Millainen nainen muuttaa opintojen ajaksi yhteen työelämässä olevan miehen kanssa, ja maksattaa tällä kaikki hankinnat?
Esimerkiksi vaatteet, tietokone ja matkat. Lisäksi saa käyttää miehen autoa "milloin haluaa".
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keskustelun aihe jota voisi jatkaa.
Nostan ketjun huomenna aamupäivällä.
Nainen joka haluaa hyötyä miehestä. Tähän lopulta kaikki perustuu.
Vaimoni opiskeli kaksikin ammattia minun ollessa töissä.
Yhteinen koti, yhteiset rahat.
Mitä kummaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on paljon. Reilu kakskymppinen neitonen ja vähintään nelikymppinen mies, jolla on valmiina talo, auto, hyvä toimeentulo.
LOL,
tuntuisi kyllä erittäin oudolta asua kaksikymppisen neitosen kanssa :D
M40
Vaikka nainen olisi reilu?
Mä en ymmärrä mitä kummallista tuossa tilanteessa on? Varmaan opiskeleva nainen, joka on ihastunut työssäkäyvään mieheen.
Me olimme mieheni kanssa tuossa samassa tilanteessa, paitsi päinvastaisissa roolissa parikymmentä vuotta sitten. Minä (nainen) valmistuin ensin ja pääsin heti työelämään. Vuotta nuorempi mies valmistui paria vuotta myöhemmi (kun kävi armeijankin ennen opintoja). Muutimme heti yhteen kun mies sai tietää opiskelupaikasta. Pari vuotta etäsuhdetta riitti. Mielstäni olemme ihan tavallisia. Kauhean fakastuneita ainakin silloin.
Minä miehenä opiskelin vuoden pidempään kun jouduin käymään töissä. Ajoin pyörällä pakkasella 3km kouluun kun ei ollut varaa bussiin tai omaan autoon. Raha oli aina tiukassa. Olisikin ollut työssäkäyvä puoliso joka olisi kustantanut opintoni.
Meillä oli aluksi toisinpäin. Minä menin ylioppilaaksi päästyäni pankkiin töihin ja jäin sinne. Tapasin samana vuonna teekkariksi opiskelevan miehen. Ostin pankista saamallani henkilökuntalainalla yksiön ja muutimme yhteen. Mies opiskeli vielä kaksi vuotta ja kävi armeijan.
Vasta sitten menimme naimisiin. Minun vuoroni opiskella tuli kahden lapsen jälkeen - KTM.
Nuori mies valmistui Aalto-yliopitosta dipl.insinööriksi, sai hyväpalkkaisen paikan heti. Tyttökaveriksi ilmestyi heti " köyhä " opiskelija haaveena lääkärin opinnot. Kun sinne oli niin vaikea päästä nainen luki ensin lukion, sitten yliopistossa muita aineita, joilla paransi pääsykokeessa mahdollisuuksia. Lopulta pääsi sinne lääketieeelliseen, ennen valmistumistaan suunnitteli jo eroa. Oli tehnyt salaa abortinkin ym. Kun sitten valmistui otti heti avioeron. Näin päästään Itä-Helsingin kaupungin vuokratalosta ilman lainaa lääkäriksi. Enempää en voi kertoa muuten tyyppi paljastuu. Jatko on vielä kummallisempi , voisin vaikka kirjoittaa novellin. Maine meni naiselta, mutta palkka joksee paksuna. Aika monella on sellaiset taustat etteivät halua entisiä tuttuja samaan tilaisuuteen. Kyllä härskejä riittää, usein liittyy paljon salattavaa, jota ei haluta penkoa. Jatkossa joutui vielä käräjille.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jonka mies haluaa luokseen asumaan.
Tämä. Tuskin kukaan kenenkään luo väkisin elätettäväksi menee. Täytyyhän tätä suhdetta molempien haluta.
Vierailija kirjoitti:
Häh.. No kiva, jos muut ajattelevat meistä noin. Aloimme seurustella yläasteikäisinä. Mies jätti lukion kesken ja meni töihin. Tienaa 3500 e/kk. Minä opiskelen yhä (yliopistossa), joten vähän väkisinkin mies elättää mua. Tulevaisuudessa aikomus edelleen jakaa kulut suhteessa tuloihin. Miehelläni ei ole koulutusta, joten olen varautunut elättämään häntä, mikäli jää työttömäksi/aloittaa opiskelut kun mä olen työelämässä.
Onneksi meitä ei kiinnosta raha-asiat noin paljon, että kaikki elämässä perustuisi vain rahalle.
Tämä. Yleensä ihmiset kokevat parisuhteensa tärkeämmäksi ja antoisammaksi kuin sen rahojen laskemisen. Mielestäni ihmiset saa järjestää asiansa ihan niinkuin haluaa, joten miksi tämä on ongelma sivullisille?
semmoinen joka on tottunut käyttämään pi**uaan maksuvälineenä
Vierailija kirjoitti:
Näitä on paljon. Reilu kakskymppinen neitonen ja vähintään nelikymppinen mies, jolla on valmiina talo, auto, hyvä toimeentulo.
No on siinä lapanen mieheksi, kun kuka vaan voi muuttaa miehen luokse vastoin tämän tahtoa.
Tyhmähän se mies on kun tohon suostuu
Assburger kirjoitti:
Mitä kummaa siinä on?
Normaaleille ihmisille ja perheille, joissa puhalletaan yhteen hiileen ei mitään kummaa. Täällä vain on joukoittain pihejä ja parisuhdekelvottomia tyyppejä, jotka eivät ymmärrä muuta kuin laskea sitä, ettei kukaan saa hyötyä hänen rahoistaan millään muotoa. Tietty sekin on ok, mutta turha itsekkään laskukoneen kanssa on kenenkään lähteä suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Jos ei ole rahaa tai kiinnostusta suhteeseen niin taatusti saa elää ihan yksin. Tuskin kukaan siihenväkisin on tulossa.
Tällainen nainen kuin minä. Toki elettiin aika vaatimattomasti, koska miehen palkka ei kovin suuri ole. Valmistumisen jälkeen osat kääntyivät sillä tienaan yli tuplat mieheen verrattuna. Jäisi ulkomaanlomat Tallinnan risteilyksi ym. mikäli ei elettäisi perheen yhteisillä rahoilla. Kiinteä omaisuus meillä on kyllä jaettu hankkijan mukaan. Ja miehen jo nuorena kesälomapalkoista aloittama osakesäästäminen on hänen oma juttunsa. Eli vaikka "köyhän" otin niin tyhmää en ;) Molemmat tekee muuten työtä, jonka sisällöstä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Mitä kummaa siinä on?
Normaaleille ihmisille ja perheille, joissa puhalletaan yhteen hiileen ei mitään kummaa. Täällä vain on joukoittain pihejä ja parisuhdekelvottomia tyyppejä, jotka eivät ymmärrä muuta kuin laskea sitä, ettei kukaan saa hyötyä hänen rahoistaan millään muotoa. Tietty sekin on ok, mutta turha itsekkään laskukoneen kanssa on kenenkään lähteä suhteeseen.
Joku ei tunnu tajuavan että vaikka 60-70% suhteista olisi jossain normaalin rajoissa ja aitoja niin sitten löytyy vielä ne 20-30% jotka on aika kaukana normaalista + lisäksi ääritapauksia jossa toinen vedättää toista aivan surutta maksimaalisesti.
Kiva kuitenkin että aina kun aloituksessa puhutaan ääritapauksesta niin ketju täyttyy näillä mussuttajilla jotka tarjoavat omaa normaalia (tai keksittyä) suhdettaan todistamaan ettei ääritapauksia ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuten monet ovat todenneet, asetelma voi olla toisinkin päin eli nainen on töissä ja mies opiskelee. Mielenkiintoista miksi toisten ihmisten elämä noin ärsyttää. Jos joku ei halua parisuhdetta niin ei kannata sellaiseen ryhtyä- varsinkin jos kokee, ettei saa siitä itse mitään.
Hyvä keskustelun aihe jota voisi jatkaa.