Lempi koirarotujanne?
Otsikossa se kysymys sitten tulikin :D eli mitkä on teidän lempi koirarotujanne? Perusteluja olis kiva saaha ;) Itellä on bordercollie, koska se on niin älykäs, leikkisä ja tottelevainen rotu :) sakemannit, haskit, lappikset ja noutajat on myös aivan ihania :3
Kommentit (12)
Noutajat on lempeitä, ystävällisiä ja älykkäitä, eniten pidän kultaisesta noutajasta.
Lapinkoirat on kauniita ja kivoja koiria myös, jotka nauttivat aidosti luonnossa olemisesta ja ulkoilusta. Ainoastaan liiallinen haukku on hieman ärsyttävää.
Bordercollie on kaunis ja älykäs, mutta omaan makuuni vähän liiankin energinen.
Lyhytkarvainen sakasanseisoja on koirien mersu.
Vahva, nopea, viisas ja kovalla riistavietillä varustettu kunnon metsästyskoira.
Perhoskoira. Kaunis, vikkelä, iloinen, avoin, ystävällinen, rakastava, leikkisä ja älykäs. Uskollinen ystävä jolla myös oma tahto. Hyvänkokoinen lenkille tai kainaloon. Terve rotu jolla kaunis pitkä mutta todella helppohoitoinen turkki.
Villakoira. Älykäs, kiintyvä, kaunis, hienostunut, utelias, leikkisä, vähäruokainen. Tässä yksi kääpiövillis nukkuu mun kainalossa.
Mä olen terrieri-ihminen henkeen ja vereen. Valitsen tietenkin oman rotuni, glen of imaalinterrierin. Toisaalta esim jackrusselit ei todellakaan löydy top50 listalta. Jos joku muu, niin ehkä sealyhaminterrieri, cesky tai dandiedinmontinterrieri.
Terrieriryhmän ulkopuolelta prahanrottakoira, amerikankarvatonterrieri ja irlanninsusikoira <3
Mä kaipaan vähän itsepäisyyttä, mutta sitä ei pidä sekoittaa tyhjänräksytykseen.
Perhoskoiran lumo kirjoitti:
Perhoskoira. Kaunis, vikkelä, iloinen, avoin, ystävällinen, rakastava, leikkisä ja älykäs. Uskollinen ystävä jolla myös oma tahto. Hyvänkokoinen lenkille tai kainaloon. Terve rotu jolla kaunis pitkä mutta todella helppohoitoinen turkki.
Hyvä vitsi.
Novascotiannoutaja. Älykäs, reipas ja kaunis koira.
Kotona lötköttää selällään, eikä paljoa välitä muiden menoista, vaan ottaa rennosti, mutta työskennellessä on sähäkkä ja sitkeä.
Snautseri. Vähän jäyhä, mutta uskollinen ja lempeä.
Portugalin podengo, pieni ihana koira jolla suuren suuri sydän <3