Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka vietätte joulun seurassa, jossa ette haluaisi...

Vierailija
24.12.2018 |

Miten olette tähän tilanteeseen päätyneet?

Itselläni lapsuudenperhe jo haudassa, joten joulu kuluu miehen sukulaisten kanssa. Heistä osa on onneksi varsin mukavia. Pahinta on ehkä se, että he viettävät törsäys- ja hösäysjoulua, mistä itse en niin välitä.. En viettäisi sukujoulua jollei olisi lasta. Tai ehkä siinä tapauksessa, jos joku serkku/täti ym. kutsuisi joulunviettoon, mutta niin ei ole käynyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia olin exällä, lapset kun menivät nukkumaan lähdin omaan kotiin.

Vierailija
2/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun vietto miehen perheessä ei ollutkaan sellaista kuin odotin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotit?

Vierailija
4/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas exä oli täällä, eikä meinannut lähteä kulumallakaan. Oltiin kutsuttu hänet syömään, siis minä ja 2 teiniä. Hän tuli 2 tuntia sovittua aiemmin ja viipyi kaikkiaan 7 tuntia. Kyllä ahisti...

Vierailija
5/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihan tunteet on meilläkin ne ensisijaiset joulutunnelmat.

Vierailija
6/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Täällä ollaan. Haluisin todellakin olla jossain muualla kuin nyt. En ymmärrä miksi minä 45v mies annan tämän tapahtua. Tämä oli viimeinen kerta prkl.

Vierailija
7/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotit?

Asiallisempaa menoa. Itse pidän joulun hartaudesta ja uskonnollisesta sanomasta. 

Vierailija
8/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas exä oli täällä, eikä meinannut lähteä kulumallakaan. Oltiin kutsuttu hänet syömään, siis minä ja 2 teiniä. Hän tuli 2 tuntia sovittua aiemmin ja viipyi kaikkiaan 7 tuntia. Kyllä ahisti...

Onko tuore ero? Ehkä exä on kovin yksinäinen?

Vierailija
9/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan vapaaehtoista. Senkun vaan opettelee sanomaan ei  ja luo  omat jouluperinteet.

Vierailija
10/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kutsu enää ensi vuonna. Tyhmäähän tuollainen on.

Vierailija
11/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta joulua meni kyllä seurassa, jossa en olisi halunnut juuri joulunaikaa viettää. Mun exän lapsuudenkodissa oli kyllä sellainen viinankäryinen joulu, että kyllä ahdisti joka vuosi mennä lasten kanssa sinne. Koko joulun aika yhtä meteliä ja huutoa yöhön asti. Omassa perheessä ei juuri alkoa käytetä, joten en ollut tottunut moiseen, vaan naiivisti pidin itsestäänselvyytenä ”anna lapselle raitis joulu”-meininkiä. Yleensä vietettiinkin aatto minun vanhemmilla ja sitten ajettiin anoppilaan, koska en vaan jaksanut sitä sikamaista ja sanoin siitä miehellenikin. No, nyt on eka joulu ilman heitä. Outoa.

Vierailija
12/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä. Oma päätös.

Vierailija
13/21 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuore ero? Ehkä exä on kovin yksinäinen?

Olet oikeassa, hän on sairas ja yksinäinen. Tilanne ahdisti, koska tunnen valtavaa sääliä häntä kohtaan. Kun muistan, millainen hän oli ennen...

Vierailija
14/21 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kutsun ensi vuonnakin. Kuten sanottu, exä on sairas, ja olemme laasten kanssa tajunneet, että meidän on huolehdittava hänestä tiettyyn rajaan saakka. Kyse ei ole alkoholismista, jos joku sellaista miettii.

Vierailija
15/21 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kutsun ensi vuonnakin. Kuten sanottu, exä on sairas, ja olemme laasten kanssa tajunneet, että meidän on huolehdittava hänestä tiettyyn rajaan saakka. Kyse ei ole alkoholismista, jos joku sellaista miettii.

Kun ei ole alkoholismi, sun olisi kuulunut pysyä rinnalla ja tukea.

Vierailija
16/21 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole alkoholismi, sun olisi kuulunut pysyä rinnalla ja tukea.

Niinhän mä tuenkin, mutta saman katon alla en enää pysty asumaan, lapsista puhumattakaan. 5 vuotta jo kestettiin.

Vierailija
17/21 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden pillin mukaan menin tänäkin jouluna. Pääasiassa oman, jo aikuisen lapsen vuoksi, että hän saa pitää perinteensä. Tänäänkin lähden kohteliaisuussyistä anoppilaan, vaikka haluaisin vain nauttia vapaista kotona. Eilen, aattona lähdin taas kuuntelemaan äitini neuvomista, kun hän haluaa että minä "osallistun" tekemään jouluruokajuttuja. Tosiasiassa hän haluaa sinne vain jonkun jota jatkuvasti neuvoa kuin pientä lasta. Hän mm kertoi minulle että salaatista kannattaa ottaa päälimmäiset lehdet pois jos ne ovat huonon näköisiöä, ja että kattaessa haarukka tulee vasemmalle ja veitsi oikealle puolelle. Jee, kivaa hommaa se, kun en osaa tehdä mitään neuvomatta :p Sisko toi joulupöytään kuumeiset lapsensa kitisemään, koska nyt on joulu, eikä haittaa että muutkin voivat sairastua. Ja veljen vaimo kitisi jokaisesta asiasta, eli aina kun suunsa aukesi, niin sieltä tuli valitusta. Siedin kolme tuntia tätä, sairaiden lasten pärskimisen pakoilua, äitini jatkuvaa neuvomista, ja käskyjä laulaa mukana joulupukille laulua jonka sanoja en osaa. Siis ihan keskeytti kaikkien laulun, ja käski minua laulaa mukana, ja tämäkin onneksi taltioitiin jouluvideolle :D 

Illan olisi tullut loppua siihen, että kaikki muut vieraat lähtevät koteihinsa, ja minä jään siivoamaan kaikki jäljet. Sanoin että nyt kyllä kiertää mahassa iin paljon että täytyy lähteä kotiin potemaan, että varmaan töistä tullut norovirus iski. Siivoilkoot ne kenen sairaat lapset sen sotkun aiheutti, ja niin päristelimme oman aikuisen lapseni kanssa autolla minun luokseni ottamaan vähän viiniä ja suklaata ja katsomaan leffoja :)

Vierailija
18/21 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahataudissa menee.

Vierailija
19/21 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Jussia ja joulua

Vierailija
20/21 |