Nuori äiti ja tuntemattomien ihmisten asenteet
Olin lindexillä ja ostin lapselle ~50 eurolla vaatteita. Kassalla myyjä totesi ”niin nää tulee varmaan lahjaksi?”, ja ennen kuin mitään ehdin vastata niin myyjä jatkoi että ”sä voit myös ostaa lahjakortin missä on arvoa esimerkiksi sen verran mitä nää ostokset maksais” ... Joo, moni varmaan osti veronpalautusrahoilla joululahjoja mutta jotenkin häiritsi :D
Kerran fb kirppiksellä joku nainen pisti ilmoitukseen että ilmaiseksi lastenvaatteita mutta annan vaan tarpeeseen. Odottelin pari päivää ja laitoin tälle naiselle viestiä että oisin vaatteista kiinnostunut, onko mennyt jo eteenpäin. Tää nainen sit sanoi että senkun haet ja sit kun menin hakemaan niin epäili onko mulla edes lasta. ”Minä niin toivoin että joku joka oikeasti tarvis, sais nämä”. Eipä huvittanut mitään kuvatodisteita lapsesta alkaa näyttämään saati sitten selvittämään omia tuloja ja menoja tuntemattomalle ihmiselle :D
Kertokaa ihmiset, mitä outoa on 20-vuotiaassa äidissä?
Kommentit (2)
Ikävää sinulle, mutta toisaalta ymmärrettävää. Lindexin myyjä varmaan halusi olla ystävällinen ja veti vain liian nopean johtopäätöksen, samoin tuo vaatteita lahjoittava mamma. Ikävä kyllä on liikaa nuoria (oikeasti jopa lapsettomia) jotka hakee ilmaiseksi kamaa, pistää ne myyntiin Toriin ja menee rahalla baariin.
Jos et näytä edes parikymppiseltä niin ole iloinen asiasta, kyllä se naama ehtii kurtistua ja tuo aika on muisto vain 😄
Jospa olet vielä ikäiseksikin nuoren näköinen.