Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako särkylääke liikunnasta johtuvaan lihaskipuun?

koivetkipeet
22.12.2018 |

Eilen kävin pitkällä lenkillä kävelemässä ystävän kanssa, noin tunnin lenkki. Nyt pohkeet ja selkä ihan jumissa ja kipeänä. En tiedä kuin monta askelta kun ei ollut sovellus päällä.

En harrasta liikuntaa,mutta hyötyliikuntaa tulee paljon, olen lasten kanssa kotona eikä siinä paljoa ehdi istua paikallaan.

Voiko ottaa buranaa esim?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa tai ei, miksi tuollaista hyvää kipua pitäisi lääkitä. Käy lenkillä (kävelykin riittää) nyt aamulla, venyttele ja helpottaa.

Vierailija
2/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Koska maitohapot lihaksissa jumittaa. Venyttele. Lämmin haude

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella kipeä niin ota ihmeessä.

Pientä venyttelyä ja uusi pieni hyvin kevyt kävely.

Ei kannata jäädä sohvalle vaikka se tuntuisi kuinka hyvältä..pahenee vaan kipu.

Vierailija
4/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää sopivaa liikuntaa ja venyttelyä. Lämpöhaude

Vierailija
5/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota samaa, mutta en ole koskaan kokeillut. Tai auttaisikohan kipeisiin lihaksiin voltaren? Haluaisin käydä useammin salilla, mutta kertojen välissä täytyy olla aina 2-3 päivää kun lihakset tulevat niin kipeiksi, että kävelykin sattuu aina muutaman päivän treenin jälkeen. Ja jää vielä kaiken lisäksi arkiliikuntakin minimiin noina päivinä, kun ei paljoa huvita kävellä...

Olisko joku asiasta tietävä paikalla? :)

Vierailija
6/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota samaa, mutta en ole koskaan kokeillut. Tai auttaisikohan kipeisiin lihaksiin voltaren? Haluaisin käydä useammin salilla, mutta kertojen välissä täytyy olla aina 2-3 päivää kun lihakset tulevat niin kipeiksi, että kävelykin sattuu aina muutaman päivän treenin jälkeen. Ja jää vielä kaiken lisäksi arkiliikuntakin minimiin noina päivinä, kun ei paljoa huvita kävellä...

Itselläkin on miltei aina kipeänä osa lihaksista, mutta itse taas nautin siitä tunteesta. 

Se voi auttaa, että koostat saliohjelman siten, että treenaat eri kropan alueita eri päivinä. Mikäli eilen oli jalkapäivä, tänään voit hyvin jalkojen kipeydestä huolimatta mennä treenaamaan olkapäät ja rinnan. Lisäksi salitreenin aikana juotu aminohappojuoma/heti salin jälkeen nautittu ateria tai palautusjuoma voi lieventää lihaskivun tulemista.

Vierailija
7/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäksöinti auttaa happojen poistoon - kalsium, magnesium, pii, kurkku, avokado jne

Vierailija
8/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin on miltei aina kipeänä osa lihaksista, mutta itse taas nautin siitä tunteesta. 

Se voi auttaa, että koostat saliohjelman siten, että treenaat eri kropan alueita eri päivinä. Mikäli eilen oli jalkapäivä, tänään voit hyvin jalkojen kipeydestä huolimatta mennä treenaamaan olkapäät ja rinnan. Lisäksi salitreenin aikana juotu aminohappojuoma/heti salin jälkeen nautittu ateria tai palautusjuoma voi lieventää lihaskivun tulemista.

Sitten voi olla sairaustyyppisiä tiloja, joissa tuo ei päde. Minulla pitkittynyt stressi rikkoi aineenvaihduntaa niin, ettei keho jaksanut hajottaa liikunnan happoja. Toisaalta itse liikkuminenkin oli silloin hankalaa. Ainoastaan kevyt ja pitkäkestoinen liikunta sopi ja tein salilla 150-300 x toistoja minimaalisilla painoilla vaikka aiemmin olin toiminut normaalisti.

Vierailija
9/9 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore inkivääri saattaisi auttaa. Toimii itselläkin. On tehokas apu myös pahoinvointiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi