Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ostaisitte lahjat? Tili melkein nollilla ja ei säästössä kuin pari sataa.

Vierailija
20.12.2018 |

Kummilapsille lahjat ostettu, vielä kaksi lahjaa puuttuu, sisarusten lapsille. Muille en enää osta. Jättäisittekö ostamatta vai ostaisitteko vaikka säästöt menee nollille?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut vähän aiemmin niin olisit saanut verkkokaupasta laskulle.

Vierailija
2/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko joulu jotenkin yllätyksenä? Tiedoksi ensi vuoden varalta, että voi säästää ja/tai ostaa lahjoja jo paljon ennenkin joulua.

Vierailija
4/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jonkun hyödyllisen ja tarpeellisen lahjan mutta en kallista.

Monta lasta siskollasi on?

Vierailija
5/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ei paljoa maksa plus okin pieni lelu esim. Pikkuauto jos on poika.

Vierailija
6/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jonkun hyödyllisen ja tarpeellisen lahjan mutta en kallista.

Monta lasta siskollasi on?

kolme, yhdelle ostettu eli kummilapselle.

ap

Vierailija
7/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 15v ja poika 6v, näille ostamatta. Mietin lahjakortteja niin ei mene väärin lahjat. Oisko 15€ kummallekin ok. Ilman suklaata? Pienemmälle br ja isomalle kicks hm yms.

ap

Vierailija
8/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ei paljoa maksa plus okin pieni lelu esim. Pikkuauto jos on poika.

Eikö tytöt saa leikkiä pikkuautoilla?

Vierailija
9/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisikäisille mä annan lahjaksi Aku Ankan, värikyniä, muovailuvahaa vähän iästä riippuen tms. Ei syö paljon budjettia. Teinit tykkää lahjakorteista esim. Netflix, Play-kauppa ja teinitytöille hopeakorut kelpaa aina.

Vierailija
10/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös me jo elokuussa kesälomien jälkeen neuvottu palstalla vähävaraisia säästämään joulua varten. Silloin satoi helvetisti alapeukkuja, mutta tarpeeseen neuvot olisivat tulleet.

Vierailija
11/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko krääsän ostaminen kummilapsille sitä Raamatussa mainittua kristillistä kasvattamista?

Vierailija
12/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne, että viimeiset rahat lahjakrääsään? Tämä on varmaan vitsi, mutta nykyään ei aina tiedä.

Vierailija
13/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ostaa lahjoja? Miksi? Mullakaan ei ole mielenkiintoa törsäillä koska haluan säästää ja opiskelen, vaikka tilillä sinänsä onkin rahaa, kun olen painanut joulun töitä 40h viikossa. Sanoin läheisille, että tänä vuonna en osta lahjoja, älkää tekään minulle. Ostin lopulta kolme pikkulahjaa perheelle, meni kymmenen euroa.

Vierailija
14/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavipsuu muutama dontsku. Lopuilla bissee ja viinaa.

Vierailija
15/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sisarusten lapsille tarvitse lahjaa ostaa, heidän vanhemmat ja kummit hoitaa asian. Tärkeintä, että kummilapsille ostit lahjat. Älä viimeisiä rahojasi tuhlaa lahjoihin. Kuitenkin nämä lapset varmasti saavat ihan tarpeeksi lahjoja

Vierailija
16/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ostamatta.

Itselllä tosin riittää kun ostan lapsilleni, kummiksi ei ole kukaan pyytänyt jne.

Lasteni lahjan arvo on nyt 10€. Sillä mennään.

Tyttäreni voisi ilahtua vaikka pikkuautosta, jos se on supernatural-tyyppien auto, ja ehkä muutenkin, on se sen verran erikoinen.

Meidän 16-v tykkäisi varmaan sellaisesta avoimesta lahjakortista. Tubettaja jota fanittaa ehkä julkaisee pian jonkin maksullisen jutun, hinta ehkä kymppi. Juuri kerroin lähivanhemmalle joka tuskaili ettei keksi mitään, että jos sitten tuommoiseen lahjakortti, vaikka olin jo ajatellut antavani sen itse lähestyvänä synttärinä.

Vierailija
17/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Miksei voi viimeisiä rahoja laittaa lahjoihin? Itselläni on tilillä 32 euroa (pitkäaikaistyötön), olen tehnyt tarpeelliset jouluostokset (sinkkujoulu 400 euroa, hui sentään) ja ruokaa on seuraavaan tukeen asti ja laskut ja vuokra maksettu. En näe mitään ongelmaa, miksen pärjäisi lähes tyhjällä tilillä joulun ja uuden vuoden yli, kun olen perusterve. Eli jos on puitteet kunnossa niin lahjojen ostoon, ilahduttaa lapsia. Lahjakortit on ok.

Vierailija
18/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään, jos on rahasta tiukkaa. Jos välttämättä haluat, niin kävisikö isommalle Aku Ankan joulutaskari ja pienemmälle varmaan löytyy joku kirjan läpyskä samaan hintaluokkaan.

Vierailija
20/21 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lahjakriisiä potevat on varmaan niitä jotka vaatii uskonnosta puhdistettuja jouluperinteitä. Nauttikaapa valitsemastanne tiestä.