Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvaväli, oletko koskaan kuullutkaan?

Vierailija
19.12.2018 |

Näitä stanan prseessä hiihtäjiä vaan liikenteessä riittää pääkallokelillä. Kiilaillaan kuten tänäänkin yksi rekkarilla LAHJA-64.. Varsinainen lahja olikin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki takakamera!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on syytä säilyttää turvaväli myös naisiin

Muuten saa ahdistelusyytteen

Vierailija
4/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että idiooteilla se on 1 metri jos sitäkään.

Vierailija
5/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee äkkijarrutus!

Vierailija
6/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: 

Taajamissa etäisyyden on oltava metreinä vähintään puolet käytetystä ajonopeudesta (esim. 40 km/h = 20 m turvaväli). Maantiellä hyvissä oloissa etäisyyden pitää olla metreinä sama kuin ajonopeus (esim. 80 km/h = 80 m).

Nämä mitat ovat riittävät hyvissä ajo-olosuhteissa, eli märällä tai liukkaalla tienpinnalla turvavälin on oltava pidempi

7/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin järjetöntä ettei tosikaan, ihmisten välinpitämättömyys liikenteessä. Itse kun yrittää pitää turvaväliä edellä ajavaan autoon, eikös siihen heti tunge joku väliin. Mä en vaan voi ymmärtää tällaista. Toki ruuhka-aikoina liikennettä on paljon ja turvavälit ovat olemattomat mutta silloin myös madellaan hitaammin liikenteessä.

Vierailija
8/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin mukava ajella lähellä etten eksy ja olen nopeammin perilläkin sitten.

Kyllä 1 metri on riittävä väli, sillä kun jarrutan jäisellä tiellä niin autoni pysähtyy heti.

On myös mukavaa kun tuulilasi naarmuuntuu kun pyyhin siitä hiekkaiset loskat pois, jostain syystä sitä rapaa lasiin lentää.

Vierailija
9/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on tuollainen. Ja sit se huutaa ja kiroaa ratin takaa kun joutuu hitaamman/mopoauton taakse. Raivopäänä meinaa ohittaa vaikka vastaan olisi tulossa autoja.

Olen ajamassa korttia ja lupaan olla olematta samanlainen.

Vierailija
10/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan tahallani hidastelemaan ja kun yrittää ohittaa niin nostan nopeuttani myös ettei pääse ohi.

Vierailija
11/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi helvetissä ajat 80 alueella 67:ää? Pakkohan siinä on kärkkyä ohituspaikkaa.

Vierailija
12/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on tuollainen. Ja sit se huutaa ja kiroaa ratin takaa kun joutuu hitaamman/mopoauton taakse. Raivopäänä meinaa ohittaa vaikka vastaan olisi tulossa autoja.

Vaarantaa muita. Kortti pois hullulta.

Vierailija
13/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi helvetissä ajat 80 alueella 67:ää? Pakkohan siinä on kärkkyä ohituspaikkaa.

Ohitusta varten ei tarvi puskurissa kärkkyä. Vähän kauempaa näet ohituspaikan paremmin ja voit hieman kiihdyttääkin kun lähdet ohitukseen urpo.

Vierailija
14/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajan suurinta sallittua nopeutta, mutta näin pikkukipon kuskina olen saanut tottua näihin roikkujiin. Tänäänkin joku oman elämänsä sankari lähti ohittamaan umpijäisellä tiellä, ja voitti tällä teollaan ainakin kaksikymmentä metriä, kun pääsi possujonossa mun edelle. Rajoitus oli 60km/h.

Vierailija
15/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kiellettyä. Traktorillani ei vaan pääse kovempaa. Keliolosuhteet vaikuttaa myös. Kauempaa näkisit muutakin kuin prseeni.

Vierailija
16/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä olen kuullut turvavälistä, ja joskus jopa nähnytkin.

Vierailija
17/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä kiire hautuumaalle?

Vierailija
18/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaväli on hyvä juttu. Viime viikonloppuna mopolla ajanut teini kaatui mopollaan ja olisi jäänyt auton alle jollei isäni olisi oppinut turvavälin merkitystä jo sinä aikana kun asuimme Ruotsissa. Siellä maanteillä ovat ihan konkreettiset merkit kuinka suuria välejä olisi hyvä noudattaa liikenteessä.

Mopoteinikin taisi selvitä silkalla säikähdyksellä. Ainakin nousi ylös ja jatkoi matkaansa. Isäni jarrutti heti kun huomasi teinin kaatuvan.

Vierailija
19/34 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläpä muuta sano.

Tämä on vähän niitä juttuja, joita ei saisi sanoa ääneen, mutta suurin osa esim. talviaikojen liikenneonnettomuuksista sattuu ihan vain kuskien takia, ei liukkaiden teiden/huonon näkyvyyden jne. takia. Toki muitakin syitä on, mutta isona riskiryhmänä ovat nämä ajokorttinsa arpajaisista voittaneet pellet - Jarrutusmatka kasvaa mitä liukkaampi on tie, kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ilmeisesti on jotain hepreankielistä ydinfysiikkaa.

20/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi pystyt ajamaan nopeusrajoitusten mukaan jos tie on liukas ja sakea lumipyry heikentää näkyvyyttä huomattavasti? Vaikeissa keliolosuhteissa ne nastat tai kitkat eivät pelasta tällaisten asennevammaisten seuraamuksilta. Yleensä nämä tällaiset sankarit eivät edes tyydy siihen nopeusrajoitukseen, vaan painelevat selvästi ylinopeutta menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä