Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On vieläkin paha mieli teinin tempusta. Mies oli antanut rahaa että ostaa minulle jotain, teini

Vierailija
26.12.2018 |

Oli ostanut itselleen meikkejä ja käynyt syömässä/kahvilla ! Minulle osti jouluaiheiset rihmakorvikset ja suklaalevyn , olisin ollut noihin tyytyväinen kun luulin että oli ostanut omilla rahoillaan MUTTA sitten mies nosti melun, että mihin se antamansa 50 e meni? Ja minä tietysti pahoitin mieleni kun totuus selvisi.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosta kannattaisi puhua teinin kanssa. Siis istua alas ja oikeesti puhua, kertoa miltä toi tuntuu ja kertoa, että ootte tosi pettyneitä tossa asiassa häneen, ettette olis uskonut tommosta tekevän. Ja miettiä vaikka yhdessä miten voi jatkossa luottaa tyttöön. Heittää pallo teinille, että onko sillä ideoita miten hyvittää toi homma.

Toisen rahoja en kyllä lähtis ottamaan, siis eihän se edes käy kun on muualta rahaa lahjaksi saanut. Mun mielestä toi asia ei muutenkaan oo ollut rahasta kiinni eikä siksi myöskään rahalla tota voi selvittää.

Vierailija
42/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin kerran teininä, olinkohan 16-vuotias,  hammaslääkäriin tarkoitetut rahat uusiin housuihin ja paniikissa valehtelin äidille hukanneeni lompakon !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska mies sulla, kun laittoi teinin hommaamaan lahjan, kun ei itse viitsinyt. Niin se vain on, että laita lapsi asialle, ja juokse itse perässä.

Taidatte olla aika wt-sakkia koko perhe, turha pelkkää teiniä syyttää, kun vanhemmat on mitä on.

Vierailija
44/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hieman erikoista kun aikuiset ihmiset vänisevät lahjoista. Itse olin yksin kotona koko typerän aaton enkä saanut keneltäkään yhtään mitään. Eikä haittaa. Minulla on kaikkea enkä tarvitse mitään roinaa jonkun typerän joulun takia.

Sama. Enkä ikinä odottaisi omalta lapselta lahjoja.

Oletko kenties hieman marttyyriäiti? Väärin tehty, että käytti rahan muuhun kuin mihin tarkoitettu, mutta sinä valitat kun et saanut parempaa lahjaa. Ehkä teini ajatteli, että olet ahne ja itsekäs etkä enempää ansaitsekaan.

Vierailija
45/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali teini, onneksi olkoon. Mua tää piristi sillä oma teini söi seiska luokalla opettajan herkkukassin. Kertoi asiasta nyt kun on kasilla että tiedätkö mitä tapahtui viime vuoden lahjalle ettei sit tänäkään vuonna lahjaa.

Teinit on teinejä ja saattavat tehdä jotain hölmöä ja kyllä ne siitä oppii. Eikä kaikki teinit ole samanlaisia ja sitä paitsi moni täällä ei edes tiedä teineistä mitään.

Eipä ole aikuisissakaan kehumista, ne vasta kamalia onkin.

Vierailija
46/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä temppu tytöltä. Mies teki oikein kun otti rahan takaisin, ja jos mies haluaa jotenkin muuten käsitellä asiaa, tehköön sen kahdestaan tytön kanssa. Ap:n ei tarvitse osallistua tähän mitenkään.

Vierailija
47/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee alapeukkua, mutta ei kai teini ymmärtänyt väärin? Jos ajatteli että raha oli tarkoitettu hänelle, mutta sillä piti saada jotain kivaa äidillekin. Ei niin, että koko raha oli tarkoitus laittaa lahjaan.

Vierailija
48/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alkkis exäni teki aikoinaan saman jutun, rihkamakoru mulle ja loput rahat, jotka hänelle lahjoja varten lainasin (enkä ikinä saanut takaisin), käytti baarissa.

Alkkisexät on oma lukunsa. Niille on sama onko joulu, vappu, juhannus vai joku arkipäivä, josta siitäkin tehdään juhla.

Yhdenkään ihmisen ei kannata uhrata ainutta elämäänsä juopon kanssa.

Vierailija
49/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koskaan odota mitään ei myöskään pety.

Vierailija
50/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tuosta aloitte riitelemään jouluna? Hienoa. Mies olisi voinut ottaa joulun jälkeen asian esille teinin kanssa kahden kesken ja sopia miten teini hyvittää eikä nostaa meteliä kesken joulun. Ei olisi sinunkaan tarvinnut kiukutella jouluasi pilalle kun et saanutkaan 50 e lahjaa. Toivottavasti teillä ei ole muita lapsia eikä ollut vieraita aattona - kiva sitä sitten kuunnella toisten riitelyä ja tunnelman pilaamista.

Vierailija
51/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans mietin tuota, että omat vanhemmat olisivat hyvinkin saattaneet antaa 50e, että käyttörahaa+lahjarahaa aikoinaan..

Eli AP, olihan miehesi sanonut, että kaikki rahat pitää käyttää lahjaan?

Vierailija
52/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olisi pitänyt hoitaa se kahden kesken teinin kanssa. Vaatinut teiniä keksimään miten korvaa rahojen itseensä tuhlaamisen. Teini olisi voinut itse ehdottaa rahojen iakautusta tai jotain ylimääräistä äidin auttamista tms.

Vierailija
53/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tosta kannattaisi puhua teinin kanssa. Siis istua alas ja oikeesti puhua, kertoa miltä toi tuntuu ja kertoa, että ootte tosi pettyneitä tossa asiassa häneen, ettette olis uskonut tommosta tekevän. Ja miettiä vaikka yhdessä miten voi jatkossa luottaa tyttöön. Heittää pallo teinille, että onko sillä ideoita miten hyvittää toi homma.

Toisen rahoja en kyllä lähtis ottamaan, siis eihän se edes käy kun on muualta rahaa lahjaksi saanut. Mun mielestä toi asia ei muutenkaan oo ollut rahasta kiinni eikä siksi myöskään rahalla tota voi selvittää.

Minä olen kyllä tuosta toisesta kappaleesta eri mieltä. Minusta lapsi on käytännössä varastanut isältään ja varastetun rahan saa ottaa lapselta takaisin. Tosin tarkalleen ottaen se äidin lahjojen arvo olisi pitänyt summasta vähentää.

Vierailija
54/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä kyllä lapsi oppii jos kerran oikein nolataan, ja joululahjasta osan vieminen luultavasti tepsii.

teini on kyllä jo aika iso, mutta lapsella ei välttämättä ole tämä rahanhallinta ihan hallussa vielä. itse lapsena sain rahaa johonkin harrastustuntiin, ja koska tunti ei maksanutkaan niin paljon kuin luulin, käytin noin kymmenen markkaa karkkiin. tyhmään pikkupäähän ei ollut vielä iskostunut ajatus siitä, että raha on vain tiettyyn tarkoitukseen annettu ja isän pettymys ja sen tuoma nolo tunne muistuu vieläkin mieleen! eli luultavasti oppii tästä.

Vierailija
55/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin uhalla että menen provoon: Minkä ikäinen teini? 13-14-vuotiaalta tuollaista temppua voisikin odottaa koska harkintakyky ja itsehillintä on mitä sen ikäisillä nyt yleensä on. 16-vuotiaalta taas halpamainen temppu ja osoitus ihan puhtaasta itsekkyydestä. Typerää isältä silti nostaa meteli kesken lahjojen avauksen, mielummin olisi voinut ottaa teinin kanssa puheeksi kahden kesken ja olla kertomatta sinulle. Suhtautuiko teini asiaan välinpitämättömästi vai nakkeliko niskojaan?

Vierailija
56/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alkkis exäni teki aikoinaan saman jutun, rihkamakoru mulle ja loput rahat, jotka hänelle lahjoja varten lainasin (enkä ikinä saanut takaisin), käytti baarissa.

Siis hetkinen. Lainasit exällesi rahaa, että hän ostaa lahjan...sulle?? Jep, jep.

Vierailija
57/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi käyttänyt koko rahan vaikka hajuveteen, sitten valittaisit siitä kun osti väärää. Valivali.

Vierailija
58/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee alapeukkua, mutta ei kai teini ymmärtänyt väärin? Jos ajatteli että raha oli tarkoitettu hänelle, mutta sillä piti saada jotain kivaa äidillekin. Ei niin, että koko raha oli tarkoitus laittaa lahjaan.

Samaa mietin. 50€ on ainakin itselleni vielä aikuisenakin iso summa laittaa yhden ihmisen lahjaan, varsinkin jos ei tiedä mitä toinen haluaa. Jos teini on vaikka lähtenyt kaverinsa kanssa lahjaostoksille, noin ison summan käsittäisi kyllä niin että sillä maksetaan lahja + kahvilla käynti.

Vierailija
59/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans mietin tuota, että omat vanhemmat olisivat hyvinkin saattaneet antaa 50e, että käyttörahaa+lahjarahaa aikoinaan..

Eli AP, olihan miehesi sanonut, että kaikki rahat pitää käyttää lahjaan?

Luulen, että sekä aloittaja että mies olisivat olleet tyytyväisiä, jos rahasta olisi käytetty vaikka edes 30e lahjaan.

Vierailija
60/60 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hieman erikoista kun aikuiset ihmiset vänisevät lahjoista. Itse olin yksin kotona koko typerän aaton enkä saanut keneltäkään yhtään mitään. Eikä haittaa. Minulla on kaikkea enkä tarvitse mitään roinaa jonkun typerän joulun takia.

Sama. Enkä ikinä odottaisi omalta lapselta lahjoja.

Oletko kenties hieman marttyyriäiti? Väärin tehty, että käytti rahan muuhun kuin mihin tarkoitettu, mutta sinä valitat kun et saanut parempaa lahjaa. Ehkä teini ajatteli, että olet ahne ja itsekäs etkä enempää ansaitsekaan.

Miksi alapeukut? Ei äitiys tee ihmisestä automaattisesti pyhimystä tai edes mukavaa ihmistä.