Kävin viemässä roskat ja portailla oli kissa, joka yritti väkisin tunkea sisälle
Miksi kukaan ottaa kissan, jos ei pidä siitä huolta?
Ei, minä en aio ottaa kenenkään lemmikkiä meille, pitäkööt se huolta, jonka mielestä kissan kuuluukin saada luuhata pihasta toiseen.
Kommentit (66)
Pieni ressukka. Olisin ottanut sisälle, ruokkinut ja vienyt löytöeläinkotiin. Mieluusti ottaisin itsellenikin jos ei omistajaa löydy, oma kissa kuoli kesällä.
Jonkun joulu voi olla pilalla, kun kissa kateissa.
Jos sinulla on riisiä tai nuudeleita niin saat siitä
kiinalaistyylisen kissakeiton kun perkaat sen ja keittelet mausteisen
liemen kanssa.
Bon Appetit.
Minä otin yks yö naapurin kissan sisälle, vaikka perheessä allergiaa. Sisäkissa, joka lähtenyt ikkunasta. Oli helppo palauttaa aamulla.
Kuulehan ap, mitä jos nyt vaan unohtaisit itsekkään itsesi hetkeksi. Ota kissa yöksi lämpimään ja laita facebookkiin tai mihin lie tieto asiasta. Vaadi omistajaa noutamaan kissansa mitä pikimmin. Viaton se kissa on omistajiensakaan tyhmyyteen. Käsitätkö?
Itse ottaisin sisälle, vaikka itsellä onkin kolme kissaa. Minulla olisi mahdollisuus ottaa tämä vieras kylpyhuoneen puolelle, saattaisin jopa pitää kokonaan itselläni jos vaikuttaisi kodittomalta.
Olen ennekin kirjoittanut tämän johonkin ketjuun, mutta kirjoitan uudelleen.
Asuin monta vuotta sitten mökkialueella, jossa oli paljon mökkiläisiä. Syksyllä pihaani ilmestyi kissa, joka oli likainen ja turkki oli takkuinen. Se vietti tuntikausia pihallani ja seurasi minua kun olin ulkona. Kovasti puski ja kehräsi, kun silittelin sitä.
Viikon verran se taisi pihassani olla jatkuvasti, taisi nukkuakin halkoliiterissä, kunnes päästin sen sisälle ja annoin ruokaa. Vein kissan eläinlääkärille, joka totesi että sirua ei löydy ja kissa oli vielä tiineenäkin. Olimme aika varmoja lääkärin kanssa siitä, että tämä oli hylätty kesäkissa, koska ilmestyi syksyllä eikä lähtenyt mihinkään pihastani ja oli kesy, myös nuori se oli.
Päätin pitää kissan ja hoitaa tulevat pennut myös. Pennut syntyivät piakkoin, 5kpl syntyi ja kaikki pysyivät hengissä. Hoidin kaikkien kissojen madotukset, rokotukset, sosiaalistin pentuja, varmistin että oppivat laatikolle jne. Heti kun pennut syntyivät, laitoin ne myyntiin, luovutin kuitenkin vasta 12viikon ikäisinä.
Kaikki jotka pennun varasivat, tahdoin haastatella heitä, tahdoin heidän käyvän minun luonani pentuun tutustumassa ja halusin käydä heidän luonaan ennen pennun luovutusta. Tämä kävi kaikille paitsi yhdelle, joten hänelle en pentua myynyt. Seuraava ostaja antoi ilomielin minun käydä hänen luonaan ja vastaili kaikkiin kysymyksiini, joten hänelle myin pennun. Kun pennut täyttivät 12 viikkoa, uudet omistajat tulivat ne hakemaan luotani. Yhden pennun jätin emon kaveriksi itselleni.
Parilta pennun ostajalta saan vieläkin silloin tällöin pentujen kuulumisia, vaikka aikaa on kulunut jo kuutisen vuotta.
Olin suunnitellut hankkivani kissan pian, joten tuo tuli aika lailla kuin tilauksesta ja samalla tein hyvän työn.
Ota kissa kiinni, kuva faceen erilaisiin ryhmiin jossa eläinkarkulaisia. Kirjoita teksiin ettet itse pysty huolehtimaan kissasta, joku eläinrakas tulee sen kyllä hakemaan mahd pian omaan hoitoonsa. Kissa voi karata ovenavauksella, joskus on jopa salamatkustellut esimerkiksi auton kyydissä pitkänkin matkaa, eikä omistajalla mitään aavistusta missä kissa on. Kissa ei kuulu suomen luontoon eikä pärjää pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä kissa sisälle lämmittelemään. Vie vaikka myöhemmin kissatalolle. Kissat ei kestä kauan kovilla pakkasilla.
Sillä kissalla on omistajansa, huolehtikoot kissastaan. En keksi yhtäkäänsyytä,miksi näkisin vaivaa ja ryhtyisin kissavahdiksi.
No eläinsuojelulain näkisin olevan aika hyvä syy. Ymmärrät varmaan, että karkuteillä olevan kissan jättäminen pakkaseen on heitteillejättö.
En ymmärrä, koska eläinsuojelulaissa ei ole mitään vaatimuksia muiden kotieläinten hoitamiselle.
27. Tulipa hyvä mieli tuon lukemisesta. <3
Vierailija kirjoitti:
Jonkun joulu voi olla pilalla, kun kissa kateissa.
No eipä tuolla ole näkynyt ketään kissaansa etsimässä, joten tuskin on joulu pilalla, kun ei omaansa etsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä kissa sisälle lämmittelemään. Vie vaikka myöhemmin kissatalolle. Kissat ei kestä kauan kovilla pakkasilla.
