Loukkaannuin äitini antamasta kirjasta
Äitini antoi minulle kirjan, jossa opetellaan käsittelemään rahaa. Olen aikuinen, kolmekymppinen, ja äitini tietää, että sain äskettäin rahaa (perintö). Sitä ennen olin taistellut taloudellisten ongelmien takia huonon terveyden vuoksi ja äitini tietää tämän. Koin loukkaavana tuollaisen lahjan, koska mielestäni se vihjaa (aika suoraan) että en osaa käsitellä tilannettani ja että rahaongelmat terveydellisen tilanteeni takia olivat ihan omaa syytäni. Olenko oikeassa? Ylireagoinko? Olen sitä mieltä, että vanhempien kuuluisi neuvoa lapsia hoitamaan raha-asioita, mutta mun kohdalla se tilanne olisi ollut viimeistään 10 vuotta sitten, kun muutin pois kotoa, ei kolmissakymmenissä ja jouluna. Noloa saada joku tuollainen opettavainen kirja toisten nähden!
Kommentit (8)
Jos äitisi vaan ajatteli parastasi ja halusi auttaa?
Ootko sä oikeesti vihanen nyt tosta lahjasta vai jostakin muusta, mutta purat sen vaan nyt tuon lahjan kautta?
En itse ehkä loukkaantuisi pelkästää. tosta lahjasta, vaikka taloudellisissa ongelmissa paininkin. Ehkä äitisi tarkoitti hyvää, ja ajatteli kirjassa olevan hyviä vinkkejä, esim miten aloittaa sijoitus, nyt kun sulla sitä rahaa on.
No lue kirja, voihan siitä olla hyötyä, vaikka osaisikin käsitellä rahaa. Säästötapoja, sijoitusohjeita tms.
Näpäytä vähän ja sano, että pidät välivuoden tai kaksi töistä, kun on rahan pyolesta nyt mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko harmitukseesi jos ostaisit hänelle Kultaisen käytöksen kirjan ensi jouluna.
Sain tämän valmistumislahjaksi vanhemmiltani. Olin 27-vuotias. Joo kiitos vain
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä oikeesti vihanen nyt tosta lahjasta vai jostakin muusta, mutta purat sen vaan nyt tuon lahjan kautta?
En itse ehkä loukkaantuisi pelkästää. tosta lahjasta, vaikka taloudellisissa ongelmissa paininkin. Ehkä äitisi tarkoitti hyvää, ja ajatteli kirjassa olevan hyviä vinkkejä, esim miten aloittaa sijoitus, nyt kun sulla sitä rahaa on.
No jos ajattelee tilannetta toisin päin, niin en minä antaisi "miten käytetytään rahaa" kirjaa aikuiselle, jolla tiedän olleen rahavaikeuksia. On kai se etäisesti mahdollista, että ajattelisi parastani.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko harmitukseesi jos ostaisit hänelle Kultaisen käytöksen kirjan ensi jouluna.
Hyvä idea :D