Mistä hankit joulukuusen?
Kommentit (22)
Ostin sieltä torilta, missä oli kyltti. Osta yksi, maksa kuusi. Olen niiiin rikas.
Tosiasiassa haettiin mökkimetsästä jo hyvisssä ajoin ja keksin uuden aforismin.
Kuka aikaisin kuusen nappaa, sillä on jouluna karahka.
Hyvää joulua kaikille höpönassuille.
T.mummeli
Ennen aina ostettiin, mutta ei enää kun kissa tuli taloon. Oli pakko luovuttaa.
Hakaniemen torilta ( Hki ) ostettiin aikaisemmin.
Lapsuudenkodissa Pirkanmaalla haettiin omasta metsästä.
Kuusi kasvaa monta vuotta, sitten se kaadetaan "perinteen" vuoksi ja kuolee muutamassa päivässä. Niin tarpeetonta ja järjetöntä.
Ihan itse etsin, kaadoin ja kotiin raahasin. Tulikin tosi kaunis kuusi, pieniä käpyjäkin löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Kuusi kasvaa monta vuotta, sitten se kaadetaan "perinteen" vuoksi ja kuolee muutamassa päivässä. Niin tarpeetonta ja järjetöntä.
Niin, on se surullista ja kuusikin varmasti itkee asiaa.
Meillä joulukuusi päätyy tämän kunniatehtävänsä jälkeen hyötykäyttöön. Risut menevät aikanaan oksasilppuriin ja lämpökompostorin hakkeeksi, rungosta pätkitään saunan pesään tai takkaan polttopuuta.
Juha Sipilän metsästä varastin kuusen.
Vierailija kirjoitti:
Metsässämme on ihan liikaa pieniä kuusia, tieheässä vierekkäin. Syytäkin on vähentää. Sieltä pääsee joku puu välillä keskelle olohuonettamme iloksemme. Jos puulla on tunteet, se taatusti ylpeä ja onnellinen puu.
Tänä vuonna tytär sai omansa ja yksi annettiin tuttavallekin. Sai tulla itse valitsemaan.
Joulukuusemme hyötykäytetään jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Omasta metästä kävin hakemassa.
Minä taas naapurin.
Vanhassa puutarhassamme kasvaa villiintyneitä puunalkuja( kuusia,mäntyjä,koivuja ym..). Löytyi sopiva n. parimetrinen kuusi, oikein kaunis.
Tokmannilta 25 e iso hieno kuusi.
Verkkokauppa.com, tämän talouden ensimmäinen tekokuusi.
Olen katsellut "sillä silmällä" yhtä pihakuusta, siinä on koristeetkin valmiina. Jorma kyllä lupasi leikkiä joulukuusta tänäkin vuonna. Ei viimeksikään pysynyt pystyssä, vtun juoppo. Kaupoissa on usein valmiiksi koristeltuja kuusia. Hmm?
Kaupungin mailta löytyi kaunis tasainen kolme metriä korkea joulukuusi. Alimmaisista pois otetuista havuista ja kaupan joukukukista tein muutaman kauniin jouluasetelman itselle, appivanhemmille ja omille vanhemmilleni.
Tokmanni tai Hong Kong. Halpaa on. Aito kuusi maksoi 14,95 euroa. Ei oo kallista. Lapsuuden jouluun kuuluu kuusen t u o K s u.
Nyt joulukuusen hakuun omasta metsästä.
Taaaaaatto läksi läksi innoissaan.... (miettien että hemmetti kun löytyisi äkkiä ettei tarvitse koko iltapäivää tuolla jorpakossa rämpiä)
M
Mistä muualta voisi hankkia?