Elokuiset 2019
Heips! En ainakaan löytänyt vielä tällaista keskustelua. Ja kovasti kaipaan juttuseuraa toisista elokuussa vauvansa saavista :) Elikkäs jos sulla on laskettu aika elokuussa, niin tänne vaan! Jutellaan porukalla ummet ja lammet, ilot ja surut. Ja ennen kaikkea toivotaan et jokainen vauvanalku saa kasvaa loppuun asti :) Itse plussasin 5.12. ja taidetaan mennä jossain 5+5 paikkeilla, ainakin suurinpiirtein. Eka neuvola on 11.1.
Kommentit (40)
Heippa. Täällä yksi pari päivää sitten plussannut myös.. terveydenhoitaja sanoi kyllä lasketuksi ajaksi syyskuun 6 päivä, mutta jos mahtuisin tänne joukkoon mukaan? :) Esikoista siis odotamme, viikolla 5 ollaan menossa Ikää minulla ja miehellä 23v.
Minua kiinnostaa millaisia oireita teillä on? :)
Itsellä alavatsan nipistelyä ja väliin vihlaisuja. Ehkä vähän väsymystä, mutta ei juuri muuta vielä ainakaan.
Turnips1 kirjoitti:
Heippa. Täällä yksi pari päivää sitten plussannut myös.. terveydenhoitaja sanoi kyllä lasketuksi ajaksi syyskuun 6 päivä, mutta jos mahtuisin tänne joukkoon mukaan? :) Esikoista siis odotamme, viikolla 5 ollaan menossa Ikää minulla ja miehellä 23v.
Minua kiinnostaa millaisia oireita teillä on? :)
Itsellä alavatsan nipistelyä ja väliin vihlaisuja. Ehkä vähän väsymystä, mutta ei juuri muuta vielä ainakaan.
Mulla oli alkuun tosi kovaa rintojen kasvua ja arkuutta, ja keho keräsi heti (itse asiassa jo heti pillereiden poisjättämisen jälkeen) tosi paljon nestettä. Sen jälkeen alkoikin sitten hirveä piereskely :D
Nyt mulla on melkeinpä jatkuvasti etova olo ja mahassa tuntuu välillä erilaisia tuntemuksia.
Musta tuntuu että oireita on nyt jo sen verran mitä aiemmassa raskaudessa vasta puolessa välissä 😲 mahaa vihloo äkkinäiset liikkeet, koko ajan nälkä ja jano, suolaisen himo. Pissahätä koko ajan ja sellainen turvonnut olo. Tissit kasvoi heti ja on aika arat.
Aiemmassa raskaudessa oli pahat iskiasvaivat, niitä pelkään nytkin tulevan...
Hirvee väsymys ja jatkuva jano, sekä monen päivän "menkkakivut". Tein testin 3pv ennen ku ois pitäny alkaa, ajattelin että ois ne jo alkaneet näillä tuntemuksilla. Max 2pv tuntuu yleensä ja sit alkaneet. :) Jälkeenpäin ajateltuna ientulehdus saatto olla eka raskausoire, näin ainakin myös edellisissä.
Sit iskikin pelko että pysyyhän se mukana! Nyt 4+6, huomenna soitan neuvolaan 😍
Mulla tuntu ihan alussa olevan väsymystä, ihan lievää ällötysoloa ja jotain vihlasukipuja, mutta nyt (rv 5+5) ei oo enää yhtään mitään! Ehkä hyvällä mielikuvituksella nännit ihan vähän arat. Päätin tammikuussa käydä varhaisultrassa tarkistamassa tilanteen...Onko muita oireettomia?
Mulla on nyt myös tullu parina aamuna etovaa oloa ja nyt oon huomannut että nännit on kipeät myös. Alavatsaa ei juuri enää nipistelyä, mutta välillä tulee vihlaisuja. Ja turvotus on myös aikamoinen..
Hei!
Liityn varovaisesti palstalle...viikkoja on nyt 8+0 ja laskettu aika 13.8.
Useamman keskenmenon jälkeen mieli vielä arpoo uskaltaako iloita. Varhaisultrassa kuitenkin möykky näkyi ja syke paukutti :)
Tämä on neljäs lapseni.
Miten teillä muilla oireilee?Mulla oli alkuun sairas väsymys ja rintoja vihloi,nyt ei enää oo sitä vaan mahaa turvottaa ja närästää..pissalla ei tartte enää yöllä juosta :) mahallaan tuntuu olevan tukala nukkua..
Mitä mieltä olette, tehtäisiinkö jo salainen Facebook-ryhmä? Tämän keskustelun seuraaminen on yllättävän hankalaa...
Mulla oireita ei oikeastaan muuta äkillisissä liikkeissä saattaa vihlaista ja muutamana aamuna nyt ollut huono olo, sekä väsyttää.
Vielä hetki pitäisi varhaisultraan odotella
aikaa. 😊
Mulla oli varhaisultra viikolla 6+6. Kaikki oli niin hyvin kuin voi vain olla, ja sydän sykki lujaa. <3
Tänään alkoi kymmenes rv!
Mulla ultra vasta 7+6. 😊 On jotenkin epätodellinen olo että odotellaanko tässä oikeesti, kun esikoisesta oli pahoinvointia heti alusta asti ja nyt ollut vaan kahtena aamuna heikompi happi. Nyt menossa 6+2 ❤
Täällä varovaisesti ilmoittautuu myös yksi elokuisen odottaja, nyt viikkoja ehkä 7+2(tarkentuu ensi viikolla varhaisultrassa) ja la siis 25.8. Kolme lasta jo löytyy ja tuleva vauva onkin hieman yllätys, sillä nuorimmainen on viime heinäkuussa syntynyt ja vasta yhdet "kuukautiset" tässä välissä ehtinyt olemaan 😅 positiivinen yllätys siis kuitenkin ❤️
Oliko tälle porukalle perustettu face-ryhmää? Jos on, niin olisin mieluusti liittymässä mukaan keskusteluun..vähän huono olen näitä keskustelupalstoja seuraamaan..
Elisia kirjoitti:
Oliko tälle porukalle perustettu face-ryhmää? Jos on, niin olisin mieluusti liittymässä mukaan keskusteluun..vähän huono olen näitä keskustelupalstoja seuraamaan..
-
Ei ollut vielä perustettu, minäkin haikailen sen perään. Pitäisiköhän laittaa pystyyn? :)
Heips! Täällä myös yksi elokuun odottaja joka haluaisi liittyä joukkoon :) tällä hetkellä rv 6+5, varasin juuri ajan varhaisultraan ensi maanantaille jolloin viikko 7+2. Jännittää aivan kamalasti. Ensimmäinen raskaus, ikää 27 ja miehellä 26. Omien laskujen mukaan la menisi siis 31.8. Ensimmäinen neuvola parin viikon päästä.
Pari viikkoa ollut nyt huono vointi, kerran pitänyt oksentaa. Nyt kuitenkin ollut parempi olo muutaman päivän ja sekös vasta sai huolestumaan et jokin on pielessä..
Faceryhmä olisi kyllä kiva!
Facebookissa on näköjään jo elokuiset 2019 ryhmä jossa on jo 96 jäsentä 😯
0li0 kirjoitti:
Facebookissa on näköjään jo elokuiset 2019 ryhmä jossa on jo 96 jäsentä 😯
No näköjään. Nyt oli jo 102!
Minä pyysin ainakin saada liittyä siihen :)
Minäkin laitoin just liittymispyynnön ja jäseniä näyttäisi olevan jo 139 😲
Aiemman lapsen kohdalla olen kuulunut vain sellaiseen pienempään odotusryhmään, jossa meitä jäseniä taisi olla vain 60kpl ja tuossa ryhmässä pidin juurikin sen koosta..tunnettiin hyvin lopulta toisemme ja juttu pysyi asiallisena. Toivottavasti tämä elokuun ryhmä on kans kuitenkin kiva ja asiallinen 🙂
Hei täällä myös yksi onnellinen odottaja. Laskettu aika 29.8 ja maanantaina ensimmäinen neuvola! Tein tänne vauva.fi ryhmät-osioon ryhmän elovauvat 2019, liittykää ihmeessä sinne ja perustetaan oma facebook-ryhmäkin pienemmällä porukalla, niin kivempi jakaa raskauden aikaisia ajatuksia jos vähän oppisi tuntemaan muitakin jäseniä!
Elovauvat? Mistä löydän tän? 👌🏽
Etsin pientä salaista fb ryhmää jonne viel mahtuis yks elokuista odottava 🥰
Haha, en mäkään osaa käyttää tätä. :D
Onpas hauska sattuma, että ollaan saman ikäsiä ja vielä tosi samoilla päivillä (mulla kun tollon 26.12. oli 7+4) :)