Mikä olisi kiva opiskelijakaupunki, jos haluaa "pikku"kaupunki meininkiä"
Hakusessa siis rauhallinen (ja suht edullinen) opiskelupaikkakunta, siksi Helsinki ei kiinnosta. Ensisijaisesti yliopistopaikkakunta, mutta myös ammattikorkeakoulupaikkoja voi ehdottaa. En tiedä edes oikein vielä mikä ala eniten kiinnostaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli.
Paskin paikka ikinä. Ihan helvetin kuollutta. Halpa kyllä tosin.
Jyväskylä. Monipuoliset opiskelumahdollisuudet, rento tunnelma ja kaikki on lähellä pyörämatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otaniemi, Espoo. Ihana pääosin opiskelijoista koostuva yhteisöllinen pikkukaupunki, jossa on tarvittavat päivittäispalvelut ja hyvät yhteydet isompiin kaupunkeihin (Helsinki)
Onko Otaniemi miten edullinen asuinpaikka?
AYY:n ja HOAS:n asunnot ovat suht edullisia. Muuten ei
Raumalle ääni.
Miten joku ehdottaa Oulua tai Turkua, jos haetaan pikkukaupungin fiilistä?
Jyväskylä on mennyt tosi rajusti alas omien opiskeluaikojen jälkeen. Valmistuin vuonna 2012. Ainevaihtoehtoja supistettu, opetusta vähennetty. Kursseja vähennetty. Jyväskylä on täynnä nistejä ja ainakin minua ahdistellaan viikoittain erään porukan toimesta. Olen siis nykyään töissä täällä ja siksi asun täällä. En suosittele.
Tervetuloa Lahteen, uuteen yliopistokaupunkiin.
Kajaani on kiva. Ammattikorkeakoulu on laadukas, ja kaupungissa on hyvä kulttuuritarjonta ja liikuntapaikkoja. Oon tykännyt.
Tampere! Pikkukaupunkimeininki ei nyt keskustaan päde, mutta muuten.
Tampere on jakautunut vahvasti asuinalueittain, joten keskustan vilinässä ei tarvitse edes pyöriä. Länsi-Tampere on pitkälti rauhallisempaa seutua.
Itse muutin länteen kaupungin laidalle, kyllä aika pikkukaupunkimainen tunnelma täällä on. Julkiset kulkee sen verran hyvin, että kouluunkin pääsee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä on mennyt tosi rajusti alas omien opiskeluaikojen jälkeen. Valmistuin vuonna 2012. Ainevaihtoehtoja supistettu, opetusta vähennetty. Kursseja vähennetty. Jyväskylä on täynnä nistejä ja ainakin minua ahdistellaan viikoittain erään porukan toimesta. Olen siis nykyään töissä täällä ja siksi asun täällä. En suosittele.
Kaikissa kaupungeissa niitä nistejä on, Jyväskylä ei tilastoissa mitenkään kärjessä edes ole. Satutko liikkumaan "huonommilla" alueilla, johon tällainen porukka on keskittynyt? Kun ne tuppaavat pakkautumaan samaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mee Turkuun tai Tampereelle. On ainakin vähän halvempaa, kun stadissa. Jos menet kuopioon niin savolaisuus iskee päälle ja se voi olla shokki. Sama Joensuu voi kanssa olla shokki mutta varmaan näistä kaikista halvin.
Miten tämä savolaisuuden päälle iskeminen ilmenee? Siis, mikä on tyypillistä savolaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Raumalle ääni.
Miten joku ehdottaa Oulua tai Turkua, jos haetaan pikkukaupungin fiilistä?
Tai Jyväskylää.
Vaasa on kaunis ja mukava pikkukaupunki. Yliopisto ja eri alojen amk löytyy. Ihana kampusalue meren rannalla! Isoja yrityksiä (ABB, Wärtsilä) myöhempää työllistymistä ajatellen. Itse tulin Vaasaan aikoinaan opiskelemaan ja sille tielle jäin!
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta
En suosittele. Kuolleempi paikka kuin Mikkeli, plus jälkimmäisessä mukavampaa porukkaa. Kivaa paikkaahan tässä haettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kajaani on kiva. Ammattikorkeakoulu on laadukas, ja kaupungissa on hyvä kulttuuritarjonta ja liikuntapaikkoja. Oon tykännyt.
Ja pikkukaupunkimeininki on taattu! :D Terkkuja toiselta kajaanilaiselta. Eipä siinä, tykkään kyllä. Joka paikkaan pääsee kävellen ja ihmiset on ystävällisiä ja tuntemattomatkin juttelee ja hymyilee.
Mee Turkuun tai Tampereelle. On ainakin vähän halvempaa, kun stadissa. Jos menet kuopioon niin savolaisuus iskee päälle ja se voi olla shokki. Sama Joensuu voi kanssa olla shokki mutta varmaan näistä kaikista halvin.