Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyyhin aina kirjaston kirjojen kannet yleispuhdistusaineella

Vierailija
18.12.2018 |

Ennenkuin tuon kirjat olohuoneen puolelle, pyyhin kannet yleispuhdistusaineella. Mukavampi lueskella puhdaskantisia kirjoja eikä lähmittyjä. Muita?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä löytyy räkää sivuilta. :(

Vierailija
22/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon mäkin joskus tehnyt tuota. Ja olen myös pyyhkinyt divarista ostamiani kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä, minä kun pyyhin sivuille aina paskan tahrimat sormeni.

Vierailija
24/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin suttuisilta tuntuvat kirjankannet joko desinfiointiaineeseen kastetulla vanulapulla (jos ovat erityisen möhnäiset) tai kostealla mikrokuituliinalla. Joskin pyrin lainaamaan pääasiassa uutuusteoksia, jotka ovat onneksi freesissä kuosissa sekä kansien että sivujen osalta.

Vierailija
25/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on bakteerikammoista porukkaa.

Vierailija
26/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaattko ruoankin netin kautta ettei tarvitse astua samaan tilaan jota muut hengittävät?

Vierailija
27/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengittämään samaa ilmaa tietysti

Vierailija
28/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa 200 astetta pari tuntia riittää tappamaan pöpöt.

Vierailija
29/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Kissa söi just kalapuikkoa Remeksen päältä kun en viittin matollekkaan laittaa. Pyyhin kyllä tän jälkeen. Ette tiedä mitä kirjoille ihmisten kotona tapahtuu...

Vierailija
30/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin tuon kirjat olohuoneen puolelle, pyyhin kannet yleispuhdistusaineella. Mukavampi lueskella puhdaskantisia kirjoja eikä lähmittyjä. Muita?

Joskus. 

Vierailija
31/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi myös pyyhkiä ne sivut, siellä vasta saastaa on. Kukaan ei tiedä mitä sinne väliin on kuivattu. Yöks.

Mä oon ainakin löytänyt sinne väliin liiskaantuneena ötökän ja esim. tomaatin siemenen, ja sitten on tietty ne mysteeritahrat, joiden alkuperää voi vaan arvailla :'D. Mut tuskin ne kuivana kovin vaarallisia on.

Vierailija
32/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tästä keskustelusta mieleen, että lainasin vuosia sitten sen teinivampyyrikirja Twilightin. Kirjan sivut olivat täynnä kuivunutta verta!!! Oksettavaa!! Tautista!! Näen niin sieluni silmin kun joku angstiteini on tiputellut nenänvuotovertaan siihen ihan kickseissä. Tai pahempaa...

Vierailija
33/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, kirjojen sisäselkämyksessä oli joskus varoitusteksti, missä annettiin ohjeet tartuntatautikodista kirjastoon tuotavien kirjojen käsittelystä. Näitä oli etenkin lastenosaston kirjoissa rokkotautien varalta. Olen varmaan av:n vanhimmasta päästä, joten moni ei sellaisia liimattuja lappuja liene nähnyt? 

Minä olen nähnyt. Takuulla olen vanhempi kuin sinä. Olen 88v! Lainastoiksi niitä sanottiin ja koululla oli lainaamo.

Vierailija
34/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää lainaa kirjastosta. Luderiskin lisäksi ihmisten ällöttävyys on ihan toisella tasolla nykyään.

Luteita kirjojen välissä?! 

Vierailija
35/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ultraäänipuhdistukseen ja vielä varmuuden vuoksi pariksi päiväksi pakastimeen.

Vierailija
36/40 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaamieni kirjojen aiheet ovat sellaisia jota ei teinit eikä massat lue. Lukijakunta tuntuu olevan siistiä porukkaa.

Vierailija
37/40 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakastan nykyään kirjaston kirjat, ja kaipaan aikaa jolloin ei tarvinnut välittää syyhystä ja luteista. Siitä ei ole lopultakaan kovin kauan. 

Vierailija
38/40 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän ensimmäisen lainaviikon pakastimessa.

Vierailija
39/40 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoletteko niitä kansia vai mitä ihmettä? Pese kädet ennnen ja jälkeen kirjan lukemisen, niin ei sieltä mitään tauteja tartu. Mutta kommentteja on kyllä hauska lukea.

Vierailija
40/40 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä. Luen vain kirjaston kirjoja koska en kotiin enää kasaa mitään. Olen 80, flunssa viimeksi 2016.  Eikä muitakaan tauteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi