Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä joulu raitis?

Vierailija
26.12.2018 |

Nimittäin jotain johtopäätöksiä pitäisi vetää jos ei voi juomatta olla edes jouluna.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. En vielä keksinyt, miten joulun voisi juottaa humalaan, mutta ehkä sitten ensi vuonna.

Vierailija
2/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Jouluolutta ja punaviiniä toki juotiin ruuan kaverina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Vichyä ja kotikaljaa ruokajuomana.

Vierailija
4/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En ole koskaan oppinut juomaan yksin kotona.

Vierailija
5/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Meillä oli lapset tänä vuonna jotenkin pahantuulisia. Koko ajan kiusausta ja tappelua. Aattona meni jouluruoka pilalle, kun pahaa ruokaa ja äiti hermostui. Eilenkin vain riitaista ja pentuja ei saanut kartanolle huutamaan. Nyt minulla oikeus ottaa muutama olut katsoa Agatha Christien sarjan kolmas osa ja rentoutua saunassa. Nyt lapsetkin iloisena leikkii lahjoillaan. Toki meillä ei örvelletä kännissä.

Vierailija
6/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Mun vanhemmat eivät olleet absolutisteja, ne vaan ei juoneet ikinä eli kaikki juhlatkin vietettiin selvinpäin, josta olen hyvin kiitollinen.

Itse olisin saattanut illalla ottaa jonkun lasin jos olisin saanut olla mieheni kanssa kahdestaan.

En ymmärrä miksi joulunakin täytyy vetää kunnon kännit, eikö ne vuoden kaikki muut viikonloput riitä?

Vierailija
7/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lipsahti, kun ostamassani Perinnekaljassa olikin 2,2% alkoa, mutta jaoin 1,5 litran pullon usealle päivälle.

Vierailija
8/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vissyä ja mustaherukkahehua meni. Jäi viini juomatta. Eikä edes tee mieli yhtään. Varmaan annan sen lahjaksi naapurin rouvalle.

Vierailija
9/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ollut. Se lapsikin joi puolikkaan päärynäsiiderin.

Vierailija
10/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedettiin olantakaa ja vedetään vielä viikko lisää! Joulu jatkuu vielä!!

Tuo on oksettavaa jo naapuriesikin kannalta. Onko alkoholismi muka hauskaa? Ilmeisesti minulla ei sitten ole sitä geeniä, koska en tykkää edes pienestä huppelista. Se tuntuu pahalta otsassa ja pötsissä ja toisaalta arvostan tätä rusinaa korvieni välissä.

Vierailija
11/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona ei juotu mitään alkoholipitoista, ruuan kanssa olisin voinut ottaa lasin viiniä, mutta teki mieli meille lahjoitettua ihanaa kotikaljaa,

Eilen lapseni lähtivät jo koteihinsa ja ystävä pariskunta tuli meille illaksi. Joimme viiiniä ja maistelimme ihania juustoja.

Vierailija
12/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän lipsahti, kun ostamassani Perinnekaljassa olikin 2,2% alkoa, mutta jaoin 1,5 litran pullon usealle päivälle.

Oletko varma, ettei siinä ollut yhtään prosenttia veikkausta tai finaviaa?

Vierailija
13/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, jouluaterialla meni pullo valkoviiniä ja kaksi tölkkiä olutta viiden aikuisen kesken. Humalassa en silti ole koskaan vanhempiani nähnyt.

Vierailija
14/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet konjakit otettiin aattona kahvin kanssa. Muuten ilman alkoholia koko joulun.

Vierailija
15/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimittäin jotain johtopäätöksiä pitäisi vetää jos ei voi juomatta olla edes jouluna.

Pah. Tottakai _voi_ olla juomatta alkoholia, mut kato ei oo pakko jos ei halua ☺️

Itsehän join peräti kuusi pientä tölkkiä olutta. Aatonaattona kaksi ja eilen neljä. Uutena vuotena vedän kännit 🥂

Vierailija
16/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Mun vanhemmat eivät olleet absolutisteja, ne vaan ei juoneet ikinä eli kaikki juhlatkin vietettiin selvinpäin, josta olen hyvin kiitollinen.

Itse olisin saattanut illalla ottaa jonkun lasin jos olisin saanut olla mieheni kanssa kahdestaan.

En ymmärrä miksi joulunakin täytyy vetää kunnon kännit, eikö ne vuoden kaikki muut viikonloput riitä?

En ymmärrä, miksi yhtenäkään vuoden viikonloppuna täytyisi vetää kunnon kännit. Alkoholipitoisia juomia toki nautin joulunakin pari annosta, kuten toisinaan muulloinkin.

Vierailija
17/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli raitis joulu.

En ole absolutisti enkä pidä pahana sitä jos lapset näkevät sivistyneen tavan käyttää alkoholia.

Kohtuukäyttöä haitallisempana pidän raivorauttiutta.

Vierailija
18/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Juon tosi harvoin yleensä, mutta jouluna on kiva kattaa viinilasit ruokapöytään ja ottaa olut saunan jälkeen.

Vierailija
19/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Join yhden viinipullon 21.-23.12. välillä, eli iltaisin otin lasillisen. 23.12. myös miesystäväni liittyi ryyppyjengiin, vedettiin kahdestaan se loppu pullosta! Jouluaattona join siiderin aamusaunassa ja samoin mies. Ja siis lapset oli näkemässä! Punkkupullo avattiin aattoiltana vasta kun lapset lähti isälleen. Mutta eivät siis saaneet lapsiraukat raitista joulua.

Vierailija
20/29 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. :(