Neljä lasta alle kolmessa vuodessa. Muilla?
Kommentit (36)
esim. neljä lasta saaneella perheellä. Rakkautta varmasti näillä suurempien perheiden vanhemmilla riittää kyllä lapsilleen.
Ruokia joudut tekemään 6 ja jokaiseen menee n.30 eli 3t
Lapsillesi jää 9 tuntia. Vaipat saat vaihtaa ainakin 10 kertaa (YHELLE LAPSELLE) jokaiseen menee 5min. eli tunti menee tähänkin per lapsi.
Pyykinpesu 20min./ koneellinen eli täyttö ja tyhjennys
Sitten huoneiden siivous (isolla kädellä siivoten) 20min huone ja tähän menee 2t
Eli jos sinulle jää 6 tuntia ja sen jaat neljälle niin YHDEN lapsen kanssa kerkeät olemaan 1,5 tuntia.
Tähän laskutoimitukseen ei ole huomioitu pukemisia,hamppupesuja eikä kiukkukohtauksia.
URANAINEN: 8t töissä 4T aikaa ainokaiselleen
Päivällä on käynyt siivooja ja ruoka ostettu työpaikan ruokalasta mukaan.
mutta on meillä 10 lasta alle 15 vuodessa...eikä muuten olla lestoja:D
pesueen äitinä tosiaan luulen että osaamme arvostaa teittyjä asioita enemmän sekä olemaan kiitollisia useista asioista.
luulen että suurperheiden äidit ovat enemmän omistautuneet perheelleen ja kodilleen eivät haikaile omaa aikaa ja harrastuksia....
ainakin minä.)))
minulle riittää että saan käydä vauvan kanssa kävelyllä tai menemme koko pesue vaikka ajelulle tai piknikille,siis matkailuautossamme syömme ja juomme.... lasten riemua.
kyllä mun elämä on tässä: äitinä.
luulen myöskin ettei lapseni kärsi siitä ettei ole yksilöllistä aikaa,eivät he ole siihen tottuneet.
ja jos joku onkin joskus hetken pois kotoa,sisaruksilla on häntä kova ikävä.
toki olen väsynyt ja luvan kanssa saankin olla.
itselläni on sinkku sisko lapseton ja kaikki ja on aina niiiiiiin poikki ja väsynyt!! huoh.
ole suurperhettä.......
kamalaa laskelmallisuutta.
siivoojat ja työpaikan ruokalat !!!!
ajattele jos on päiviä ettei huvita vaan haluaa sylittää vaikka kokopäivän niin ei täytä sitä konetta eikö kokkaa,odottaa että pyykkivuori kasvaa ja joku sen pesee ja tilaa vaikka pizzaa tai panee miehen kokkaamaan....
se on kotiäidin luxusta
kun uranainen herää meikkaamaan ja vetämään sukkiksia saa kotiäiti panna tissukan vauvan suuhun ja kääntää kylkeä......
ei mikään sen ihanampaa kun oma nuppu kainalossa ja aamulla koko tenavakatras !!
Mutta jos sinulla on viisi lasta jonossa niin AINA joku joutuu odottamaan ja jakamaan.
Lapsi oppii nopeasti mitä tarkoittaa kiire ja väsymys ja kuinka joku on aina tärkeämpi eli sisarus.
Perheessä oli yhdet kaksoset ja yhdet kolmoset.
Vanhin lapsi joutui kyllä aika paljon hoitamaan nuorempia sisaruksiaan, osallistumaan kotitöihin ym. kun äiti oli niin paljon kiinni vauvoissa.
Eikä suurempaa rikkautta voi olla, kuin sisarukset. Kiitos äiti ja isä heistä!!!
pyykkivuoren tulee joskus purkamaan rakas oma äitini ja tenaviakin oli kuusi.....
justiin olin itse lomalla 2 viikkoa oli vaan pikkuinen mukana ja muut kotona isän kanssa
voi voi miten oli ennenvanhaan ja kuinka kärsittiin vielä puutetta ja kurjuutta ja miten onnellisia ihmiset olivatkaan.
eivät tunnu lapsuudestaan traumoja saaneen vaikka sisarussarjat olivat suuret ja köyhyyttä,sekä isommat lapset katsoivat pienemmät kun äidin aika meni koti askareissa.
-tuo vaippa
-auta ny äitiä
-vahi ny veikkaa
-olet jo niin iso että odota vuoroasi vauvan täytyy saada tissiä.
Muuta kuin isän ja äidin rakkaus ja huumorintaju.
37
olen seurannut siskon miehen perheen perinnönjakoa. Siellä on tapeltu niin keittiöpyyhkeistä kuin vaatimattomasta äänilevykokoelmasta vähän arvokkaammasta omaisuudesta puhumattakaan.
Vierailija:
olen seurannut siskon miehen perheen perinnönjakoa. Siellä on tapeltu niin keittiöpyyhkeistä kuin vaatimattomasta äänilevykokoelmasta vähän arvokkaammasta omaisuudesta puhumattakaan.
puolentusinan mamma menee nyt pehkuihin ja ottaa vaavin kainaloon.
kauniita unosia ja ihania ajatuksia uuteen aamuun.
Onneksi en sitten kokeillut. :p Kaksi riittää. Aivan passeli lukumäärä minulle tämä. Ovat keskenään niin hyvää pataa, että leikit sujuu. Kahden kanssa voi kuitenkin mennä erinäisiin paikkoihin.
Ja muuten, en ole uraäiti (ainakaan vielä, kattoo sit uudestaan jos business-naiseksi pääsen ;), vaan ihan töissäkäyvä äiti vaan. Ei meillä syödä aina ja ikuisesti eineksiä, ei edes työpäivän jälkeen. Leipääkin leivotaan itse. Siivoojaa ei käy. Aikaa on lapsille vaikka kuinka paljon: työpäivän jälkeen ja viikonloppuina. Lasten hoitopäiviä lyhennetään myös muuten, mummi saattaa viedä heidät vaikka klo 10-11 tarhaan tai hakea jo pari tuntia aikaisemmin.
Itsekäs kai olen, mutta nautin myös omasta ajasta ja omista jutuista. Ne ovat mulle todella tärkeitä. Baareissa en käy, mutta vaikkapa parituntinen salilla auttaa jaksamaan jo kummasti. Lasten ehdoilla, mutta äitiä uhraamatta. Tämä sopii meidän perheelle.
Tsemppiä vaan suurten perheiden mammoille. :)
vaan sullekin,,,,,,,
riittääkös sitten uraa tekevän varakkaan eineksiä laittavan äidin ((kun ei muuta osaa)) aika lapsilleen???
ei ja ei koska työ on aina etusijalla.
päihitän kuule monet mammat piu päts monessakin asiassa.
eineksiä ei koskaan ole tässä talossa syöty,sikolätistäkin vielä hiukan poikkeaa.....
keittiö,olohuone,makuuhuone käytävä ovat suht aina siistit,lastenhuoneet heidän jäljitään annan olla kuten sanoit enhän jokapaikkaan ratkea....