Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies riidoissa äitinsä kanssa, tuleepa mukava joulu

Vierailija
20.12.2018 |

Koska anoppi on tulossa meille jouluksi. Mukava ihminen on kyllä, mutta tunnelman pilaa se, että mies on riidoissa äitinsä kanssa. Muita jouluvieraita ei meille tulekaan, on vain mies, minä, meidän koululainen ja nelivuotias ja sitten anoppi. Mies sanoo, että ei halua edes puhua äitinsä kanssa, mutta koska tämä on vanha ihminen, niin ei voi kutsua peruakaan vaan pitää tarjota hänelle joulu.

En oikein tiedä mikä olisi minulle oikea rooli tässä tilanteessa? Yritän tietenkin kohottaa tunnelmaa lasten takia, mutta en jaksa olla miehen ja hänen äidin välejä ratkomassa mutta toisaalta en tykkää jäisestä tunnelmasta yhtään. Tietenkin olen enemmän miehen "puolella", mutta ei minulla mitään anoppia vastaan ole. Ajatuksia kellään tällaisesta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä he ovat riidoissa? Voiko asiaa käsitellä joulun alkajaiseksi?

Vierailija
2/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio ryhtyä sovittelijaksi, vaan luotan siihen että hän itse tietää parhaiten mitä tuntee äitinsä suhteen ja mitkä riidat on aiheellisia, en halua puuttua tähän asiaan ollenkaan. Toivon, että he eivät ala selvittämään välejään joulun alkajaisiksi, haluaisin että jouluna oltaisiin ilman jotain välienselvittelyitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin kysyit miksi. Lienee joku ikuisuusriita siitä, että mies kokee, että hänen äiti puuttuu liikaa hänen asioihin ja tekee muutakin rasittavaa. Ap

Vierailija
4/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellista. Jos siis ei ole mitään laitonta sattunut.

Vierailija
5/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälläisiä riita asioita pitäisi käsitellä jouluna? Jos on riitaa yms. niin mielestäni asia pitäisi käsitellä aikaisemmin ja mitä pikimmiten moisten synnyttyä. Itse esm. olen tässä odottanut jo kohta melkein kaksi vuotta eräältä henkilöltä liennytystä. Eipä ole tippunut. Tuskin tuleekaan. Jotkut ovat niin itseään täynnä.

Vierailija
6/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue sitten jäätävää joulutunnelmaa edelleenkin puuttumatta siihen. Lapset kyllä aistivat tunnelman.

Vierailija
7/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos kykenisivät sopimaan riidan ennen joulua. Jos kannustaisit miestäsi tähän suuntaan, vetoat siihen että tulee lapsille ikävä joulu. Niin kuin tuleekin.

Vierailija
8/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ja hänen äitinsä eivät osaa käyttäytyä normaalisti ja pilaavat lasten joulun niin miehen äiti ei voi tulla teille jouluksi. Mies on kuitenkin aikuinen ihminen ja isä ja isäntä talossa niin ei voi käyttäytyä törkeästi vierasta kohtaan vaikka olisikin oma äitinsä. Hieno esimerkki taas lapsille!

Vierailija
9/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälläisiä riita asioita pitäisi käsitellä jouluna? Jos on riitaa yms. niin mielestäni asia pitäisi käsitellä aikaisemmin ja mitä pikimmiten moisten synnyttyä. Itse esm. olen tässä odottanut jo kohta melkein kaksi vuotta eräältä henkilöltä liennytystä. Eipä ole tippunut. Tuskin tuleekaan. Jotkut ovat niin itseään täynnä.

Ei joulupöydässä vaan ennen joulun viettoa. Onhan tässä pari päivää aikaa vaikka tunnin yhteisneuvotteluun.

Vierailija
10/10 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vanha ihminen itse ottaa riidan puheeksi, ehkä hänelläkin on ahdistava olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi