Kokeeko nainen olevansa kodin ja parisuhteen asiantuntija?
Monessa parisuhteessa olleena, kavereideni kanssa keskusteltuani ja netti lueskeltuani päätin kysyä teiltä otsikossa olevan kysymyksen. Eli tunnetteko sukupuolenne tai jostain muusta syystä olevanne enemmän oikeassa parisuhteeseen, kotiin ja lastenkasvatukseen liittyvissä asioissa?
Esimerkiksi teidän tapanne tuntea ja rakastaa on jotenkin parempi kuin miesten. Tiedätte paremmin, miten kotia hoidetaan ja ruokaa laitetaan. Tai mikä on terveellistä ja miten pyykit viikataan.
Jos tunnette tai tiedätte osaavanne paremmin, mihin tämä perustuu? Kokemukseni mukaan näistä asioista on vaikeaa tehdä naisten kanssa kompromissejä, puhumattakaan, että saisi tehdä omalla tavallaan. Siis vaikka miehellä olisi paljon enemmän kokemusta näistä.
Kommentit (3)
No en ainakaan sukupuoleni puolesta, vaan sen puolesta, että olen melkein kaikkia noita mainitsemiasi joutunut tekemään. Jos siis koen olevani parempi niin se tulee kokemuksen puolesta siis. Jos jollain, sukupuolesta riippumatta, on enemmän kokemusta ja sitä kautta osaamista mistä tahansa, niin kuuntelen erityisen huolella ohjeita ja vinkkejä ja yritän oppia.
Vierailija kirjoitti:
No en ainakaan sukupuoleni puolesta, vaan sen puolesta, että olen melkein kaikkia noita mainitsemiasi joutunut tekemään. Jos siis koen olevani parempi niin se tulee kokemuksen puolesta siis. Jos jollain, sukupuolesta riippumatta, on enemmän kokemusta ja sitä kautta osaamista mistä tahansa, niin kuuntelen erityisen huolella ohjeita ja vinkkejä ja yritän oppia.
Ovathan miehetkin useimmiten asuneet yksin ja joutuneet tekemään samoja asioita. Ei ainakaan minun äitini käynyt piikomassa sinkkuasunnossani.
.