Käytättekö ashwagandhaa tai macaa?
Kommentit (6)
Testasin aseagandhaa- ei mitään vaikutusta mihinkään.
Käytän ashwagandhaa. Halusin lievittää sosiaalista pelkoa/ahdistusta. Olin siis sellainen, että pelkkä kaupungilla liikkuminen ahdisti/jännitti, sydän hakkasi ja mahassa oli perhosia.
Sanomattakin selvää, että en juuri käynyt kaupungilla muutoin kun pakosti ja silloinkin siihen aikaan ettei ihmisiä ole paljoa liikkeellä. Myös junassa matkustaminen oli ahdistavaa jne eli ne klassiset oireet.
Olen nyt käyttänyt vajaa kuusi viikkoa, joista kolmena olen nyt ollut tavallaan normaali. Normaalilla tarkoitan, ettei ihmisten ilmoilla liikkuminen ahdista. Viime viikolla kävin täydessä kahvilassa kahvilla ja matkustin junassa joka oli täynnä ihmisiä. Mua ei hermostuttanut yhtään, ennen olisi sydän hakannut ja mahassa olisi ollut perhosia ja kädet tärissyt jne. Omat sosiaalisen pelon oireet on lievittynyt paljon. Olo on vähän sellainen välinpitämätön, eli olen rentoutunut ja ajatukset tuntuu selvemmiltä ei ikäänkuin jaksa stressata pienistä asioista. Jatkan tuotteen käyttöä :)
Vierailija kirjoitti:
Käytän ashwagandhaa. Halusin lievittää sosiaalista pelkoa/ahdistusta. Olin siis sellainen, että pelkkä kaupungilla liikkuminen ahdisti/jännitti, sydän hakkasi ja mahassa oli perhosia.
Sanomattakin selvää, että en juuri käynyt kaupungilla muutoin kun pakosti ja silloinkin siihen aikaan ettei ihmisiä ole paljoa liikkeellä. Myös junassa matkustaminen oli ahdistavaa jne eli ne klassiset oireet.
Olen nyt käyttänyt vajaa kuusi viikkoa, joista kolmena olen nyt ollut tavallaan normaali. Normaalilla tarkoitan, ettei ihmisten ilmoilla liikkuminen ahdista. Viime viikolla kävin täydessä kahvilassa kahvilla ja matkustin junassa joka oli täynnä ihmisiä. Mua ei hermostuttanut yhtään, ennen olisi sydän hakannut ja mahassa olisi ollut perhosia ja kädet tärissyt jne. Omat sosiaalisen pelon oireet on lievittynyt paljon. Olo on vähän sellainen välinpitämätön, eli olen rentoutunut ja ajatukset tuntuu selvemmiltä ei ikäänkuin jaksa stressata pienistä asioista. Jatkan tuotteen käyttöä :)
Kiva kuulla että auttanut. Itse en tiedä uskaltaako tuota syödä jos käyttää mielialalääkkeitä. (Ssri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla että auttanut. Itse en tiedä uskaltaako tuota syödä jos käyttää mielialalääkkeitä. (Ssri)
Ei varmaan kannata syödä ashwagandhaa jos on lääkitys.
Olen oikeasti yllättynyt siitä, miten hyvin tämä on auttanut minua. Kävin äsken kaupassa ja kotimatkalla jouduin ohittamaan äänekkään nuorisoporukan. Mulla on kiusaamistausta ja sen takia jäänyt kammo teinejä kohtaan, etenkin niitä äänekkäitä. Nyt kun kävelin nuorisoporukan ohi, en oireillut mitenkään.
Ennen olisi vähintään sydän hakannut lujaa ja hengitys vaikeutunut. En usko, että tämä on täysin placebon vaikutusta. Olen kokeillut aiemmin l-teaniinia ja se ei auttanut yhtään edes placebona. Ensi viikolla pitää soittaa kaksi virallista puhelua. Yleensä hermoilen niitäkin, saa nähdä sujuuko niiden hoitaminen nyt ilman oireita :)
Olen tuo 3 ja 5. Haluan kertoa, että eilen aattona oli tilanne, jossa humalassa ollut sukulainen haukkui ja huuti minulle. Kroppa reagoi todella kevyesti. Syke nousi vain hieman ja vasen käsi tärisi todella vähän, niin vähän ettei sitä käytännössä huomannut.
Ennen olisi tullut palantunne kurkkuun, sydän olisi hakannut todella voimakkaasti, kädet olisi tärissyt ja hengitys olisi ollut vaikeaa. Nyt pystyin olemaan ihan rauhallinen eli ashwakandha on tehnyt hyvää mun hermostolle. Suosittelen oikeasti kokeilemaan, se ei auta heti vaan sitä pitää käyttää ainakin pari viikkoa ennen kuin alkaa vaikuttaa. Lisäksi varoitan, että se maistuu tosi pahalta. Ainakin mua tämä on auttanut. Ei mennyt ne 7€ hukkaan :)
Ensinmainittua aina kun on duunissa kova stressikausi. Minulla on taipumusta stressaantua todella helposti, ja sitten en saa nukuttua, kohellan ja teen virheitä, ahdistaa jne. Ashwandha selvästi auttaa minulla, eli en mene ihan nniin koville ylikierroksille kuin ilman.