Mies kertoi vasta eilen, että sillä on herpes
Eihän täs olla oltu ku 6kk yhdessä. Ei kuulema koskaan tuu genitaalialueelle vaan esim. pakaraan. Onko tää nyt automaattisesti mullakin?
Kommentit (17)
Ja siis tuskin se sulla on jos et oo hieronu paikkojasi miehen pakaroihin, kun infekstio on päällä
Kiva mies sulla. Tuo on nyt asia, joka olisi pitänyt kertoa ennen kuin aloittaa yhteisen seksielämän. Toivottavasti olette käyttäneet kondomia myös suuseksissä - vaikka eipä sekään mikään 100% suoja ole.
Miten pystyt enää luottamaan tuollaiseen kaveriin?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tulee pakaraan. Ensi-infektio tuli kyllä ihan sinne itseensä. Sitten siirty tuohon pakaran ja selän taitteeseen.
Ehdin tartuttaa mieheni ensi-infektiossa ja sillä tulee ihan perinteisesti tattinahkaan n kerran/kk.
Saanko kysyä miten on mahdollista että olet tartuttanut miehesi ensi-infektiossa? Olet ollut miehesi kanssa, ja pettänyt häntä, ja mennyt pettämisen jälkeen rakkulaisena uudestaan miehesi kanssa sänkyyn, ja tartuttanut hänet? Kysyn nyt tosissani, koska en ihan ymmärtänyt viestiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kiva mies sulla. Tuo on nyt asia, joka olisi pitänyt kertoa ennen kuin aloittaa yhteisen seksielämän. Toivottavasti olette käyttäneet kondomia myös suuseksissä - vaikka eipä sekään mikään 100% suoja ole.
No eikö olekin. Ei ola käytetty kumia :( samaisella miehellä myös menneisyydessä ainakin klamydia. Mutta ei aikuisiällä enää. Kävin sitten itse testeissä ja näytti negaa. Miten herpes testataan? Ja jos se on nyt tulkut, niin miten sen kans elää? Miehellä.oli.siis eilen huulessa herpes ja tästä otin puheeksi...
Vierailija kirjoitti:
Sellasia ne murabit on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt enää luottamaan tuollaiseen kaveriin?Sellasia ne murabit on
Tää on ihan suomalainen "aikuinen mies"
Herpeshän on melkein kaikilla, on pieni osa väestöstä, joilla se alkaa oireilla.
Muutama vuosi sitten oli seksiä varmaan kymmeniä kertoja naisen kanssa, joka kertoi saavansa aika ajoin rakkuloita ko. viruksen takia. Liittyi hänen mukaansa stressiin. Silti ilman kumia paneskeltiin.
Eipä minulla ole tullut mitään oireita kuitenkaan. Olen ajatellut, että olen itsekin viruksen kantaja, mutta se ei minulla oireile.
Joo, 90 % kantaa huulessa esiintyvää herpestä ja 25 % alapäässä rakkuloivaa. Monellekaan ei tule oireita vaikka kantajuus on.
Miehelläni on huuliherpes, ollut lapsesta asti. Samoin isälläni ja veljelläni. Minulla ei ole, eikä äidilläni, emme ole edes kantajia. Jostain syystä kehoomme ei tartu huuliherpes. Alapäässä nyt ei ole itselläni ollut koskaan mitään tulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on huuliherpes, ollut lapsesta asti. Samoin isälläni ja veljelläni. Minulla ei ole, eikä äidilläni, emme ole edes kantajia. Jostain syystä kehoomme ei tartu huuliherpes. Alapäässä nyt ei ole itselläni ollut koskaan mitään tulehduksia.
Miksi ihmeessä sinulle ja äidillesi on tehty herpestesti, vaikkei oireita ole?
Olin vuosia naimisissa miehen kanssa, jolla oli herpes. Oireili harvoin, ei tarttunut koskaan minuun. Ei ongelmaa!
Toisen seksuaalisuus ei kuulu sinulle
Ei ole automaattisesti sulla, mutta olisi ollut reilua häneltä kertoa aiemmin.
Mutta sinulla voi myös olla se, vaikka ei sinulla oireilisikaan, voit olla potentiaalinen eteenpäin levittäjä.
Mies toisinsanoen k. setti sinua huolellisesti, koska ei ennen seksielämäänne paljastanut tautiaan.
Ei munkaan oo kyllä tullut edes mieleen kertoa huuliherpeksestäni miehelle, kun ei se ole moneen vuoteen oireillut. Olen unohtanut koko asian, vaikaa voihan se rakkula jossain vaiheessa taas ilmestyä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinulla voi myös olla se, vaikka ei sinulla oireilisikaan, voit olla potentiaalinen eteenpäin levittäjä.
Mies toisinsanoen k. setti sinua huolellisesti, koska ei ennen seksielämäänne paljastanut tautiaan.
Ei varmaan paljon poikkea muista joilla myös on?
Mullakin tulee pakaraan. Ensi-infektio tuli kyllä ihan sinne itseensä. Sitten siirty tuohon pakaran ja selän taitteeseen.
Ehdin tartuttaa mieheni ensi-infektiossa ja sillä tulee ihan perinteisesti tattinahkaan n kerran/kk.