Oliko teillä joulu raitis?
Nimittäin jotain johtopäätöksiä pitäisi vetää jos ei voi juomatta olla edes jouluna.
Kommentit (29)
Oli, ja on aina ollut.
Meillä ei kukaan edes osta koskaan alkoholia tai kaljaa.
Sääliksi käy perheitä joiden joulu on pilattu juopottelulla.
No ei. Kalojen kanssa juotiin samppanjaa ja snapsia, pääruokien kanssa oli tarjolla olutta ja punaviiniä. Kahvin kanssa tarjottiin konjakkia ja likööriä. Saunalla oli tarjolla olutta ja lonkeroa. Ei kyllä kenenkään laseja ja juomisia vahdittu, joten saattoihan joku juomattakin olla. Alkoholittomia oli myös koko ajan tarjolla.
Ja lapsia oli paikalla monesta perheestä.
Ei ollut, mutta kukaan ei myöskään ollut kännissä. Kuten ei koskaan muutenkaan.
On se nyt kumma, ettei herkullisen ruoan kanssa saisi hyvää viiniäkään nauttia, nimenomaan nauttia!
Juuri lopettelimme Tapaninpäivän illallisen 6 henkilön kesken: Parsa-kukkakaalikeittoa, pääruokana härän sisäfile ja punaviinikastike sekä kurpitsarisottoa. Juomana erittäin hyvä Chardonnay sekä Barolo ja tietysti vettä.
Laitan vielä juustotarjottimen myöhemmin ja juomana edelleen viini ja vesi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mun vanhemmat eivät olleet absolutisteja, ne vaan ei juoneet ikinä eli kaikki juhlatkin vietettiin selvinpäin, josta olen hyvin kiitollinen.
Itse olisin saattanut illalla ottaa jonkun lasin jos olisin saanut olla mieheni kanssa kahdestaan.
En ymmärrä miksi joulunakin täytyy vetää kunnon kännit, eikö ne vuoden kaikki muut viikonloput riitä?
Eli jos ei vietä täysin raitista joulua, on ainoa vaihtoehto kunnon kännit???
Ei ollut. Join kolmena päivänä yhteensä kaksi lasia punaviiniä sekä lasillisen kuohuviiniä. Tosin vietettiinkin miehen kanssa joulua ihan kaksistaan.
Join enemmän kuin koskaan tänä vuonna.
2 kpl pientä nelosolutta meni että heilahti.
Suurin osa kansasta on meitä joiden ei tarvitse olla joko tai - raittiina tai kännissä. Osaamme juoda kohtuudella.
Tänä jouluna ei juotu alkoholia kun en jaksanut käydä Alkossa mutta useimpina jouluina on juotu jotain, viiniä, olutta tai konjakkia. Humaltunut oon kai viimeksi ollut joskus n 25-vuotiaana. Nyt olen +40.
Ei, mies joi aattona yhden saunaoluen, ruokaoluen, pienen viinin ja miedon glögin. Mä join yhden miedon glögin aattona. Joulupäivänä ja tänään juotiin molemmat vahvat glögit.
Oli. Hyvä joulu.