Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaassa reikä(iä)?? Joudunko juurihoitoon??

Pelokass
27.12.2018 |

Mä siis epäilen että mulla on ollu vuoden alusta asti hampaassa reikä. Tai montakin. Yhden hampaan etupuolella (??) on näkyny alkuvuodesta asti sellanen vähä niinku syvä viilto ja koska sitä on nyt (vasta) alkanut vihlomaan aloin vasta nyt epäillä että se on reikä. Pelottaa että mulla on myös enemmän reikiä, jos niitäkään ei oo vaan vihlonu.
Oon 14v ja pelottaa että saan kohta tarkastukseen ajan ja sit ne alkaa poraa sitä.. Ja luin jostain että liian kauan ollut reikä voi johtaa juurihoitoon, ja sehän on aivan kauhee D:: Kaverini isosiskolle on tehty se ja hän sanoi että hän halusi nukutuksen kun se sattui niin paljo.. Auttakaa pliis ees sillä et kerrotte kokemuksia juurihoidosta 😭 Mulla on kerran aiemmin ollut reikä ja sen poraaminen sattui kans vähän, nii mitä voikaan olla se juurihoidon tuottama kipu ja kärsimys..
Ja siis pelkään hammaslääkäriä yli kaiken. Ja nyt luin että jos reikä on liian kauan niin 😥

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi, jos varaisit ajan hammaslääkäriin. Kerro jo puhelimessa kovasta pelostasi. Hyvin puudutettuna juurihoito ei satu. Ja voi hyvin olla, että mitään juurihoitoa ei tarvita vaan hampaan saa korjattua paikkaamalla. Sitäkään ei voi tietää onko kysymyksessä edes reikä.

Vierailija
2/5 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena reiät etenevät nopeammin juurihoitoa vaativiksi, joten mars hammaslääkäriin ennen kuin on liian myöhäistä! Jos kerran pelkäät hammaslääkärissä käyntiä niin viisainta olisi käydä siellä usein niin et joudu koskaan suuriin toimenpiteisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurihoitoa tehdä niin kauan kun on muita vaihtoehtoja ja tuo on korkeintaan kiillevaurio, jos sitäkään. Ei välttämättä edes paikata vielä. Juurihoitohampaan reikä menee niin syvälle, että särkee ihan helvetin tavalla.

Ole rauhassa vaan. Sitäpaitsi ei juurihoito missään tunnu, vaikka siihen joskus joutuisitkin. Hammas puudutetaan täysin ensin. Puudutuspiikki voi vähän tuntua, mutta jos on hyvä hammaslääkäri, niin sekään ei tunnu. Sun kaverin isosiskolla on varmaan ollut erityisen huono onni, kun hammas ei ole puutunut kunnolla. Joskus, jos on oikein paha tulehdus hampaassa, niin voi käydä.

Vierailija
4/5 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystävä suuhygienisti paikalla aina! :)

Vierailija
5/5 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmeen hampaaseen tehty juurihoito eikä yhtäkään niistä särkenyt tippaakaan ennen juurihoitoa. Yksi taas ärtyi ensimmäisestä hoitokerrasta niin, ettei mikään särkylääke auttanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme