Lapsi kipeänä jatkuvasti
5-vuotias lapsi aloitti syksyllä päivähoidon ja on ollut lähes koko syyskauden kipeänä. Uusi flunssa iskee heti vanhan perään. Ymmärrän, että pienet hoidonaloittajat sairastavat jatkuvasti, mutta kun lapsi on jo tuonkin ikäinen. Milloin tämä loppuu? Onko tämä normaalia? Nyt lohduttavia kokemuksia kehiin.
Kommentit (12)
Meillä 10v oli marraskuussa 4 viikkoa yskästä ja tällä viikolla keskiviikkona alkoi taas kamala yskä. Syö terveellisesti ja saa vitamiineja lisäksi mutta eipä mikään auta. Tsemppiä sinne teillekin.
Pitäkää ne tautiset kakaranne sitten sisätiloissa, etteivät tartuta muita ihmisiä kaupoissa um.
Ei se sinun lapsesi ole kotona saanut immuniteettia niihin tauteihin, vaikka ikää on tullutkin. Sitä paitsi tänä syksynä on sairastellut poikkeuksellisen paljon sellaisetkin lapset, jotka ovat olleet päiväkodissa jo monta vuotta.
Normaaliahan tuo on kun altistuu vieraille bakteereille. Jossain vaiheessa se on koettava. Minä itse olin kotihoidossa aikoinaan eskari-ikäiseksi asti ja sairastelin sen vuoden sekä vielä ekan luokankin.
Kiitos vastauksista! Kerrottehan kokemuksia kuinka kauan tämmöinen jatkuu?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Kerrottehan kokemuksia kuinka kauan tämmöinen jatkuu?
ap
Noin vuoden, sit tulee vaan ne normaalit flunssat joissa meillä oltu tänä syksynä kolmeen kertaan ainakin...
Jatkumisesta en sano, muttaNuha lähtee n.ussimalla
TAUDIT OVAT NYKYÄÄN PALJON SITKEÄMPIÄ JA KESTÄVÄT PIDEMPÄÄN.EN TIEDÄ MIKSI KONE KIRJOITTAA SUURELLA SORI.
Meillä ei ole kyllä lapset sairastelleet vaikka menivät vanhempana hoitoon. Tänä syksynä esikoinen oli yhden päivän pois koulusta kuumeen takia ja kuopus ei kertaakaan pois päiväkodista. Vähän nuhaa on ollut molemmilla, mutta ei sen kummempaa. Me vanhemmat on kyllä sairasteltu...
Eivät sairastelleet hoitotaipaleen alussakaan juurikaan. Veikkaan että tähän on muutama syy, ollaan kyläilty paljon ja käyty kerhoissa myös kotona ollessa (lähes joka arkipäivä), sekä ulkoiltu päivittäin. Lapset syö säännöllisesti D-vitamiinit ja maitohappobakteerit ja muuten terveellistä ruokaa, hedelmiä ja vihanneksia joka ruoalla. Muistetaan myös hygienia ruoalla, eli jokainen syö omilla välineillä, eikä ronkita muiden sapuskoja. (Usein näkee että vanhempi syö lapsen jämät tms..)
Kädet pestään aina kun tullaan sisälle ja ennen syöntiä. Jos mahataudista on oireita, otetaan heti kaikille omat käsipyyhkeet ja siivotaan kaikki pinnat kloritella (ovenkahvat yms) ja sairastunut on pääasiassa omassa huoneessaan. Vaatteet vaihdetaan päivittäin. Lisäksi olen itse syönyt maitohappobakteerit raskaana ja imettänyt pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kyllä lapset sairastelleet vaikka menivät vanhempana hoitoon. Tänä syksynä esikoinen oli yhden päivän pois koulusta kuumeen takia ja kuopus ei kertaakaan pois päiväkodista. Vähän nuhaa on ollut molemmilla, mutta ei sen kummempaa. Me vanhemmat on kyllä sairasteltu...
Eivät sairastelleet hoitotaipaleen alussakaan juurikaan. Veikkaan että tähän on muutama syy, ollaan kyläilty paljon ja käyty kerhoissa myös kotona ollessa (lähes joka arkipäivä), sekä ulkoiltu päivittäin. Lapset syö säännöllisesti D-vitamiinit ja maitohappobakteerit ja muuten terveellistä ruokaa, hedelmiä ja vihanneksia joka ruoalla. Muistetaan myös hygienia ruoalla, eli jokainen syö omilla välineillä, eikä ronkita muiden sapuskoja. (Usein näkee että vanhempi syö lapsen jämät tms..)
Kädet pestään aina kun tullaan sisälle ja ennen syöntiä. Jos mahataudista on oireita, otetaan heti kaikille omat käsipyyhkeet ja siivotaan kaikki pinnat kloritella (ovenkahvat yms) ja sairastunut on pääasiassa omassa huoneessaan. Vaatteet vaihdetaan päivittäin. Lisäksi olen itse syönyt maitohappobakteerit raskaana ja imettänyt pitkään.
Huoh, eiköhän nämä ole kaikille normaalijärjellä varustetulle ihmiselle itsestäänselvyyksiä. Aina se ei siltikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sinun lapsesi ole kotona saanut immuniteettia niihin tauteihin, vaikka ikää on tullutkin. Sitä paitsi tänä syksynä on sairastellut poikkeuksellisen paljon sellaisetkin lapset, jotka ovat olleet päiväkodissa jo monta vuotta.
Ja sattumoisin tänä syksynä on tullut uutuutena tämä nenäsuihkerokote...
"Rokotettaville on kerrottava, että Fluenz Tetra on virusrokote, joka sisältää heikennettyä elävää virusta, ja että virus saattaa siirtyä immuunipuutteisiin henkilöihin. Rokotteen saajien tulisi mahdollisuuksien mukaan yrittää välttää läheistä kanssakäymistä vakavasti immuunipuutteisten henkilöiden kanssa (esim. eristyshoitoa vaativat luuydinsiirteen saajat) 1–2 viikon ajan rokotuksen jälkeen. Kliinisissä Fluenz-valmistetta koskeneissa tutkimuksissa rokoteviruksen erittymisen huippu esiintyi 2–3 vuorokauden kuluttua rokotuksesta."
Onko se ihme kun vanhemmat ei välitä opettaa lapsilleen ettei muita kohti yskitä ja pärskitä.