Sillä kissalla on omistajansa, huolehtikoot kissastaan. En keksi yhtäkäänsyytä,miksi näkisin vaivaa ja ryhtyisin kissavahdiksi.
Mun tutulle rivitaloon änkesi kissa kans ihan väkisin. Hän myös ajatteli ensin, että onhan sillä koti ja omistaja, kun kissakin oli terve ja hyväkuntoinen. Niin kauan se katti jaksoi norkoilla, että tuttu otti sen kotiinsa, ruokki ja hoiti ja laittoi samalla koko ajan ilmoituksia sinne sun tänne ja kyseli kaikista mahdollisista paikoista neuvoja kissan suhteen.
Kukaan ei kaivannut kissaa, ja se sai jäädä uuteen kotiinsa. Osoittautui todella siistiksi, rauhalliseksi, kivaksi ja älykkääksi tytöksi. Kissan alkuperä on voinut olla vaikka riitaisa ja aikaa myöten laiminlyöväksi muuttunut koti, josta se on lähtenyt parempaa hakemaan. Tällä tarinalla oli onnellinen loppu.
Toisen tutun ok-talon autotalliin majoittui myös yksi kiertolainen, joka sitten lopulta kesyyntyi ja asettui sekin taloksi. Eipä sitäkään kukaan ikävöinyt, vaikka sana kiersi suusta suuhun ja vaikka mitä kautta.
Kissa ei kuulu luontoon! Älkää jättäkö heitteille!!
Vierailija kirjoitti:
27. Tulipa hyvä mieli tuon lukemisesta. <3
En vain voinut jättää sitä ulos, olen kovin eläinrakas ollut aina. Pari ensimmäistä päivää vain katselin sitä ja silittelin jne. Sitten oli pakko antaa ruokaa, vaikka tiesin että sitten saattaa jäädäkin pihaan ja tulla aina takaisin. Oli siinä silti niin paljon, että uskoin sen olevan hylätty.
Vieläkin on minulla hyvissä voimissa ja rakastava kissa onkin, samoin pentunsa. Yhden kissan sitten vielä otin eläinsuojeluyhdistykseltä seuraavana vuonna, enkä kyllä parempia kissoja voisi toivoa.
Toivonkin, että kaikki auttaisivat hädässä olevia eläimiä, vaikka ei kaikkia voikaan pelastaa.
-27
Oletko ap tehnyt mitään asialle, vai onko kissa jatkanut matkaansa?
Meille tuli eilen nokkosperhonen sisälle puiden mukana. Syö hunajavettä ja asustelee sille sisustetussa asunnossa... söpö kaveri
Kyllä jos mun ovelle miukumouku ilmestyisi niin kyytiä saisi. Hlvetin nurkkiinkusijat ja -paskojat. En tiedä ottaisinko hengen mutta katuharja heiluisi niin, että varmasti ei toista kertaa tulisi.
Minä en pidä kissoista, olen niille myös allerginen. Silti olisin ottanut tällaisessa tilanteessa kissan sisään. Laittanut sen vaikka kylppäriin lämpimään, kylpyhuone, kun on sitten helppo pestä jälkeenpäin.
Sitten olisin laittanut facebookkiin ilmoituksen, että löytyisikö joku joka vois ottaa tilapäismajoitukseen tai viedä eläinsuojaan. Olen 100% varma, että olisi löytynyt joku.
Meillä ainakin oli -20 pakkasta ja juuri näin jonkin päivityksen ulos jäätyneestä kissasta.
Vaikka en niistä kissoista pidä minäkään, niin ei kait kukaan viikolla niinntunteeton ettei tunne surua jos eläin kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eläinsuojelulain näkisin olevan aika hyvä syy. Ymmärrät varmaan, että karkuteillä olevan kissan jättäminen pakkaseen on heitteillejättö.
Omistaja on syyllistynyt mahdollisesti heitteillejättöön, ei ap.
Eläimen kohdalla kriteerit ovat toiset kuin ihmisen. Jos kyseessä olisi ollut lapsi niin toinen juttu, jopa kuolemantuottamus lapsen jäätyessä pakkaseen.
Mutta yhtä kaikki, kuulun siihen ilmeiseen enemmistöön, joka ilman muuta olisi ottanut kisun sisään ja lähtenyt selvittämään tämän alkuperää - - antanut juomaa, ruokaa ja jätjestänyt pissapaikan kuten inhimillinen ihminen itsestäänselvyytenä tekee.
Provohan tämä tietysti on kirjoitustyylistä päätellen. Aiheesta olisi parempi kirjoittaja saanut jotain aikaiseksikin.
Monille kommentoijille näyttää olevan tärkeää näyttää, miten he ovat parempia ihmisiä kuin ap. Varsinkin te, jotka ottaisitte kissan asumaan teille. Ette ottaisi kuitenkaan.
Ap on varmaan trolli, mutta on oikeassa siinä, ettei ole hänen tehtävänsä hoitaa laiskamatojen lemmikkejä. Ja jos aplle koituu kustannuksia ja kohtuutonta vaivaa siitä, että saa kissan hoitoon, niin ei häntä voi siihen pakottaa.
Hyvää joulua, ap.
Kissa vian päässyt karkaamaan? Miten se mahtaa olla mahdollista kymmeniä kertoja viikossa tämänkin paikkaunnan puskaradioryhmässä. Ai niin, kun ovi aukesi itsestään ja kissa kipitti pois.