Paras lemmikki
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mielipiteet ovat oikeita!
Näin on! Olen 100% varma, että kumppanuus/elämä minkä tahansa eläimen kanssa on hyväksi mielelle.
Kultanennoutaja. Olen aina ihmetellyt rodun suosiota mutta nyt veljellä on vuoden ikänen poika enkä tiedä ihanempaa oliota maanpäällä.
Saa kehua omaa valintaa.
Ei saa moittia muiden valintoja.
Koira on hyvä kaveri. Sen kanssa voi hassutella, ulkoilla, ottaa torkut, harrastaa, tutustua ihmisiin, se lohduttaa, on ikilojaali ja sitä saa helliä.
Koiran aistien tarkkuudesta riittää ihmettelemistä.
Hitsi, kana ja muut "hyötylinnut" unohtui.
Riippuu ihan ihmisestä ja elämäntilanteesta. Yksin asuva vuorotyöläinen tai pitkää päivää tekevä ei oikein koiraa voi ottaa. Allergia voi rajoittaa. Samoin kodin koko ja sijainti. Ja ihan se ihmisen luonne eli paljonko haluaa ja pystyy panostamaan lemmikkiin aikaa ja paljonko on valmis rahallisesti sijoittamaan. Ensin pitää miettiö, mihin resurssit (aika, jaksaminen, raha, koti) riittävät ja mitä lemmikiltä toivotaan ja sen jälkeen päättää, mikä lemmikki parhaiten sopii. Itselläni on kokemusta kaneista ja kissoista, jotka ovat nolemmat mielestäni aika täydellisiä lemmikkejä ja minulle sopivia. Koiran ottamista voin harkita sitten eläkkeellä ehkä, kun on enemmän aikaa ulkoilutukseen ja harratamiseen. Kissojen kanssa ulkoillaan kahdesti päivässä, mutta toisin kuin koirat, ne pärjäävät hyvin sen 10 tutnia kahdestaankin, minkä pahimmillaan olen aina yhtäjaksoisesti pois kotoa (työt ja matkat).
Vierailija kirjoitti:
Lisko, koska olen allerginen.
Millainen lisko?
🐊
Oi kissa, ihana, rakas, pehmeä
olet olento suurenmoinen.
Kehräystä ja suloista rakkautta,
viehkeyttä ja ilkikurisuutta.
Sulassa sovussa tätä kaikkea
ja vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kissaa ei tartte lenkittää
Tämä nauratti😂 Voiko av-matamimpaa vastausta olla? Yks ainoa lause ja se on se ettei varmasti tarvi liikauttaa eväänsäkkään.
Käärmeet ja liskotkin ovat matelijoita.
Kaikki mielipiteet ovat oikeita!