Missä ajassa mahdollista pudottaa 105kg --> 80kg
Jos ihan tosissani alkaisin katsoa mitä syön ja liikkumaankin sen mitä pystyy. 8vk paljonko putoaisi korkeintaan?
Kommentit (25)
Mulla meni vuosi ja 23kg.On pysynyt poissa.
Pää ja jalat pois, eiköhän tuo riitä. Nuija!
Pari kiloa kuukaudessa on terveellinen tahti. Tosin aluksi varmaan lähtee enemmän, kun nestettä poistuu.
Täysin yksilöllistä. Kannattaa varata riittävästi aikaa, jottei takaiskut lannista.
Kilo viikkoon on maksimi terveellisessä laihdutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kilo viikkoon on maksimi terveellisessä laihdutuksessa.
Kilo viikkoon on liikaa. Silloin lähtee myös lihaksista. Puoli kiloa viikossa oikein pudotettuna voi lähteä oikeasti rasvakudosta, ja siten, että elimistö ei ala kiukutella asiasta.
Sanoisin, että vuodessa, jos oikeasti jaksaa panostaa ruokavalioon ja liikuntaan.
Itse olen pudottanut 105kg → 89kg tämän vuoden toukokuusta, mutta välissä on ollut pitkiä pätkiä, jolloin olen elänyt vähän niin ja näin (varsinkin ruoan suhteen).
Ainoa asia, mistä olen jaksanut pitää kiinni päivittäin (siinä missä ruokapuoli on varsinkin juhlapyhinä "kärsinyt" + en ole välillä muistanut juoda lasillistakaan vettä), on ollut 10 000 askelta päivässä. Verrattuna siihen, että ennen saatoin viikonloppuisin kävellä vain muutaman sataa askelta huoneesta toiseen kotosalla.
Itsellä ois 82kg - 62 kg.
Ajattelin ruokavalioksi vhh ja ne ruoat mistä pidän.
Eli vihannekset, avokado, tonnikala, mozzarella, raejuusto, mozzarella, leipäjuusto, viili, piimä, pähkinät, kalat, sokerittomat keitot, kananmuna, hedelmät.
Lähdetään näistä, lasketaan kaloreita, proteiini täyttää hyvin ja ei tarvitse olla nälässä. Jos pystyt syömään naudanliha- tai possunliha ja kananliha-pihvejä, vielä helpompi, itse en tykkää.
Proteiini täyttää ja jos on makeanhimo, kahden appelsiinin jälkeen se helpottaa, tai syödään kolmas.
Lähdetäänkö näillä?
Varaisin ainakin vuoden aikaa, mutta onko sillä ajalla niin väliä, eikö ole tärkeämpää tehdä terveellisestä elämästä rutiinia?
Rasvaimulla puhutaan lähinnä tunneista
Todella pudotin painoa 94 kilosta 72 kilonn elokuusta joulukuuhun. Eli 5 kuukautta, ei vaikeuksia.
Sitten vielä 68 kiloon, mutta se ei ole minun painoni, 70 on hyvä minulle, saan syödä kohtuudella kaikkea.
Resepti on 3 kertaa päivässä ruokaa. Runsaasti raasteita ja vihanneksia. Kaikkea söin kohtuudella.
Makkaraa, lihaa, voita, leipää. Hedelmiä kohtuudella, niissä on paljon sokeria ja happoja.
Ei yhtään alkoholia, en edes jälkeenpäin - maistuu pahalle.
Paljon liikuntaa ulkona, rämmin metsässä. Kannoin fillaria metsässä - ihan huvikseen. Se oli ihanaa aikaa.
Minä en halua mitään tiukkoja määräyksiä, joskus kiloja putosi kaksi viikossa, joskus vähemmän.
Olin niin iloinen jokaisesta saavuruksesta ja kunnon kohenemisesta. En tarvitse lääkkeitä.
Minulla on jopa ikää, siitä painonpudotuksesta on yli 10 vuotta.
Ei siinä tarvita pulvereita eikä ihmeitä.
Tärkeää on ilo, joka auttaa etenemään. Naura paljon ja koe olevasi itsellesi tärkeä.
2-3 kiloa viikossa tai 10 kiloa kuukaudessa lähtee helposti. Päivittäin 200 grammaa jotain rasvatonta lihaa ja muutama vitamiinipilleri päälle, jotain salaattia ja kurkkua seuraksi jos mässäillä haluaa.
Vuoden -17 joulukuusta -18 joulukuuhun mennyt 33,6 kg. Vielä pitäisi vähän jatkaa. Alkuun putosi kilo kaupalla viikossa , nyt ei aina mitään tai 500-700gr viikossa. Hitaasti mutta varmasti eteenpäin.
Kasviksia vihanneksia paljon , hedelmiä hiukan vähemmän, normi ruokaa pienemmät annokset.
Aluksi oli mielitekoja herkkuihin, pian kääntyivät ällötykseksi.
Minun lahtopaino oli ehka tuota luokkaa... Saattoi olla enemmankin kun En uskaltanut punnita. Olin aina pullea ja kilot vaan kertyi hiljaksiin. Oli masennus, sairautta, laakityksia, kuolemia yms. Kun viimein aloin tervehtya, oli kesa, aloin syoda paremmin ja liikkua varoen. punnitsin viimein itseni ja painoin 98kg, tunsin tassa vaiheessa oloni Jo 'laihaksi' :D oli kesa 2017.
Ensin pudotin hiljaksiin painoa, kun oli tammikuu 2018, painoin 95kg. Lisasin yha liikuntaa, hioin ruokavaliota terveempaan suuntaan, lopetin laakityksia. Toukokuu 2018, painoin 90kg! Olin Niin onnellinen.
Sitten kesalla kuului oikein 'naks' paasta, loysin viimein tosi toimivan ruokavalion ja aloin kunnon raakkiliikunnat! Aloitin mm. juoksemisen ja kuntosalin. Kesan lopussa painoin enaa 80kg!
Nyt joulukuussa paino on 75kg, jos saan 2kg pois Olen normaalipainoinen! Ei tata voi uskoa todeksi! Jaksaa Ihan mita vaan, juosta, hyppia, uida, kiiveta, nostella mita vaan, kavella koko paivan! Virtaa riittaa :) ensi kesana aion pukeutua bikineihin ekaa kertaa ikina! Tsemppia, sa pystyt jos makin pystyn!
iloinen olo , sillä laihdutaan.
Liikuntaa ulkona. 3 kertaa päivässä ruokaa insuliinin takia.
Mun pitäisi laihtua 9kg. Olen antanut itselleni 6kk aikaa, mikä tarkoittaa hieman alle puolta kiloa viikossa. Tosin toivon, että muutos tapahtuisi jo 5 kuukaudessa, jolloin tahti olisi suunnilleen puoli kiloa viikossa.
Syömiset on ihan ok, ainoa ongelma on liikunta. Tykkään kyllä liikkua ja liikunkin jo jonkunverran nytkin. Liikunnan lisääminen vain aiheuttaa minulle hirveän nälän ja mielitekoja, vaikka söisinkin kulutetut kalorit terveellisesti. Silti sokerin himo on järkyttävä, eikä minulla sitä yleensä ole.
Haluaisin liikkua laihdutuksen tueksi, sillä haluaisin myös kiinteytyä ja parantaa lihaskuntoani. Toivoisin sillä myös estäväni ihon roikkumista, mikä minulle tapahtuu helposti. En vain tiedä miten pärjään noiden liikunnasta aiheutuvien himojen kanssa, ne kun johtavat usein repsahduksiin. Olen miettinyt, että mahtaakohansillä olla merkitystä, että minkälaista liikuntaa harrastaa noihin mielitekoihin liittyen? Tulisikohan kevyeämmästä liikkumisesta vähemmän...
Jos lähtöpaino on noin korkea, voi kilot karista alkuun nopeastikin. Ihan mahdollista, että 8vkon aikana lähtisi ~10kg. Hyvin yksilöllistä tietenkin.
Se on sitten toki eri asia kannattaako aloittaa jotain tiukkaa dieettiä, jolla elämäntavat muuttuvat kertaheitolla.
Millekään nälkäkuurille ei ainakaan kannata lähteä ja sen varmaan tiedätkin.
Tsemppiä painopudotukseen :)
Vãhäkalorisella keto dieetillä menee 2-3kg viikossa. Siis hiilarit alle 50g/pvä ja kcal alle 1000 päivässä. Protskuu pitää saada n. 0.8g kiloa kohti päivässä. Juo 2l vettä päivässä, magnesium ja kalium lisällä. Maksimissaan 2 vkoa kerralla ilman taukoa. Tauko voi olla pari päivää. Ei raskasta liikuntaa, joku tunnin kävely päivässä ok.
Googlaamalla löydät lisä infoa. Kokeile esim keto vlcd.
Samoilla lähtölukemilla sain 13kg pois 8-9 viikossa, kun tein ruokavaliooni tarkistuksen ja lisäsin liikuntaa. Mitään ihmediettiä en yrittänyt, mutta vaihdoin punaisen lihan useammin vaaleaan, lisäsin päivittäistä kasvisten määrää merkittävästi ja jätin päivittäisen makean pois. Sen jälkeen painonlasku hidastui, mutta jatkuu siitä huolimatta. :)
Vuodessa tai puolessatoista tuo olisi jo tosi hyvä (ja terveellinen) määrä - riippuen tietysti kehonkoostumuksestasi.