Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joka olette ns. ehjästä ja hyvästä perheestä, kuinka vietätte joulua?

Vierailija
22.12.2018 |

Vietättekö aina perinteistä joulua koko suvun kesken vai pelkästään oman perheen kanssa? Tuli mieleeni, kun mieheni on viettänyt täysin samanlaisen joulun 37 vuotta. Tuntuu, että kaavan rikkominen on jonkinlainen pyhäinhäväistys. Olen itse ns. rikkinäisestä perheestä, eikä ole samanlaista tarvetta vakiintuneille jouluperinteille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman 20 vuotta vanhan uusperheen kera. Tykkään kyllä joulussa perinteistä. Ja myös aikuinen lapseni on kovasti jouluperinteiden fiilistelijä.

Vierailija
2/5 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien talossa koko suku. Vuoden ainoat juhlapyhät, jolloin kaikki voivat olla yhdessä. Periaatteena, että kaikki saapuvat paikalle töistä ym. riippumatta. Sovittu, ettei töihin ym. mene kukaan jouluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viisikymppinen ja isoäiti, joten en enää omien vanhempieni kanssa vietä joulua. Vuorovuosin meille tulee lapsia lapsineen jouluksi. Viime vuonna oltiin kolmestaan, mies ja kuopus ja minä, nyt tulee tupa täyteen.

Monenlaista joulua on elämään mahtunut, monenlaisilla kokoonpanoilla.

Vierailija
4/5 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40-vuotias kahden lapsen äiti, siskoni 44-vuotias kolmen lapsen äiti. Tänä jouluna on ensimmäinen jouluaatto, jonka vanhempani viettävät kaksin. Kutsuin heidät meille, mutta halusivat olla keskenään tällä kertaa.

Menevät aatonaattona siskoni luo kylään ja tulevat tapanina meille.

Vanhempieni luona oli aina samalla kaavalla menevä joulu ja rakastin sitä! Olen yrittänyt edes vähän siirtää sitä oman perheen jouluun, mutta ikäväkseni mieheni ei ole pätkääkään jouluihminen (lapsuutensa joulut olivat kuulemma vain äitinsä joulustressin aiheuttamaa kiukuttelua).

Toivon kuitenkin, että lapsillemme jää hyvät muistot lapsuutensa jouluista :)

Vierailija
5/5 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tulevat meille sillä meillä on enemmän tilaa ja lapsi. Ei ole valmista kaavaa, kovin eri tavoin mennään eri joulut.