Vuoroviikkovanhemmat: miten hoidatte lasten kulut?
Maksatteko elareita? Jaatteko lapsilisän? Missä suhteessa maksatte lasten kulut? Vaikuttaako tulotasonne asiaan?
Kommentit (56)
Tuohon köyhyydessä elämiseen, jos vanhemman tulot ovat pienet:
Tiedän erään, joka tienaa nettona 1500 e, ja voisi luulla, että lapset elää köyhyydessä. Mutta ei: he saavat kaksi kertaa vuodessa (synttäreinä ja jouluna) sukulaisilta kaiken sen, mitä vanhempi ei pysty maksamaan. Eli ainakin 500 e/lapsi edestä tulee vuosittain tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä lapsella on kummassakin perheessä sen elintason mukaan mikä se perheessä on. Ei toinen rupee toisen perheen elämäntasoa nostamaan vaikka enemmän palkkaa saisi. Ja jos toinen haluaa kalliita harrastuksia, esim mihin ei lapsilisät riitä, ne hän luonnollisesti maksaa lapselleen.
Kun tässä ei ole sen entisen puolison elintasosta kysymys vaan ihan niiden ikiomien lasten.
Ja kuvitelma on ettei ne exän maksamat elarit vaikuta mitenkään sen exän omaan elintasoon. Lapset syö pihviä ja exä makaronia? Anna mun kaikki kestää
Haluat, että lapsesi kasvavat makaronilla ja halvalla makkaralla? OK.
Onneks ei oo lapsia, tuntuu olevan vaikeaa tämä eläminen niiden ja exien kanssa. En edes tajua miksi ihmetellään ettei hyvätuloiset miehet lisäänny. En mäkään lisääntyisi varsinkaan jonkun kanssa, joka tienaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä lapsella on kummassakin perheessä sen elintason mukaan mikä se perheessä on. Ei toinen rupee toisen perheen elämäntasoa nostamaan vaikka enemmän palkkaa saisi. Ja jos toinen haluaa kalliita harrastuksia, esim mihin ei lapsilisät riitä, ne hän luonnollisesti maksaa lapselleen.
Kun tässä ei ole sen entisen puolison elintasosta kysymys vaan ihan niiden ikiomien lasten.
Ja kuvitelma on ettei ne exän maksamat elarit vaikuta mitenkään sen exän omaan elintasoon. Lapset syö pihviä ja exä makaronia? Anna mun kaikki kestää
Haluat, että lapsesi kasvavat makaronilla ja halvalla makkaralla? OK.
Eivätpä ole tähänkään asti tuollaisella ruokavaliolla olleet. Exällä on kyllä varaa ihan kunnon ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneks ei oo lapsia, tuntuu olevan vaikeaa tämä eläminen niiden ja exien kanssa. En edes tajua miksi ihmetellään ettei hyvätuloiset miehet lisäänny. En mäkään lisääntyisi varsinkaan jonkun kanssa, joka tienaa vähemmän.
Niinpä. Ei ole ihme, että syntyvyys laskee. Kukaan täysjärkinen nainen ei vapaaehtoisesti ota takkiinsa niinkuin automaattisesti käy mikäli lapsia vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että tähän ketjuun on löytänyt kaikki ne jotka eivät ole sitä mieltä, että sen suurempi tuloisen pitäs antaa korvauksia sille pienempi tuloiselle koska pienemmät tulot. Viikko/viikko asumisessa on fiksua että molemmat hoitaa oman viikkonsa kulut ja kaikki isommat menot 50/50.
Kyllä minä olen tuota mieltä, mutta enpä viitsinyt lähteä oikeuteen siitä tappelemaan, kun mies ei siihen suostunut. Minä sitten toimin niin, että en suostu maksamaan harrastuksia tms.
Törkeä lusmu olet kun edes tuota vertaa lastesi parasta ajattele. Oikeudessa ei olisi sinä vastaan ex vaan lapset vs isänsä, jolta hakevat heille lainmukaan kuuluvaa elatusta. Ihme luusereita koko ketju täynnä.
Ihan kuin lapset nälkää näkisivät, jos äiti tienaa 2000€/kk ja isä 3500€/kk. Äiti ja isä maksavat molemmat 14 vkr kuukaudesta.
Lapset kuule tarvitsevat aika paljon muutakin kuin ruokaa ja asunnon. Sääli että teidän
lapset jää monella tapaa osattomiksi.Ja sinä sen tiedät miten osattomiksi he jäävät? Heillä ei ole tähänkään asti puuttunut mitään. Ja kyllä ollaan ihan yhteisymmärryksessä maksettu 50/50 eikä exä elä köyhyydessä mitä tuntuu ihmisillä olevan mielikuva kun toinen tienaa enemmän.
Niin sinun mielestäsi. Mitähänieltä teinisi ovat?
Hyvin tyytyväisiä ovat olleet. Kaikkea on mitä tarvitsee. Uutta mallia puhelimesta kinuvat joka vuosi. Eivät tule saamaan. Ehkä tämä sitten on sitä köyhyydessä elämistä kun ei saa uutta puhelinta, joka vuosi. Oliko muuta vinkumista? Järkeä saa käyttää lasten kasvatuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että tähän ketjuun on löytänyt kaikki ne jotka eivät ole sitä mieltä, että sen suurempi tuloisen pitäs antaa korvauksia sille pienempi tuloiselle koska pienemmät tulot. Viikko/viikko asumisessa on fiksua että molemmat hoitaa oman viikkonsa kulut ja kaikki isommat menot 50/50.
Kyllä minä olen tuota mieltä, mutta enpä viitsinyt lähteä oikeuteen siitä tappelemaan, kun mies ei siihen suostunut. Minä sitten toimin niin, että en suostu maksamaan harrastuksia tms.
Törkeä lusmu olet kun edes tuota vertaa lastesi parasta ajattele. Oikeudessa ei olisi sinä vastaan ex vaan lapset vs isänsä, jolta hakevat heille lainmukaan kuuluvaa elatusta. Ihme luusereita koko ketju täynnä.
Ihan kuin lapset nälkää näkisivät, jos äiti tienaa 2000€/kk ja isä 3500€/kk. Äiti ja isä maksavat molemmat 14 vkr kuukaudesta.
Lapset kuule tarvitsevat aika paljon muutakin kuin ruokaa ja asunnon. Sääli että teidän
lapset jää monella tapaa osattomiksi.Ja sinä sen tiedät miten osattomiksi he jäävät? Heillä ei ole tähänkään asti puuttunut mitään. Ja kyllä ollaan ihan yhteisymmärryksessä maksettu 50/50 eikä exä elä köyhyydessä mitä tuntuu ihmisillä olevan mielikuva kun toinen tienaa enemmän.
Hyvin tyytyväisiä ovat olleet. Kaikkea on mitä tarvitsee. Uutta mallia puhelimesta kinuvat joka vuosi. Eivät tule saamaan. Ehkä tämä sitten on sitä köyhyydessä elämistä kun ei saa uutta puhelinta, joka vuosi. Oliko muuta vinkumista? Järkeä saa käyttää lasten kasvatuksessa.
Kyllähän ne köyhyydessä elää ja oppivat kadehtimaan muita, joilla on asiat paremmin.
Mistä tuo makarooni ja halpamakkara tulee? Ite oon opiskelija ja en oo moista syönyt. Ihan on varaa, jopa opiskelija budjetilla syödä ulkona ja laadukasta ruokaa kotona.
Meillä ei kyllä lapsilisästä jää mitään jaettavaa, päinvastoin maksetaan molemmat lapsenkulu-tilille, josta maksetaan hoitomaksu, harrastukset, vaatteet, puhrlin, vakuutus ja puolet palkanmenetyksestä, jos jompi kumpi vanhempi joutuu ottamaan palkatonta vapaata. Ruuat, vesi, leikkikalut jne molemmat maksetaan vuoroviikoin. Elareita ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne köyhyydessä elää ja oppivat kadehtimaan muita, joilla on asiat paremmin.
Joopa joo. Suomalaiset lapset elää köyhyydessä kun eivät saa uusimpia pelejä ja vehkeitä, joka vuosi. Ne lapset, jotka oikeasti elää köyhyydessä eivät tarvitse hilavitkuttimia. Ehkä tälleen 90-luvun lapsensa on sitten elänyt kurjaa lapsuutta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko elareita? Jaatteko lapsilisän? Missä suhteessa maksatte lasten kulut? Vaikuttaako tulotasonne asiaan?
Miten ihmeessä lapsilisistä jää vielä vanhemmille jaettavaa?
Meillä lapsilisät eivät edes riitä, kun ostetaan vaatteita ja kenkiä, puhelin n.18€, harrastukset 50€/kk, matkat ja aina tarvitaam ulkopuolista lastenhoitoapua ja sekin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 50/50. Maksan kaikki lasten vakuutukset, vaatteet, harrastukset, tyttären hevosen hoitokulut, joka ikisen synttärilahjan, lumilaudat, luistimet jne jne. Isä maksaa mulle elatuslaskurin mukaiset elarit. Isän tulot isot, omat tulot puolet. Lapsilisät mulle.
En olisi muuhun jörjestelyyn lähtenyt koska isä todella PIHI. Jos ei olisi kirjallista sopimusta niin maksaisin kaiken ja riideltäisiin koko ajan.
Näin myös meillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo makarooni ja halpamakkara tulee? Ite oon opiskelija ja en oo moista syönyt. Ihan on varaa, jopa opiskelija budjetilla syödä ulkona ja laadukasta ruokaa kotona.
Monelleko muulle kustannat ruuat itsesi lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelleko muulle kustannat ruuat itsesi lisäksi?
Kahdelle plus kissa. Jos joku äippä nyt rupee vinkumaan 2000€/kk tuloilla plus yks lapsi ettei ole varaa kuin makaroniin ja halppis makkaraan kaks viikkoa kuukaudessa niin voi katsoa peiliin.
Menkää muualle trollailemaan!
Ja itse kysymykseen: meillä on sovittu kumpi maksaa mitäkin. Lapsilisä tulee minulle ja tuloni on paljon pienemmät kuin lasten isällä