Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei sitä suostumusta tarvitse suoraan kysyä"

Vierailija
21.12.2018 |

En oikein ymmärrä, kuinka sen suostumuksen muka voisi tietää ilman että kysyy.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmuuden vuoksi lopettanut kokonaan seksin toiseten ihmisten kanssa.

Sama täällä. Itselleni olen antanut suostumuksen, ja pidän peukkuja, että en viime tipassa muuta mieltäni.

Vierailija
22/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suostumustahan on rikoslaissa kokeiltu, mutta se ei ole oikein toiminut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jatkossa siis jokin rikesakko, jos ei ole virallista suostumusta??

Vierailija
24/27 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis suostumustahan on rikoslaissa kokeiltu, mutta se ei ole oikein toiminut?

Milloin muka?

Vierailija
25/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän semantiikan muutoksen olisi tarkoitus vaikuttaa käytännössä? Jos siirrytään väkivallasta tai sen uhasta suostumuksen puutteen todistamiseen.

Vierailija
26/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miksi niin monet tuntuu kuvittelevan, että tän lain jälkeen kaikki raiskauksesta syytetyt sais automaattisesti tuomion? Eihän niin ole nytkään, eikä tää laki muuttais sitä asiaa yhtään.

Ihmiset ei oo tutustuneet itse lakiin, vaan panikoivat. Olen useamman kerran joutunut selittämään jollekulle, että ei, tämä ei ole ollenkaan sama asia kuin joidenkin Yhdysvaltojen yliopistojen hybridioikeudet, joissa päätetään vain ja ainoastaan, pistetäänkö seksuaalirikoksesta syytetty ihminen pellolle yliopistosta vai ei. Tai että ei, tämä ei tarkoita että Suomen oikeudessa toimitaan kuten twitter-oikeudessa, missä esitetty syyte saattaa riittää jos pärstäkerroin ei ole tarpeeksi korkea.

Toisaalta itsekin hieman mietin, että mikä lasketaan suostumuksen osoittamiseksi? Esimerkiksi jos kumppani osoittaa suostumuksensa seksiin suutelemalla ja osallistumalla aktiivisesti aktin alussa, mutta muuttuu passiivisemmaksi loppua kohden, tuleeko se ottaa suostumuksen pois vetämisenä?

Seksissä pitäisi olla samanlainen 14 päivän katumisoikeus kuin etämyynnissä. Minulle esimerkiksi moni mies on valehdellut ”olen lentäjä” tai ”takaan että laukeat” tai ”haluaisin perheen kanssasi”. Tällaiseen erehdyttämiseen ei voi järkevästi puuttua kuin jälkikäteen.

Ehkä he ovat vain yrittäneet tehdä vaikutuksen lähestyessään keski-ikäistä miestä. Useimmitenhan lentäjä tai upseeri ovat tietyissä piirissä todella vetovoimaisia rooleja.

Vierailija
27/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN (kieltomuoto - egnlanniksi NO!) hyväksy sanaa:

'rimpsa'