Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rintatulehduksen ei imettävällä jälkeen

Vierailija
18.12.2018 |

syytä kontrolloida rinta mammografialla? On tutkittu tulehduksen aikana ultralla. Olen saanut useampaa eri mielipidettä lääkäreiltä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö pahanlaatuiset muutokset tulehduksen aikana tutkimuksissa?

Vierailija
2/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulehdus on parantunut eikä tule takaisin, ei liene syytä huoleen. Jos tulehdus johtuu syövästä, sehän ei sitten mene pois ilman leikkausta ja/tai syöpähoitoja.

Vierailija
4/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama.

Vierailija
5/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todettu ettei ole pahanlaatuista, mutta kuitenkin puolen vuoden jälkeen kontrollikuva. Onko kuitenkin jotain syytä huoleen tässä?

Vierailija
6/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on todettu ettei ole pahanlaatuista, mutta kuitenkin puolen vuoden jälkeen kontrollikuva. Onko kuitenkin jotain syytä huoleen tässä?

No ainahan on syytä huoleen. Kehossa on koko ajan syöpäsoluja eikä kaikkia voi mitenkään saada tutkimuksella esiin. Mutta minkä sille voi. Jos nyt ei näy mitään, niin sillä mennään. Kenellä tahansa meistä voi olla puolen vuoden päästä syöpä.

Vierailija
7/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta tuossa on se ristiriita, joka tekee olen epävarmaksi. Mulle ainakin. Olin juuri eilen rintojen ultra äänessä kun on ollut joku bakteeritulehdus. Mulla on otettu viime heinäkuussa mammografia ja ultraääni. Ja kaikki kunnossa. Nyt marraskuussa on otettu yhdet viistokuvat. Kun tutkittu tätä tulehdusta. Eilen sitten radiologi sanoi, että kaikki ok. Ja jos tämä olisi ollut vain kontrolli, siis ilman näitä tulehdus oireita, niin hän olisi sanonut, että tule vuoden päästä. Hän siis pitää tärkeänä, että kerran vuodessa tehdään mammografia tutkimus. Mutta kun hän haluaa olla varovainen, hän pyytää tule heinäkuussa jo. Silloin tulee vuosi siitä laajasta tutkimuksesta ja kun on ollut tätä tulehdusta. Jäi olo, että se epäilee taustalla olevan jotain ikävää kuitenkin.

Vierailija
8/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä. Ymmärrän siis, että aina voi sattua kaikkea, mutta nuo lääkärin sanat nyt vain sattuivat herkkään kohtaan ja olen ollut stressaantunut tämän tulehduksen vuoksi. Yksi lääkäri, ei laittanut kontrolleja ollenkaan ja joku suositteli jossain vaiheessa. Kaikilla vähän eri kanta. Mutta kaikki ovat sanoneet, että kaikki ok hyvin ja mitään pahanlaatuista ei ole. Joku alkoi puhumaan hitaista muutoksista ja kontrollin tärkeydestä. Sekin jättää ahdistavan olon. Ikään kuin ei voisi olla rauhassa ja ajatella ettei syytä huoleen ole. Ap

Vierailija
9/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri tekee olon sekavaksi kun on useampi taho joka sanoo mielipiteensä.

Vierailija
10/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan kaikkea muutakin kontrollia, ja nekin on joskus tiheämpiä ja joskus pidempiä väleiltään.

Vierailija
11/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta vaikutat jo aika paranoidiselta. Miksi vastaukset kaikissa edellisissä keskusteluissa eivät kelpaa? Asia on selitetty jo monta kertaa sinulle.

Vierailija
12/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei osaa selittää tätä tarpeeksi kattavasti.

Vierailija
13/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirveän ahdistunut, heräilen öisin ja pelkään ettei asiat ole kunnossa.

Vierailija
14/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia vaivaa noin ap:ta osaako joku kertoa mistä hän voi kysyä neuvoa tuohon.

Vierailija
15/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap?

Vierailija
16/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v. Ap

Vierailija
17/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tässä on ongelmana neuroottisuus ja ahdistus kuin mikään rinnassa. Ei sulle voi kukaan luvata, että rintasyöpää ole eikä tule. Mene psykiatrille, jos et pysty rauhoittumaan.

Vierailija
18/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mielestäni kyllä voi uskoa ettei ole jos on tutkittu.

Vierailija
19/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli tutkimukset on tehty ja kaikki on kunnossa. Lääkäri noudattaa tuossa tuota vuoden väliä kuvantamisessa ja myös sitä, että kaikki rintatulehdukset kontrolloidaan puolen vuoden kuluttua. Se ei liity mitenkään siihen, että et voisi nyt olla tyytyväinen ja uskoa, että kaikki on kunnossa. Ja sekin, että on kovin epätodennäköistä, että puolenvuoden päästä olisi jotain huonosti. Nyt on kuitenkin otettu yhdet kuvat ja ultrattu.

Vierailija
20/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto