***LOKAKUISTEN LAUANTAI LAULUT=)**
Kommentit (17)
...täältäkin päi suomea. Ei sadakkaa vettä vaikka sääherra niin povaili, no ehkä se sataa myöhemmin päivällä. Meillä yö nukuttu hyvin, nostin tytyn klo 4.00 viekkuun kun älämölöä piti, eikä ois käyny nukkuu uudestaa, mutta on sillä äipällä jokin maaginen voima kun vieressa miltei heti nukahtaa. Kirjottelin muutes sängyssä eilen illalla tekstiviestejä, puheluuri oli sit unohtunu siihen sängylle. Aamulla heräsin ja ihmettelin jot on valoisaa vaikka pimennysvero onkin... Noooh, tyty oli minun puhelimen kimpussa, oli sitten saanu taskulamppu toiminnon päälle...puhelin aaaiiiivan märkänä kun suuhunhan se pitää työntää. Oli kyllä vekkulin näköinen kun työnsi sen lamppupään suuhun, aika hyvin " loistaa läpi" , ei taida nahka kovin paksua olla...hih..
Jopotiti, rapatauti..voi ei... Voipi olla ettei niko siltä välty, kun on kuitenkin jo niinsanotusti " altistunut" tuohon pöpöön eilisen aikana, mut taas toisinaan jos ukkos palailisi kotiin hoivaamaa lapsosta, niin voip olla et ehkä hivenen " lievempänä" sairastaa tai sitten ei ollenkaan.
Meillä kun mies on ollut rapataudissa ja tosi kovassa flunssassa ni ei oo kyllä tytyyn tarttunu, vaik onkin " joutunut" koskettelemaan..
Nyt mänen korjaa mei neidiltä tortilloonit pois...palajan..
-eekkis-
Nyt sitten itsekin alustavassa räkätaudissa, kurkku tuli kipeäksi jo eilisiltana mutta nyt on myös nuha. Poika nukkui hyvin yön ottaen huomioon että on ihan räässä (23-0530-0815). Eilen illalla oli nukkunut jo tunnin omassa sängyssään kunnes alkoi taas itkukiljunta. No sitten kaksin käsin mieheni kanssa imettiin räät pois Fridalla ja laitettiin nenätipat. Poika rupee ulvomaan jo kun näkeekin Fridan...ressukka...mutta pakkohan ne räät sieltä jotenkin saada pois. Luulen että nukkuikin hyvin just sen takia että sain sielät mojovat räkävanat veks. Ja vaihdoin t-paidan ja trikoosortsit jalkaan kun oli ihan kuumana.
Tänä aamuna oli vielä lämpöä, lähes kuumerajoilla joten supot peliin. Huomasin myös ettei oikein maito maistu tänään, on varmaan sellainen vaihe flunssassa ettei uppoa. Vähän kuin Bonnie Tyler taas.
Mies lähti kauppaan ja annoin vinkin että minkä cd-levyn voi käydä huomiseksi ostamassa...heh-heh.
Itse ajattelin piipahtaa tänään yhden kaverin synttäreillä joka asuu kävelymatkan päässä. Mutta tuskinpa kovin kauaa tulee oltua.
SAUNAssa meidän poju ei ole käynyt. Hänen kylpyamme laitetaan aina saunaoven viereen (suihku on siinä) ja ovi vähän raolleen kun kylvetetään jotta sieltä tulisi lämpöä.
Mies oli kuulemma aamulla herännyt minun kuorsaukseen....taitaa valehdella mokomakin...heh. Tosin saattaahan se pitää paikkansa varsinkin kun oli kurkku ihan sikakipeenä tuossa yöllä kun heräsin. Ja raskausaikana olin myös kuorsannut, sen myönnän koska itsekin heräsin joskus siihen.
Eipä tässä taas ihmeempää tällä erää, harmittaa vähän kun ei oikein ulos ' pääse' . Tosin lääkäri sanoi eilen että voi pojan kanssa lähteä ulos jos haluaa tyyliin vaunulenkille, mutten nyt kuitenkaan viitti.
JOPOTITIn mieskö oli ' kateissa' , joko on kotiin palannut?
Mukavaa lauantaita!
Voi voi teitä räkä- ja kuratautisia: :( Ei ole kivaa ei. Toivottavasti paranette kaikki pian ja Jopotitin vauveli välttyis mokomalta.
Mä kävin jo Jumbossakin koiranruoka ostoksilla ja löysin Anttilasta itellekin halvat kengät. Toivottavasti niillä on nyt sitten hyvä kävellä ja ajella.
Truutta, eekkis ja muut fiksut jotka tiedätte näistä äp-rahoista ja kotihoidontuista:
-Mites lomarahat vaikuttaa näihin äp-rahoihin ja/tai hoitotukiin?
- ja jos hoitovapaalla tekee töitä niin miten/millon ilmotetaan kelaan ja miten vaikuttaa?
Mut nyt mentävä on taas..
T: mari
Ekaks iso hali kaikille " tautisille" , parantukaahan pian.
Romi, varmaan jos sulla on katos vähän nuhan poikasta ja kuivaa kurkkua, niin voipi hyvinkin olla, että henki kulkee nukkuessa silleen kehnommanlaisesti ja sitte pääsee kuorsauksen pärinää ilmaan:O).
Jopotiti! mä oon ainakin huomannu semmosen seikan tässä vuosien saatossa, ettei noi vatsataudit välttämättä tartu lapselta aikuiselle ja toistepäin..Että nyt vaan kiittimet ristiin(niinku Eekkis sanois, hih) ja toivotaan parasta. Voi noita ukkoja; inhottavaa varmasti ootella toista kotiin, ku mä oon jo ihan hermoraunio, enkä saa nukutuksi ees silloin, kun ukko on " vaan" johonkin kolmeen-neljään asti liikenteessä, saati sitte jos ei oo kotiutunut vielä seuraavana aamunakaan..Tukista sitä vähän, kun kotiutuu!
Pitääki kaupassa käydä heti vilasee Libero-pakettia, että onko Milo salaa värvätty mainostamaan vaippoja!
Marille noista kotihoidontuki-asioista: Jos et saa mitään hoitorahaa(entinen lisäosa siis) vaan ainoastaan sen kotihoidontuen perusosan ja kuntalisän, niin saat tehdä töitä ihan vapaasti, mutta jos saatte sitä tulosidonnaista osuutta, niin sitten se työtulosi vaikuttaa siihen osaan. Kotihoidontukihan on vain vaihtoehto kunnalliselle päivähoidolle, ja jos et vie Dinaa kunnalliseen hoitoon, niin saat sen tuen..Ymmärrettävästi selitetty?
Sitte taas se kesäloma-raha onkin kimurantimpi juttu: Kun olen ymmärtänyt, että yleensä kait äidit pitää ikäänkuin kesälomansa siinä äitiysloman ja hoitovapaan välissä, mutta itse en kyllä ole koskaan niin tehnyt! Oon vaan alottanut hoitovapaan suoraan äippäloman perään ja ottanut kesälomarahat tyytyväisenä vastaan, enkä oo niistä mihinkään ilmoittanut, eikä oo kertaakaan koira perään haukkunut(eikä ees Kela!). Se sun kantsii kyl tarkistaa viisaammilta, esim.Pähkiksellä saattais olla ajankohtaista tietoa aiheesta.
Pistinkin tänään ukkelin ja meijän kolmosen ruokaostoksille! Ovat olleet nyt jo pari tuntia liikenteessä, eikä vieläkään kuulu eikä näy..Ehkäpä avautuu armaanikin silmät huomaamaan, ettei se niin vaivatonta olekaan keksiä, mitä tänään ja huomenna syötäisiin.
Mulla taas lyö tyhjää, joten poistunpa pinosta, vaan palaan varmaankin uudemman kerran vielä..
Syntsäonnea kaikille sankareille!
Trutti
Pitkiin aikoihin ei ole tullut pinouduttua ja nytpä sitten päätin parantaa tapani ja tulla meidän kuulumisia kertomaan :)
Meillä poitsu siis jo iso mies :) Oma koti vaaka näyttää sellasta 9kg ja pituutta se 70 senttiä tai hieman enemmän varmaan...
yksi alaetuhammas ollaan tehty n. viikko sitten ja toista taidetaan ehdä kiukusta ja ikenienhankaamisesta päätellen.
Meillä poika alkanut nukkua todella hyvin öisin... nukkuu täydet yöt... ehkä kerran pari pitää yöllä käydä tuttia laittamassa, joskus ei sitäkään tarvitse tehdä :) se 6kk taisi olla meillä maaginen ikä... ennen sai monta kertaa yössä sen kanssa tissitellä ja vaikka mitä poppakonsteja kokeilla että sai taas nukkumaan... nyt ei edes muista koko tissiä öisin, IHANAA :) Päikkäreitäkin vetäisee kahdet päivässä...
Melkoinen ikilikkuja tuo poika kyllä jo on! Ryömimään kun oppi jo miltei 2kk sitten ja nyt jo mennään sellasta haipakkaa että. Nousee tukea vasten polvilleen ja muutaman kerran jo ihan kunnolla tukea vasten seisonut. Konttaamaan ei ole lähtenyt, muutaman konttausaskeleen ottanut mutta taitaa ryömimällä päästä lujempaa.
Liharuokia meillä ei vielä ole aloitettu, tosin ensiviikolla meinasin pikkuhiljaa niitäkin alkaa antamaan. Tissiä vielä syö ja kasviksia ja hedelmiä sekä ilta ja aamupuurot uppoaa hyvin. Ja ne jugurttisoseet on ihan ykkösiä :)
Meillä nyt alkanut todenteolla helpottamaan tuon pojan kanssa. Nukkuu siis niin paljon paremmin ja massukivuistakin on pääsy. Kukkakaalia ollaan vielä vältetty, se pistää huudattamaan vielä.
Mutta ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
(täällä meillä ainakin aurinko porottaa oikein lämpimästi...)
t. K@tju ja poitsu kohta 7kk
Tuun pikakäynnille, tyttö on nukkunu jo yli kolme tuntia (!) " aamupäiväunia" ja kohta varmaan herää.. Ainakin kun kuuntelen piiitkästä aikaa musaa aika lujaaaa, ihanaa!!
Josta tulikin mieleen näin vauvajuttujen lomassa :), että mitäs musiikkia maatuskat tykkää huudattaa? Mä vannon Aki Sirkesalon nimeen, (rauha hänen sielulleen, niisk..) ainakin vuodesta -94 lähtien. Sit tietty kotimaisista toimii mm. Eput, Maarit ja vanha Mamba. Parikyt vuotta oon diggaillu myös Dire Straitsia, Queenia ja ZZ Topia. Onhan niitä vaikka mitä, oliko kukaan muu koskaan Duran Duran-fani? Iiik.. ;)
No joo, nyt muihin aiheisiin.. Mari, kantsii noita rahajuttuja kysyä Kelasta, ettei tuu ylläreitä. Mulla on viime kerrasta niin pitkä aika, etten oikeen muista miten ne hommat toimii. Truutta oli kyllä vissiin aika hyvin hajulla.. Pitänee itsekin ottaa puhelu Kelaan, kunhan tässä saa aikaseksi.
Voi kurja noita tauteja! Mut tosiaan ei aikuisten pöpöt välttämättä tartu lapsiin, eli peukut pystyyn täälläkin Jopotitille! Romille ja poitsulle myös vointeja!
Ei maar, heräshän tuo tyttö viimein. Sitte vaan pöperöä pöytään!
Mukavaa lauantaipäivää kaikille, mä tuun ehkä vielä käymään jos vaikka juttujen taso vähän paranis.. siis mun OMIEN juttujen. ;)
Pähkis :)
Kiitos Truippa selvityksestä. Ei siis tarvinne minnekään ilmotella hoitovapaalla tehdystä työstä. Ja mä aattelin hoitaa ton lomaraha jutskan sun malliin.. peritköön sitten jälkikäteen niitä senttejään jos kiinnostaa.
MUSAvisaa oli: Mä kuuntelen tosi harvoin nykyään mitään levyjä tms tai edes radioo. Mut sillon kun himassa kuuntelen levyjä niin ne on usein: Laura Pausinia, Roxetten jotain palladeja, romin poikaa..heh, siis Bonnie Tyleriä, Remiä, jne.. ja suomalaisista Maija Vilkkumaata, Hectoria jne.. Oon kyllä aika kaikkiruokanen musiikin suhteen vaikka suurimmaksi osaksi kuuntelenkin melodista rokkia (ja varsinkin rock balladit on ihania) ja poppia.
Ilma näyttää viilenneen. Päivemmällä käytiin dinan kanssa koirien kanssa lenkillä ja sillon aurinko porotti vielä ihan lämpimästi vaikka tuulikin jo aika kovaa. Nyt vaan tuulee. Pieni vesisade ei kyllä tekis pahaa.
Ai niin, sitähän mä tulin tänne muistuttelee jo näin ajoissa että huomenna tulee hyvä (tai enhän mä tiedä miten hyvä/huono se on mut aihe on hyvä) dokkari ykköseltä klo 21:15 " Äidiksi ei synnytä" .
Hyvä varmaan katella ja pohdiskella tätä äitiyttä siinä samalla näin äitienpäivän kunniaksi. :)
Nyt täytyy mennä taas syömään että jaksaa.
Heippo peipposet!
-mari-
Pakko tulla tohon Pähkiksen musavisaan vastaamaan; Siis (DAnnyä tietysti:OD..no ei vaineskaan, heh), mä kans tykkään kotimaisista mm. Mambasta, J.Karjalaisen kaikista ihanista vanhoista biisuloista, Kirkasta( hei haloo, muistakaa mun IKÄ!), mut pari vuotta oon diggaillu kaikista eniten samuli Edelmannia! Varsinkin sen semmoset synkät, surulliset biisit, jotka ei totisesti oo mitään listahittejä, ovat aivan mahtavia! Sitte ulkolaisia kuuntelen vähempi, mut just Dire Straits, Police ym. ovat hyviä ja esim.Eaglesin Hotel Californiaa voisin kuunnella päivät pitkät...
Mä kyllä kuuntelin Duran Durania ja sitte sitä toista samantyyppistä, jonka nimeä en näin parinkymmenen vuoden jälkeen ees muista, mutta mitään Bay City Rollersia en oo eläissäni kuunnellu, vaikka moni mun ikänen muistaa sen ja skottiruudut ku eilisen päivän... Ja sitten, nyt ku muistelemaan alettiin, niin olikos kukaan muu pienenä semmonen " missi-fani" ? Me kavereitten kans jopa soiteltiin kaiken maailman missukoille, ja sitte myös Euroviisut tuli katettuu n.12 vuotta tosi tarkkaan...
Nytpä pitää ilolla myös ilmoittaa, että mies ja lapsi selvisivät kauppareissusta, mutta sanoisinko, että aika kuppasin eväin? Tänään meijän ruokalistalla oli grillattua makkaraa, yäk ja hampurilaisia..Ja huomenna aivan äitienpäivän kunniaksi vallan uusia pottuja, silliä ja keitettyä kukka-ja parsakaalia..Kyllä maar, kantsii olla päivänsankari jo pelkästään noin mahtavan lounaan vuoksi! Kaiken huipuksi, kun olin tilannut 4 litraa rasvatonta maitoa, jota meillä juodaan siis aina, niin herra Hoo, olikin ostanut 4 litraa laktoosintonta, rasvatonta maitojuomaa!!!! Pane siis mies asialle, mene itse perässä....
Milolla tais mennä herne nenään, niin että moido...
Kaikille äideille jo tässä kohtaa Mahtavaa huomista äitienpäivää, ja vallankin Teille, jotka vietätte sitä ekaa kertaa! Muistakaahan pitää vauvoja hyvänä, kun niidenhän ansiosta tässä juhlitaan huomenna!!!
Truutta
..Piti vielä sanomani, että tosi kiva kuulla niistäkin, jotka harvemmin pinoutuu!..Ja samaan hengenvetoon vielä kimeä kirkaisu:NAPIAISET!!!!! pinoon ja heti:O).
T
Pakkaus hommeleissa on menny tää päivä... Oon kyllä ollu tosi napakka, keittiön kaapit on miltei tyhjät ja kirjahyllykin tuli siivottua yms. pientä..
Mari kyseli niistä rahahommeleista, kannattaa tosiaa kysyä kelalta, jottei tuu väärinkäsityksiä. Mut meikä pitää loman tossa ä-loman jälkee, 3vko, ja sit aloitan hoitovapaan 10.8. Tai siis kelan mukaan haen hoitotukea jo HETI kun ä-loma loppuu eli 20.7 alkaen. Kelan täti sanoi kun laskeskeli mitä " tuloja" ( eli lomaraha ja vissii palkka loman aikana ) on kun pitää loman jne. niin sanoi kyllä suoraan etten saa alkuunsa mitään tai kait tarkotti tota ensimmäistä kuuta. Jos tekee duunii hoitovapaan aikana ni siitä en kyllä tiie mitään, paitsi jos nyt maalaisjärkeä käyttää ni poishan ne ottaa sen mitä muualta saat tai siis ei maksa kokosummaa tai jotain sellaista. Mut Truuttishan tiesi asiasta.
TAAS pitännee mennä saunan lämpöö, ollaa kovia saunojia, palajan vielä..
-eekkis-
Truutta! Hotel California on " meidän biisi" !! Tykkään muutenki Eaglesista, on monta levyä hyllyssä. Saatiin ostettua oikeen suoraveto-levysoitin tossa muinoin, ja nyt pääsen fiilistelemään kunnon vinyyleillä.. Muistatko Kajagoogoon ja Culture Clubin? Tai Johnny Hates Jazz? Voi elämä.. millon mä oikeen vanhenin? ;)
Sorry, täähän on vauvapalsta. Meikä vähän innostuu.. :)
Mut silti pakko tohon euroviisujuttuun sanoa, että mä kans pentuna olin aivan kybällä viisujen vallassa. Kaverin kanssa " esiinnyttiin" meidän olkkarissa, pihalla oli työmiehiä (oltiin just muutettu) jotka varmaan näki meidän Reggae ok-koreografian.. hihhih.. :) Mahto olla näky!
Kiva tosiaan kuulla harvemmin pinoutuvien kuulumisia, mä vielä kaipailen Iidaa, kun kerrankin yhden nimimerkin muistan. Joten Iidaaaa! (ja myös kaikki joita mä EN muista) Tulkaas käymään!
No mut nyt täytyy mennä, ja huomenna en varmaan pinolle ehdi, joten oikeen suunnattoman ihanaista äitienpäivää jokaiselle mammalle!
Pähkis - " kasarinuori" :)
Täällä taas...
Saunan raikkaana ja silleen. :)
Juu, täytyy huomenna helliä Dinaa oikeen erityisen paljon! Tuskin tuottaa vaikeuksia. :)
Huomasin tossa just että oli tommonen tasanen vaihe jonkin aikaa...
eli siis selityksen paikka: Dinan syntymän jälkeen (luonnollisesti) äidinrakkauteni kasvoi kasvamistaan ja välillä oikeen ihmettelin et miten voi joka päivä rakastua vaan uudelleen ja uudelleen ja enemmän ja enemmän! Rakkauden määrä tuntui jotenkin aivan ylitsevuotavalta ja uskomattomalta.
Nyt tossa just eilen illalla hokasin et tuo juttu oli " tasaantunut" , mutta itseasiassa huomasinkin sen just siitä kun TAAS huomasin rakastavani tota peipiä NIIN PALJON ja hän näytti NIIN KAUNIILTA nukkuessaan... :`) Ja taas rakastuin " uudestaan" TÄYSILLÄ. On tää äitiys NIIN IHANAA! :)
Nyt pitää käydä ulkona, palailen ehkä vielä...
-mari-
Vielä illan viimoist..
Kyllä sitä peipiä tullee huomenna halattua ja sun muuta jutskaa tehtyä, on se kumminkin ensimmäinen äippä-päivä. Mennää anopin luo syömään, vaikka itestää tuntuu jot ois huomisen vaikka halunnu viettää ihan pereen kesken, niinhän tehtiin myös isänpäivänäkin.. No eipä tartte vääntää ruokaa kotona..
Mutta nyt liiemmittä puheitta.. hyvää yötä ja kauniita unia..
oon kyllä tosi poikkinainen, ei tartte unta liiemmin oottaa..
Huomiseen..
-eekkis&anni-
..oli pakko tulla käymään, kun tuo Mari niin " kosketti mua" .. :) Äidinrakkaushan on oikeesti just tollasta! Ihanaa kuulla, kun esikoisen äiti sanoo noin. Mä olin kymmenen vuotta sitten viimeisilläni, aika nuori (ainakin mieleltäni), enkä ehkä kokenut samaa silloin, mitä kakkosen ja nyt tän kolmosen kanssa. Jotenkin tuntuu, että mä " hukkasin" esikoisen vauva-ajan johonkin.. :( Olin epävarma itsestäni äitinä, ja olin varmaan aika yksinäinenkin tavallaan..
Toki olen aina rakastanu omia muksujani, siitä ei ole kyse. Mutta se, osaako nauttia äitiydestä, onkin eri juttu.. Nyt osaan relata, eikä mun tarvitse päteä tai todistella kenellekään mitään. Ja äitiys todella ON ihanaa!
Onneksi olette myös te, maatuskat, jotka jaatte myös ne huonotkin hetket tän lahopään kanssa. Vertaistuki on mahtava juttu, kiitos teille!
Nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille, ennenkuin menee liian syvälliseksi.. :)
Pähkis :)
No nyt vähä paremmalla mielellä..kävin ukon hakemassa aamulla,oli kävelly takas kamun tykö ku ei osannu kotia=) Oli tosi pahoillaan ku oli huolestuttanu turhaan,osti sitte kukkakimpun vähä etukäteen...maha on edelleen kipiä,mutta veskissä ei tartte enään rampata,kai sitä jo kuivu tarpeeksi,lähtipähän ylimääräset kilot=)
Niko on ollu tämänpäivän tosi hyväntuulinen,nukku 3h päikkäritki(ei o tapahtunu aikohin!) ja on viihtyny lattialla tosi hyvin.Kovasti yrittää ryömiä,mutta ei vaan tajua että käsiäki vois käyttää apuna=)
Meikäläinen on aina ollu kaikkiruokanen musiikin suhteen,mennään countrystä semmoseen pehmeään heviin..johtunee siitä kun isä on muusikko niin on tottunu kuuntelemaan erilaisia biisejä.
Nyt lähen lepäilemään,huomiseen=)
Johanna ja NIko
Tulin vaan pikaseen pinon " tarkistaa" , ja kyl tarttee sanoo, että Pähkis taas sanoi sen, mitä mä vasta ehdin ajatella...
Kaikessa yksinkertaisuudessaan: Tämän vuoden äitiyspalkinto luovutettakoon kaikkien Lokamaatuskojen puolesta Marille, joka sai tuotua sanoiksi sen, mitä kaikki äidit yrittää sanoa, vaan ei saa välttämättä ulos noin mahtavan hienosti lausuttuna!!!!
Ihanaiset onnittelut meille kaikille maatuskoille, joilla on ne mahtavat beibit kotona johon rakastuu aina uudestaan ja uudestaan:O). Ja pitäsköhän antaa pusut niille ukko-kullillekin, kun kait niilläkin on joku osuutensa tässä vauva-hommassa ollut!
ihanaista unta, kuhan ei satais lunta
Truutta
PS. Meillä ei kyllä paljon pusut lentele, kun Ukko-perkele lähti duuniin kesken lauantai-illan, kun sieltä soitettiin... #Vi*****ako vastasit#???
Herätys kello 02,mahassa hirveät väännöt ja nyt ollaan sitte kauhiassa rapatauissa=( Niko heräs puol kasilta ja nyt pelottaa olla sen lähellä jos tarttuu!! Ei tässä kyllä paljo vaihtoehtoja ole,ukko lähti kaverille kattomaan matsia ja ei ole sen jälkeen näkyny..öllä soitti että pitäs mennä hakemaan,no miten lähet ku on lapsi nukkumassa,halooooo...nyt ei sitte ole tullu kotia ollenkaan ja huoli on kova kun eihän se täältä paljo ketään tunne ja ei osaa vielä liikkuakkaan kaupungilla kovin hyvin,varsinkaan humalassa..p****le...
Miten pystyn välttämään tartuttamasta nikoa tähän tautiin vai pystynkö sitä välttämään??
Nyt kuiten pitää taas mennä,huussi kutsuu...
Johanna ja Niko