Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut vuoden juomatta

Vierailija
18.12.2018 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko jatkaa valitsemallasi tiellä?

Vierailija
2/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mennyt? Itsekin tätä mietin,vaikka juon aika vähän (muutaman kerran vuodessa 5-6annosta ja joitakin kertoja pienempiä määriä). Olen huomannut että tuokin määrä vaikuttaa mielialaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen olo on just nyt?

Vierailija
4/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!!👍

Vierailija
5/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos se oli ongelma. Onko tylsää?

Vierailija
6/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko jatkaa valitsemallasi tiellä?

Olen vähän kahden vaiheilla, kun pyhät ovat tulossa. Jos lasin tai pari ottaisi, mutta en ole vielä varma. -ap

Vierailija
7/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mennyt? Itsekin tätä mietin,vaikka juon aika vähän (muutaman kerran vuodessa 5-6annosta ja joitakin kertoja pienempiä määriä). Olen huomannut että tuokin määrä vaikuttaa mielialaan.

Käytin alkoholia 18vuotta. Olen tämän vuoden aikana oppinut tunnistamaan tunteita ja elämään minuna uudelleen. Henkisesti voin todella hyvin. Vaikeuksia on kuten elämässä usein, mutta en ole masentunut ja epätasapainossa. Juomattomuus on tuonut paljon itseluottamusta ja aivan uusia kokemuksia, kuten ensisuudelma selvin päin ensi kertaa sitten lapsuuden.

Vierailija
8/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!👍

Vierailija
9/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt siis melko nestepitoista ruokaa?

Vierailija
10/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen olo on just nyt?

Henkisesti tasapainoisempi. Vastoinkäymisistä selviää ns järjellä romahtamatta totaalisesti. Kaamosmasennus oireita ei ole ensi kertaa vuosiin. Fyysisesti tosi hyvä. Paino pudonnut 5kg. Suoli toimii eikä turvota vatsaa. Sosiaalisissa tilanteissa jännittää enemmän. -ap

Vierailija
11/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin alkoholia 18vuotta. Olen tämän vuoden aikana oppinut tunnistamaan tunteita ja elämään minuna uudelleen. Henkisesti voin todella hyvin. Vaikeuksia on kuten elämässä usein, mutta en ole masentunut ja epätasapainossa. Juomattomuus on tuonut paljon itseluottamusta ja aivan uusia kokemuksia, kuten ensisuudelma selvin päin ensi kertaa sitten lapsuuden.

Ihana kuulla. On oikeasti aika vaiettu aihe,millaisia henkisiä pulmia ja esteitä alkoholi aiheuttaa ihan tavallisille kun aikuisille (ilman että on mikään oikea alkoholiongelmainen). Aika monikin aikuinen on kykenemätön aidosti ilmaisemaan tunteitaan,ajatuksiaan tai tarpeitaan.

Vierailija
12/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs punaviinikastike tai kotikalja?

Vierailija
13/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä tule jo paha nestehukka?

Vierailija
14/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää juhlimisen suunnittelu. Mitä turhia. Ota jotain alkotonta.

Vierailija
15/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, jos se oli ongelma. Onko tylsää?

Välillä. Kyllä se nousuhumalan tunne on vaan niin hieno. Ihan yhden kuplivan lasillisenkin jälkeen. Juhlissa etenkin saattaa olla tylsää jos muut ovat humalassa. On hauskaa, mutta ei samanlaista. Mutta humalassa olen kuin eri ihminen joten siitä syystä en juo. Juominen tuntuu itselleni valehtelulta. En tiedä mitä tapahtuu, jos otan edes yhden lasin viiniä nyt.. ideana hyvä mutta todennäköisesti tulee paha olo henkisesti loppujen lopuksi. Alunperin olin ajatellut, että vuoden olen juomatta ja sitten juhlin asiaa kuohuviinillä.

Vierailija
16/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää juhlimisen suunnittelu. Mitä turhia. Ota jotain alkotonta.

Kiitos tästä kommentista. Tottahan se on, että parempi olisi pysyä alkottomissa. Rehellisesti sanottuna ainoa syy miksi haluaisin ottaa edes sen lasillisen on, että saisin ns pään sekaisin. Edes vähän ja edes hetkeksi. -ap

Vierailija
17/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunnilleen sama. En tosin ole hirveän tarkka eli juon alkoholittomia oluita ja viinejä joskus eli en niistä mieti, onko niissä hieman alkoholia, ihan sama mulle. Hyvin vähän kuitenkin, jotain alle 0,5 %.

Lopetin tupakanpolton 2 vuotta sitten ja tämän vuoden tipaton tammikuu venähti nyt tähän saakka. Aion jatkaa tipattomalla ja savuttomalla linjalla.

Vierailija
18/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs punaviinikastike tai kotikalja?

Olen syönyt ruokaa jonka valmistamiseen on käytetty alkoholia. Voin juoda juomia joita lapsetkin voi juoda, myös kotikaljaa. Yli 1% juomaa en ota. Jossain alkoholittomissa tuotteissa on esim 0,5% alkoholia, se on ihan ok.-ap

Vierailija
19/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun monien on heti sanottava "ok, mikäs siinä, jos kerran alkoholi oli ongelma". No onhan alkoholi epäterveellinen hermomyrkky! Miksi alkoholin pitäisi olla ongelma, ennenkuin luopuu siitä? Jos lopettaa tupakanpolton, kukaan ei sano "ok, mikäs siinä, jos kerran tupakapoltto oli sulle ongelma", vaan onnittelee savuttomuudesta.

Vierailija
20/39 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuoden verran yrittänyt tipattomana mutta enkka on 6viikkoa pariinkin kertaan ja siihen se jää. Nyt mennään 3,5 viikkoa. Katsotaan koska napsahtaa... juon yksin kotona ja kaapeissa on runsaasti tuota pelivaraa kyllä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan