Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HPV-rokotteen hinta julkisella puolella

21.12.2018 |

Kellään tietoa, paljon HPV-rokote maksaa julkisella puolella? Yksityisellä yhteensä yli 700€.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan että thl:n johto asetetaan vastuuseen myrkyttämisestä ja lasten pahoinpitelyistä

Vierailija
2/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisille se hvp on ilmainen tietääkseni. Tosin vain tytöille.

Jos aikuiselle tai pojalle niin sitten aika lääkärille jolta resepti ja sitten rokote ostetaan itse apteekista mennään etukäteen varatulle sairaanhoitajan rokoteajalle sen tokotteen kanssa. Ja useat rokotteet on jääkaappikamaa joten apteekissa tulee käydä juuri ennen.

Maksaa siis rokote+lääkäri+rokotusaikamaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mikä sen itse rokotteen hinta on, tietääkö kukaan? 

Vierailija
4/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuiselle tai pojalle niin sitten aika lääkärille jolta resepti ja sitten rokote ostetaan itse apteekista mennään etukäteen varatulle sairaanhoitajan rokoteajalle sen tokotteen kanssa. Ja useat rokotteet on jääkaappikamaa joten apteekissa tulee käydä juuri ennen.

Lue tämä

https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00940

Eli yli 15v tarvitsee kolme pistoskertaa. Alle 15v kaksi.

Reseptituote.

Hinta yliopiston apteekissa n.196

eli vähintään pelkkä lääke x2 tuo hinta + terveyskeskusmaksut ja 1€ reseptimaksu.

https://www.yliopistonapteekki.fi/gardasil-9-injektioneste-esitaytetty-…

Mutta miksi et löytänyt näitä tietoja itse googlella?

Ehkä isoin kysymys onkin miksi jaksoin auttaa sinua?

Vierailija
5/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä25812 kirjoitti:

googleta hyvä ihminen apteekin sivuilta. Onko väki näin kädetöntä?

Vierailija
6/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä25812 kirjoitti:

Riippuu apteekista, jos ei tule kelakorvausta niin silloin voi hinta vaihdella apteekeittain.

Lisäksi emme voi tietää onko paikkakunnallasi terveyskeskusmaksuja. Esim Helsingissä ei taida olla niitä.

Vierailija
7/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa apteekeista ei ole varastossa joten tarvitsee tilata, ja niistäkin joista löytyy niin kannattaa varata lääke nimelle ettei myydä ei oota kun meneekin sitä rokotuspäivänä hakemaan.

Vierailija
8/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä lasket mukaan kuluiksi. Rokotteen hinta ei välttämättä ole kovinkaan paljoa, mutta palkat, sotut, tilat sun muut kulut ovat aika isot, eli helposti voi olla useita satoja per rokotettu. Laskelmat varmaan on olemassa, sillä rokotteen pitäisi vähentää seulontoja, joka oli oikeasti se ainoa syy rokotteen laajamittaiselle käytölle.

Vierailija
9/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä terveyskeskuksesta on mahdollista saada puhelimitse lääkärin resepti? Soita sinne ja kysy, niin säästyy ehkä yksi terveyskeskusmaksu. Jossain ei taideta velottaa terveydenhoitajan käyntikerrasta. Riippuu niin kunnasta ja kaupungista.

Vierailija
10/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun pointti on? Haluatko ottaa kyseisen rokotteen vai kauhistella sen kuluja yhteiskunnalle? Kyseinen rokote vähentää kärsimystä, sillä hvp aiheuttaa kohdunkaulansyöpää ja ylimääräistä ahdistusta kun muutoksia joudutaan seuraamaan vuosittain tai useammin että paranevatko itsekseen vai ovatko aggressiivisia syöpiä. Hvp aiheuttaa myös peräsuolen ja anuksen sekä suu ja nielusyöpiä, viimeisimmät lisääntyneet suuseksin yleistymisen vuoksi. Hvp infektio aiheuttaa pahimmillaan syövän joka on kuolettavakin jos hoitoa ei saa ajoissa tai se ei enää tehoa koska syöpä on havaittu liian myöhään. https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2015/19/duo12462

11/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä löytänyt tuon saman linkin Yliopiston apteekin sivuille (eli toi Gardasil 195€/rokote) mutta lähinnä siksi tein tämän keskustelun, jos jollain olisi ollut tietoa, saako esim. Cervarixia (joka on ainakin aiempina vuosina maksanut n. 130€ per piikki) apteekista. Lääkäriin kun pääsen reseptiä hakemaan vasta tammikuussa, joten olisi kiva tietää hinta jo etukäteen. 

Ja aiemmalle vastaus: haluan ottaa rokotteen, koska en saanut sitä peruskoulussa ja olen yhä neitsyt eli siitä voi vielä olla jopa hyötyäkin.

Vierailija
12/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä25812 kirjoitti:

Olen kyllä löytänyt tuon saman linkin Yliopiston apteekin sivuille (eli toi Gardasil 195€/rokote) mutta lähinnä siksi tein tämän keskustelun, jos jollain olisi ollut tietoa, saako esim. Cervarixia (joka on ainakin aiempina vuosina maksanut n. 130€ per piikki) apteekista. Lääkäriin kun pääsen reseptiä hakemaan vasta tammikuussa, joten olisi kiva tietää hinta jo etukäteen. 

Ja aiemmalle vastaus: haluan ottaa rokotteen, koska en saanut sitä peruskoulussa ja olen yhä neitsyt eli siitä voi vielä olla jopa hyötyäkin.

Kannattaa varautua että hinta on tuo kalliimpi sillä tuon terveyskirjaston mukaan” Jos ei ole saanut rokotusta kansallisen rokotusohjelman puitteissa, on mahdollista saada rokote reseptillä. Yläikärajaa rokotukselle ei ole. Reseptillä on saatavissa yksi rokote, Gardasil9®. Rokotteen hyöty kuitenkin heikkenee, mitä vanhemmaksi rokotteen ottamista siirtää. ”

Ja kun olet yli 15 niin tarvitset 3 rokotekertaa. 3x196=588€ plus terveyskeskusmaksut ja reseptinkirjoitus 1€.

Yliopiston apteekin hausta ei löytynyt tuota toista joten varaudu kalliimpaan hintaan.

hyvä että pidät huolen itsestäsi.

13/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksesta :)

Vierailija
14/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tuon rokotteen yksityisellä. Silloin rokotussarjassa oli kolme rokotusta ja hinta oli yhteensä noin 500 €. Oma lääkäri kirjoitti reseptin vuosihuollon yhteydessä, ja kävin samalla lääkäriasemalla sairaanhoitajalla pistettävänä. Hoitajakäynti oli muistaakseni 19 € ja tästä koko hommasta on muutama vuosi aikaa.

En ymmärtänyt, miten tästäkin kysymyksestä moni sai pahaa mieltä. :) Omaa terveyttä kannattaa aina hoitaa. :)

Vierailija
15/15 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä25812 kirjoitti:

Olet väärässä. Suuri osa jo pikkulapsistakin on jo noiden virusten kantajia.

Monille rokote on siis turha ja jopa vaarallinen, koska tartunta on jo saatu.