sektiosta! jos ensimmäisesi syntyi sektiolla, kuinak helposti seuraava lapsi suostuttiin leikkaamaan?
jos siis itse halusit sitä?
minä en olisi ensimmäistäkään halunnut ees yrittää alakautta, oli tunne ettei se niin synny, eikä syntynyt. viikko käynnistelyä, kipeitä suppareita yhtä kauan, viimein kalvojen puhkaisu ja avautuminen pysähtyi 5 cm. sitten leikkaus. jota siis olin toivonut raskauden alusta saakka. en tiedä miten puhuivat minut ympäri yrittämään alakautta.
nyt en tiedä uskallanko antaa toiselle lapselle mahdollisuuden tulla, kun en missään nimessä aio yrittää enää alakautta synnyttää! jos tulen raskaaksi, ainoa synnytystapa on minulla sektio! vaikka av:llahan se ei ole synnyttämistä. silti.
Kommentit (5)
Kyllä mulle lupa irtosi aika helposti. Kävin muutamia kertoja polilla sektiojutusteluissa ja kysyin ja puhuin kaiken mikä mietitytti. Synnytyssalissakin kävin kätilön kanssa jolla yritettiin myös hälventää pelkoa. Sitten lääkärille sanoin, että olen nyt tosi paljon pohtinut ja punninnut ja pelkään edelleen kauheasti ja haluaisin sektion. Lääkäri vain katsoi että olen käynyt pelkopolilla useasti ja sanoi että selvä, ei ketään pakoteta alakautta synnyttää. Onhan se ihan kauheaa jos synnytyssalissa on täysin kontrollin menettänyt hysteerinen äitikin... Sekin on iso riski lapselle ja äidille.
ei ketään tosiaan voida tänäpäivänä pakottaa synnyttää alakautta.
mut siis millasia kokemuksia siitä kun yksi sektio takana ja toisen lapsen synnytystapaa mietitään?
joudunko ihan itkeä tirauttaa siellä että saan sen sektion? vai uskallanko enää raskautua ollenkaan?
ap
Minä (nro3) en itkeä tirauttanut mutta olin siihenkin " valmis" . Taisi siinä äänikin väristä kun keräsin rohkeuta että saan sanottua etten pysty. Se riippuu niin lääkäristäkin, mulla tais olla joka kerta eri. Kerroin että pelko suorastaa lamauttaa minut, näen yöllä painajaisia (usein niissä vauvalle kävi huonosti) jne. Lääkäri vaikutti ymmärtäväiseltä ja tajusi että tosiaan pelkäsin. Minulla ensimmäinen sektio oli suunniteltu, mutta sinä voit vedota tuohon ensimmäiseen yritykseesikin. Minä en ole koskaan edes yrittänyt synnyttää alakautta. Eka lapsi oli liian suuri ja siksi leikkasivat. Mistäpäin olet, tämä mun tapaus on Kätilopistolta.
Ei sitä pelkällä mutu-tuntumalla saa.