Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa erimielisyyttä joulun viettoon liittyen

Vierailija
18.12.2018 |

Aloitetaan kertomalla, että olemme kumpikin nuoria opiskelijoita. Meillä ei siis liioin ole ylimääräistä rahaa varsinkaan näin joulun aikoihin. En ole kovin läheisissä väleissä miesystävän perheen kanssa koska välimatkaa on paljon eikä heillä ole ilmeisesti voimavaroja tutustua juuri nyt, kun heillä on meneillään melko raskaat ajat. Ymmärrän kyllä sen.

Meille on nyt sitten muodostumassa isompikin riita siitä, miten järjestämme joulun. "Appivanhemmat" eivät ole varsinaisesti pyytäneet kyläilemään jouluna. Minun mielipiteeni asiaan on, että en haluaisi käyttää viimeisiä ylimääräisiä rahojamme siihen, että matkustamme sinne keskelle perhekriisiä (joulutunnelma pilalla) vain yhden päivän ajaksi. En tämän lisäksi koe olevani sinne kovin tervetullut ja tämänkin selitin hänelle.
Yritin ehdottaa monenlaista, esimerkiksi matkustamista heidän luokseen vähän joulun jälkeen tai että hän menisi yksin ja minä sitten mukaan, kun tilanne on rauhoittunut ja viimein minäkin olisin tervetullut.

Hän ei aivan ymmärrä minun puoltani asiassa ja pelkään, että hän loukkaantuu ihan kamalasti minulle. En tarkoita, ettenkö haluaisi nähdä hänen perhettään, mutta tilanne siellä on todella hankala enkä ole kokenut oloani tervetulleeksi tähän mennessä. Joulu on minulle tärkeä asia ja rauhan ja rakkauden juhla enkä tahdo pilata omaani tai muiden tunnelmaa. En halua myöskään, että miesystävälle tulee olo, ettei hänen perheensä ole minulle tärkeä. Tämä on hankala tilanne. :/ Olenko teidän mielestänne kohtuuton, jos sanon suoraan, etten lähde mukaan perustellen sen rahan puutteella ja hänen perheensä tilanteella?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi