Mielenterveysongelmat vievät järjen, miksen voi vain olla normaali?
En vain jaksa enää.
Olen diagnosoitu epävakaa + bipo ja tänään taas jotenkin iski tajuntaan miten elämä on yhtä helvettiä ja nuorallatanssia 24/7. Gradua pitäisi alkaa työstämään, mutta vittuako siitäkään tulee.
Tulee vaan näitä hetkiä kun haluaisi vaihtaa päätä jonkun kanssa. Varsinkin nyt kun stressi laukaissut taas sen etten muista missä oon ollut ja mitä tehnyt ja saan poissaolokohtauksia. Ja en edes koe tälläkään hetkellä olevani olemassa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk. oletkin normaali - mutta juokseminen hullun maailman tyhjyyden perässä tekee viisaastakin hullun.
Lopeta hulluus siis itse.
Eii ole kyllä vttu hullu ku kattoo tuota menooa. Selkeät kolaritekijät. Stressi, jouluruuuhkat ja liukkaaatkelit.
Hulluus on nautinto kuin katkera tie silmittömien muiden kanssa
Vakaus olisi valttia, sanotaan
Terv. skitso foobikko, Yliopisto-opiskelija 👽
opiskelijoita ja työtömiä yhdistää taloudellinen niukkuus ja vaikea elämäntilanne. Masennus onkin hyvin yleistä näissä ryhmissä. Esimerkiksi skitsofrenia otetaan nykyään huomioon kuntouttavassa työtoiminnassa
Vierailija kirjoitti:
Vakaus olisi valttia, sanotaan
Terv. skitso foobikko, Yliopisto-opiskelija 👽
Jatkan: epävakaus tuo luovuuden, mutta toisinaan en jaksaisi maksaa niin suurta hintaa luovuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk. oletkin normaali - mutta juokseminen hullun maailman tyhjyyden perässä tekee viisaastakin hullun.
😂
Vierailija kirjoitti:
opiskelijoita ja työtömiä yhdistää taloudellinen niukkuus ja vaikea elämäntilanne. Masennus onkin hyvin yleistä näissä ryhmissä. Esimerkiksi skitsofrenia otetaan nykyään huomioon kuntouttavassa työtoiminnassa
menettääkö työttömyyyspäivärahan jos joutuu mielisairaalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menettääkö työttömyyyspäivärahan jos joutuu mielisairaalaan?
työttömän sairauspäiväraha tulee työttömyyskorvauksen tilalle, mutta sitä pitää hakea
Samoin minulla samoja tuntemuksia. Oikeasti tahtoisin elää oikeata ja rauhallista elämää. Olla läheisten tukena, saada läheisyyttä ja antaa läheisyyttä, tuntea. Elää arkea ilman ilman kiirettä ja kovia arvoja, kilpailua. Aikaa oikeasti nähdä ja aistia, kokea. Miten paljon asioita menee ohitse kiirehtiessä ja stressatessa. 🏵️🌻🌺🌷
Vierailija kirjoitti:
Samoin minulla samoja tuntemuksia. Oikeasti tahtoisin elää oikeata ja rauhallista elämää. Olla läheisten tukena, saada läheisyyttä ja antaa läheisyyttä, tuntea. Elää arkea ilman ilman kiirettä ja kovia arvoja, kilpailua. Aikaa oikeasti nähdä ja aistia, kokea. Miten paljon asioita menee ohitse kiirehtiessä ja stressatessa. 🏵️🌻🌺🌷
🦋
Mun paras saavutus taitaa olla 2,5 v työkyvyttömyyseläke alta parikymppisenä. Siihen ei moni pysty 🤔 Nyt gradua valmis niin joo kai se tästä. Vituttaa vaan olla tällanen.
Pidempien suljetun jaksojen jälkeen sinnekin tulee jo ajoittain melkein ikävä, vaikken muista kuin hyviä päiviä loppuhetkillä. Hmh..
Yksilöissä mielenvikaisuus on poikkeus -- mutta ryhmissä, puolueissa, kansakunnissa ja aikakausissa se on sääntö.
Uskonto on pakottamalla ja suostuttelemalla aikaansaatu hulluus.
Vierailija kirjoitti:
Mun paras saavutus taitaa olla 2,5 v työkyvyttömyyseläke alta parikymppisenä. Siihen ei moni pysty 🤔 Nyt gradua valmis niin joo kai se tästä. Vituttaa vaan olla tällanen.
Pidempien suljetun jaksojen jälkeen sinnekin tulee jo ajoittain melkein ikävä, vaikken muista kuin hyviä päiviä loppuhetkillä. Hmh..
Hitsit kun elämä on aika epäreilua. Jotkut joutuvat antamaan aika paljon etumatkaa sairauksien jne. Vuoksi. Hyvin oot kuitenkin tsempannut, kun opiskelut on tuossa vaiheessa. Voit olla todella ylpeä itsestäsi. Kaikkea hyvää elämääsi!