Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupailee lapsille omaa taloa jossa omat huoneet, pihaa johon laittaa trampoliini ym vaikka on selvää ettei pankista tipu lainaa

Vierailija
27.12.2018 |

Olen ehdottanut että ruvetaan hakemaan neljän huoneen asuntoa, miehen kanta on jyrkkä ei. Ei aio kuulemma kitkuttaa vuokralla loppuikäänsä ja kuolee mielummin, kuin muuttaa enää ikinä kerrostaloon (tämä on luhtitalo).

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maapallon ihmisistä asuu samassa huoneessa kuin sisaruksensa tai muut perheenjäsenensä. Aivan turhaa huolta että näin ei voisi olla. Ehkä silloin oppii jopa ottamaan muita huomioon paremmin.

Vierailija
42/57 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovebotti kirjoitti:

Vanhoja suurella tontilla olevia rintamiestaloja jotka ovat taysin asumiskelpoisia saa muutamalla kymmenella tuhannella eurolla. Siis paljon halvemmalla kun kerrostaloja. Kuka tahansa tyossa kayva pystyy semmoisen kylla halutessaan ostamaan ja siina on lapsille omat huoneet ja paikka trampoliinille.

Kannattaa nyt kuitenkin miettiä, onko se ahdas luhtitaloasunto kaupungissa (?) nykyaikaisine mukavuuksineen lapsille jopa mukavampi vaihtoehto kuin joku pystyyn mädäntynyt rintamamiestalo keskellä ei mitään ja jonka nurkista tuulee niin, että talvella ei saa alle tonnin sähkölaskua taloon yli 17 astetta lämpöä. Voi nimittäin olla, että yllätykseksi lapset nukkuvat mieluummin sisarusten kanssa samassa huoneessa kuin luopuvat jokseenkin asiallisesta keittiöstä ja pesutiloista, keskuslämmityksestä ja lähistöllä sijaitsevista kouluista ja kavereista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi 2 kerroksinen omakotitalo, jossa yläkerrassa lapsilla omat makkarit, WC sekä aula jossa sohva / TV ja luku sekä pelitilaa :) alhaalla sitten vielä vierashuonekkin erikseen. Pihalle mahtuu myös trampoliini ja keinut. Kyllä toisten lasten kelpaa.

Vierailija
44/57 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia tuskin koskaan hankitaan lasta. Kahden tuloilla just just varaa kaksioon, ei tänne yhtäkään lasta mahdu.

No mielummin oon lapseton kun muuttaisin jonnekki maalle tylsistymään.

Vierailija
45/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lovebotti kirjoitti:

Vanhoja suurella tontilla olevia rintamiestaloja jotka ovat taysin asumiskelpoisia saa muutamalla kymmenella tuhannella eurolla. Siis paljon halvemmalla kun kerrostaloja. Kuka tahansa tyossa kayva pystyy semmoisen kylla halutessaan ostamaan ja siina on lapsille omat huoneet ja paikka trampoliinille.

Kannattaa nyt kuitenkin miettiä, onko se ahdas luhtitaloasunto kaupungissa (?) nykyaikaisine mukavuuksineen lapsille jopa mukavampi vaihtoehto kuin joku pystyyn mädäntynyt rintamamiestalo keskellä ei mitään ja jonka nurkista tuulee niin, että talvella ei saa alle tonnin sähkölaskua taloon yli 17 astetta lämpöä. Voi nimittäin olla, että yllätykseksi lapset nukkuvat mieluummin sisarusten kanssa samassa huoneessa kuin luopuvat jokseenkin asiallisesta keittiöstä ja pesutiloista, keskuslämmityksestä ja lähistöllä sijaitsevista kouluista ja kavereista. 

Nimenomaan, halvalla ei hyvää saa pätee erityisesti taloihin. Pitäisikö pienituloisen tyytyä johonkin rapistuneeseen, homeiseen mörskään kun rahat ei muuhun riitä?

Vierailija
46/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vl-perheet, joissa usein yli 10 lasta? Eihän sellaisia omakotitaloja/kerrostajoja/rivitaloja edes ole olemassa, joissa olisi enemmän kuin viisi makuuhuonetta.

Irvileuat älkööt vaivautuko palstalle kartanoideoineen.

Vierailija
47/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lapsille jopa turvallisempaa nukkua samassa huoneessa. Jos ei, niin ainakin opettavaisempaa.

Vierailija
48/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trampoliini on kyllä niin wt-laite ettei tosikaan.

Jep. Mun mies on lääkäri ja on sanonut tiukan ein trampoliinille. Taas viime kesänä vähintään parikymmentä penskaa parsi kasaan, kun teloivat itsensä trampoliinilla.

Munkin mies on lääkäri ja meillä on todella ison trampoliinin lisäksi kaikenlaisia muitakin liikuntahärpäkkeitä piha täynnä. Hyvä, että lapset liikkuvat monipuolisesti! Vammoista suurin osa on yksinkertaisesti seurausta siitä, ettei ohjeita noudateta: siellä hyppii tusinan verran yhtäaikaa tai yliarvioidaan omat taidot tms.

Eipä ole tullut mieleen kieltää lapsilta tramppaa, lautailua tai ratsastusta. Kyllä hoitajat töissä pitää nyt varmaan ihan wt:na.

t. lääkäri

Vierailija
49/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdottomasti tuossa tilanteessa niin että vanhemmat olkkariin nukkumaan ja makuuhuoneet lapsille. Ihan sama vaikka vieraat istuisivat sängyllä, joku päiväpeitto siihen päälle vaan! Tiedän vain yhden perheen joka asuu tuolla tavoin kolmiossa ja heillä on neljä lasta, kaikki neljä lasta nukkuvat samassa huoneessa. Kaksi lapsista on jo teinejä joten kyllä säälittää ettei ole mitään yksityisyyttä, nuorin on vasta 4v. Välillä tuntuu jopa rikolliselta että meillä on vain kaksi lasta ja asumme tilavammin (4h+k).

Vierailija
50/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato netistä vinkkejä "bed in livingroom", jos haluaa vieraita ottaa vastaan vooi ihan hyvin tuunata sängystä salonkikelpoisen sohvan. Esim 2 x 80 cm runkopatjat voi päiväajaksi erottaa L muotoiseksi kulmasohvaksi ja päällystämällä sen isoilla tyynyillä ja kauniilla vilteillä. Sänkyvaatteet runkojen alle säilytyslaatikoihin.

Vierailija
51/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä saatiin laina vaikka itse olin kotihoidontuella ja mies töissä ja vielä pienipalkkainen. Mulla tosin oli työ odottamassa muttei sekään mikään hyväpalkkainen. Saatiin lainaa 145t€ mutta otettiin kuitenkin lopulta 130t. Meillä oli tosin hyvin säästöjä joten ne ehkä vaikuttivat asiaan, en tiedä. Ja tästä on aikaa lähes 10v mutta silloinkin piti olla säästöjä.

Vierailija
52/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä saatiin laina vaikka itse olin kotihoidontuella ja mies töissä ja vielä pienipalkkainen. Mulla tosin oli työ odottamassa muttei sekään mikään hyväpalkkainen. Saatiin lainaa 145t€ mutta otettiin kuitenkin lopulta 130t. Meillä oli tosin hyvin säästöjä joten ne ehkä vaikuttivat asiaan, en tiedä. Ja tästä on aikaa lähes 10v mutta silloinkin piti olla säästöjä.

Ap on työkyvyttömyyseläkkeellä. Hänellä ei siis ole nyt eikä luultavasti koskaan edes huonopalkkaista työtä. Säästöt ovat avainasemassa asuntolainan saamisessa. Nyt oli kyllä ihan nollasisältöinen vastaus sinulta. 

Vierailija
53/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trampoliini on kyllä niin wt-laite ettei tosikaan.

Jep. Mun mies on lääkäri ja on sanonut tiukan ein trampoliinille. Taas viime kesänä vähintään parikymmentä penskaa parsi kasaan, kun teloivat itsensä trampoliinilla.

Munkin mies on lääkäri ja meillä on todella ison trampoliinin lisäksi kaikenlaisia muitakin liikuntahärpäkkeitä piha täynnä. Hyvä, että lapset liikkuvat monipuolisesti! Vammoista suurin osa on yksinkertaisesti seurausta siitä, ettei ohjeita noudateta: siellä hyppii tusinan verran yhtäaikaa tai yliarvioidaan omat taidot tms.

Jep... minäkin olen lääkäri ja meillä on tramppa, samoin monen kollegan perheessä. Aika harvoin tulee tramppavammoja lopulta vastaan. 

Vierailija
54/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa hän on, vuokralla asuminen ei kannata. Minäkään en ole kerrostaloihminen, joten ymmärrän hyvin miestäsi. Jos sinä taas et, niin onko teillä tulevaisuutta?

Ei kannata rahallisesti, mutta omistusasumisessa on omat ongelmansa. Talossa paljon huoltamista. Minä olen taas kerrostaloihminen, vaikka kasvoin omakotitalossa, ja miehellä oli okt.

Vierailija
55/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on perseestä, että pakotatte lapset samaan huoneeseen! Tyttökin murkkuiän kynnyksellä... Lasun paikka.

Jos tuo olisi peruste lasuun, niitä pitäisi tehdää melkein joka perheestä .D

En tunne yhtään perhettä, jossa kolme lasta olisi samassa huoneessa. Ei, vaikka olisi kyse pienistä tai samaa sukupuolta olevista. Todella vahingollista kehityksen kannalta, ettei mitään yksityisyyttä ole kouluikäisillä -saati murkuilla.

Onko tällainen muka yleistä?!

Minä jaoin 90-luvulla huoneen kahden nuoremman veljen kanssa. 11-vuotiaana saimme kaikki omat huoneet. Nuorin veli aloitti tuolloin koulun ja vanhemmat olivat säästäneet tarpeeksi, jotta saivat talon remontoitua. Emme oikeasti kärsineet tilanteesta. Kinastelimme toki.

Vierailija
56/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla lapsille jopa turvallisempaa nukkua samassa huoneessa. Jos ei, niin ainakin opettavaisempaa.

Mä en olisi jaksanut lapsena tuota...

Vierailija
57/57 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 90 luvulla jakanut huoneen 5 vuotta nuoremman pikkuveljen kanssa. 16 vuotiaana sain oman huoneen. Enkä ollut ainoa jolla ei omaa huonetta ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan