Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajasta sairaanhoitajaksi voisi olla

Vierailija
27.12.2018 |

ihan toimiva seuraava: Lisäkoulutusta jokin tietty määrä. Sahu suuntauneille lähäreille riittäisi vähempi aikaa ja muille pitempi. Otettaisiin myös työkokemus huomioon. Voisi myös kouluttaa lanu suuntautuneista lastentarhanopettajia lisäopinnoilla. Kaikille käytännön opiskelua paljon ja yksilöllistä joustoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan toimivaa pitkän työkokemuksen omaaville. Nuorissa lukiosta tulleet pärjäävät opinnoissa paremmin kuin lähihoitajataustaiset. T. Sairaanhoidon tuntiopettaja

Vierailija
2/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin lukiosta tulleet pärjäävät paremmin kuin lähihoitajat. Hyvin usein lukiosta tulleet myös valmistuvat aikaisemmin kuin lähihoitajataustaiset.

Tarkoitus ei missään tapauksessa ole haukkua lähihoitajia, mutta ihan totta on. Mitä sitä kieltämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koulutusta tulisi muokata aika paljonkin. Ehdottomasti ryhmätöiden määrää vähennettävä.. niissä toiset tekee hommia, toiset vapaamatkustaa ja silti sama numero kaikille. Olemme myös luokkalaisten kesken jutelleet, ettei ryhmätöistä yleensä opi juuri mitään. Aikaa menee paljon, mutta oppia saadaan hyvin vähän.

Käytännön harjoittelua _koulussa_ kaivattaisiin enemmän. Enemmän pistämistä. Monta kertaa verinäytteenottoa, kanylointia, katetrointiharjoituksia jne. Varsinkin kanylointia on tosi vaikeaa harjoitella sillä useissa harkkapaikoissa opiskelijat eivät saa kanyloida turvallisuussyistä. Missä se oikein on tarkoitus opetella? Kysyn vaan...

Harjoittelusta saisi myös enemmän irti jos koulussa olisi käytännön harjoittelua enemmän. Esim. Lääkehoitoa voisi myös harjoitella enemmän koulussa.. suonensisäisten lääkkeiden valmistamista ja antamista erityisesti. Kyllähän näitä harkoissa tulee, mutta itse ainakin toivoisin enemmän nimenomaan ihan fyysisesti KOULUSSA näiden harjoittelua, jotta olisi valmiimpi harkassa.

Ja kaiken maailman liibalaaba kokonaan pois opiskelusta. Meillä on ihan liikaa kaikkea jonnin joutavaa millä ei ole oikean työelämän kanssa mitään tekemistä. Turhaa ajanhukkaa.

Sairaanhoitajan koulutuksen saa typistettyä 3 vuoteen, kun aika käytetään tehokkaasti hyödyksi ja pysytään ASIASSA. Anatomiaa ja fysiologiaa pitäisi muuten olla paljon enemmän ja lisäksi sairauksista pitäisi keskustella koulussa paljon nykyistä enemmän.

Tämmösiä mietteitä sh-opiskelijalta. Eli enemmän oikeaa asiaa, vähemmän turhaa hössötystä ja ryhmätöitä.

Vierailija
4/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koulutusta tulisi muokata aika paljonkin. Ehdottomasti ryhmätöiden määrää vähennettävä.. niissä toiset tekee hommia, toiset vapaamatkustaa ja silti sama numero kaikille. Olemme myös luokkalaisten kesken jutelleet, ettei ryhmätöistä yleensä opi juuri mitään. Aikaa menee paljon, mutta oppia saadaan hyvin vähän.

Käytännön harjoittelua _koulussa_ kaivattaisiin enemmän. Enemmän pistämistä. Monta kertaa verinäytteenottoa, kanylointia, katetrointiharjoituksia jne. Varsinkin kanylointia on tosi vaikeaa harjoitella sillä useissa harkkapaikoissa opiskelijat eivät saa kanyloida turvallisuussyistä. Missä se oikein on tarkoitus opetella? Kysyn vaan...

Harjoittelusta saisi myös enemmän irti jos koulussa olisi käytännön harjoittelua enemmän. Esim. Lääkehoitoa voisi myös harjoitella enemmän koulussa.. suonensisäisten lääkkeiden valmistamista ja antamista erityisesti. Kyllähän näitä harkoissa tulee, mutta itse ainakin toivoisin enemmän nimenomaan ihan fyysisesti KOULUSSA näiden harjoittelua, jotta olisi valmiimpi harkassa.

Ja kaiken maailman liibalaaba kokonaan pois opiskelusta. Meillä on ihan liikaa kaikkea jonnin joutavaa millä ei ole oikean työelämän kanssa mitään tekemistä. Turhaa ajanhukkaa.

Sairaanhoitajan koulutuksen saa typistettyä 3 vuoteen, kun aika käytetään tehokkaasti hyödyksi ja pysytään ASIASSA. Anatomiaa ja fysiologiaa pitäisi muuten olla paljon enemmän ja lisäksi sairauksista pitäisi keskustella koulussa paljon nykyistä enemmän.

Tämmösiä mietteitä sh-opiskelijalta. Eli enemmän oikeaa asiaa, vähemmän turhaa hössötystä ja ryhmätöitä.

Ryhmätyöt ja massaluennot hölynpölystä maksaa vähemmän kuin oikean asian opettaminen käytännössä pienille ryhmille, siksi noin.

Vierailija
5/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koulutusta tulisi muokata aika paljonkin. Ehdottomasti ryhmätöiden määrää vähennettävä.. niissä toiset tekee hommia, toiset vapaamatkustaa ja silti sama numero kaikille. Olemme myös luokkalaisten kesken jutelleet, ettei ryhmätöistä yleensä opi juuri mitään. Aikaa menee paljon, mutta oppia saadaan hyvin vähän.

Käytännön harjoittelua _koulussa_ kaivattaisiin enemmän. Enemmän pistämistä. Monta kertaa verinäytteenottoa, kanylointia, katetrointiharjoituksia jne. Varsinkin kanylointia on tosi vaikeaa harjoitella sillä useissa harkkapaikoissa opiskelijat eivät saa kanyloida turvallisuussyistä. Missä se oikein on tarkoitus opetella? Kysyn vaan...

Harjoittelusta saisi myös enemmän irti jos koulussa olisi käytännön harjoittelua enemmän. Esim. Lääkehoitoa voisi myös harjoitella enemmän koulussa.. suonensisäisten lääkkeiden valmistamista ja antamista erityisesti. Kyllähän näitä harkoissa tulee, mutta itse ainakin toivoisin enemmän nimenomaan ihan fyysisesti KOULUSSA näiden harjoittelua, jotta olisi valmiimpi harkassa.

Ja kaiken maailman liibalaaba kokonaan pois opiskelusta. Meillä on ihan liikaa kaikkea jonnin joutavaa millä ei ole oikean työelämän kanssa mitään tekemistä. Turhaa ajanhukkaa.

Sairaanhoitajan koulutuksen saa typistettyä 3 vuoteen, kun aika käytetään tehokkaasti hyödyksi ja pysytään ASIASSA. Anatomiaa ja fysiologiaa pitäisi muuten olla paljon enemmän ja lisäksi sairauksista pitäisi keskustella koulussa paljon nykyistä enemmän.

Tämmösiä mietteitä sh-opiskelijalta. Eli enemmän oikeaa asiaa, vähemmän turhaa hössötystä ja ryhmätöitä.

Ihan totta puhut. Kyllä se työssä näkyy, että sairaanhoitajilla ei ole käytännön taitoja. Juuri tämän amk koulutuksen tulon jälkeen. Me lähihoitajat sitten opetamme niitä töitä työpaikalla.

Vierailija
6/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin lukiosta tulleet pärjäävät paremmin kuin lähihoitajat. Hyvin usein lukiosta tulleet myös valmistuvat aikaisemmin kuin lähihoitajataustaiset.

Tarkoitus ei missään tapauksessa ole haukkua lähihoitajia, mutta ihan totta on. Mitä sitä kieltämään.

Voi olla kyse motivaatiosta. Lähihoitaja kyllästyy, kun täytyy opiskella uudestaan jo aiemmin käydyt asiat. Aika monella lähihoitajalla muuten on myös lukiokoulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilla varmaan lukiolaiset parjaa Ehka paremmin,mut monil hoitajil on jo tyokkkemusta joka esim harjotteluita helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi