettavamman, sillä iltalukemiin vaikuttaa päivän aktiviteetit. Aamuisin pitäisi mitata heti herättyä ennen ylösnousua.

Itellä noi lämmöt pitää hyvin paikkaansa, mutta huomaa kyllä heti, jos on nukkunut liian vähän/paljon normaaliin verrattuna, niin lämmöt kohoavat herkästi eli esim. viikonloppuisin en mittaa yleensä ollenkaan.

Taulukon tein aluksi itse, mutta sitten printtasin pesun sivuilta ja olen sitä käyttänyt. Ei varmaan väliä ole mitä käyttää, mutta taulukkoon ne lämmöt kannattaa kuitenkin merkata, niin on helpompi seurata millä tasolla liikkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla