Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ronja Salmi: Julkisuudessa #metoon on sanottu menneen jopa liian pitkälle, vaikka suurin vaikutus sillä on ollut ihan tavallisten naisten tavallisessa arjessa

Vierailija
18.12.2018 |

"Työkaveri oli kärttänyt ystävääni treffeille useaan otteeseen, ja lopulta raivostui, kun ystäväni jälleen kohteliaasti kieltäytyi. Treffeille tahtova vannoi jäävänsä oman vuoronsa jälkeen kyttäämään, kunnes ystäväni pääsee töistä puolenyön jälkeen. Tuon jälkeen ystäväni ei voisi enää valita, lähtisikö hän tälleille, vai ei.

Ystäväni sai onneksi järjestettyä itselleen saattajan vuoron jälkeen kotiin, eikä työkaveri päässyt häntä enää lähestymään. Seuraavana päivänä ystäväni raportoi esihenkilölleen elämänsä ensimmäistä kertaa seksuaalisesta häirinnästä. Minulle hän kertoi uskaltaneensa edetä asian kanssa, koska ”sehän oli #metoo!”

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#metoo-liikkeen perustajajäsen Asia Argentino ja hänen touhunsa tuppaa unohtumaan naisasianaisilta öyhötyksissään. 

Asia Argento ei todellakaan perustanut metoo-liikettä :D

Vierailija
22/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää feministit töihin!

Ai niin, teillä ei ole muuta koulutusta kuin uusmarxistinen sukupuolettomuus oppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeille pyytäminen on joillekin suurikin ongelma? Jaksuja kaikille "ahdistelluille". 

Vierailija
24/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä häiriköiden poistoja, esimiehelle raportointeja yms. on tehty ennenkin. Ainoa asia mitä #metoo minulle tavallisena naisena aiheutti oli äärimmäinen tympääntyminen ja hämmennys siitä kuinka väitetysti jokainen Ville pussaa ja kähmii väkisin jokaista Minttua.

Vierailija
25/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ronjalla on monitasoinen fantasia.

Onko sinulla fantasia, että seksuaalista ahdistelua ja hyväksikäyttöä ei sitten muka tapahdu?

Hänellä taitaa olla fantasia, että se saisi jatkua. Ainakin hänen omasta toimestaan.

Mitä ihmettä oikein tarkoitat? Miten niin hänen omasta toimestaan?

Vierailija
26/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#metoo-liikkeen perustajajäsen Asia Argentino ja hänen touhunsa tuppaa unohtumaan naisasianaisilta öyhötyksissään. 

Asia Argento ei todellakaan perustanut metoo-liikettä :D

Luetun ymmärtäminen ei selvästikään ole vahvuutesi. Toisaalta, eipä voi metoo:ta huutelevalta palstalampaalta muuta odottaakaan. 

Vierailija
27/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"#Metoon jälkeen olin juhlissa, joista poistettiin naisia lähennellyt nuorimies. Miehen loukkaaviin puheisiin ja lähentelevään toimintaan puututtiin juhlia järjestäneiden toimesta ja häirikkö saatettiin taksiin. Saattaa toki olla sattumaa, mutta kaiken näkemäni ja kokemani kourinnan jälkeen tämä oli ensimmäinen kerta historiassa, kun tilanne hoidettiin yhteistuumin kuntoon"

Olen minä ollut poistamassa häirikkölähentelijää baarista jo 90-luvulla. Ja yhteistuumin portsarin ja parin asiakkaan kanssa se tehtiin.

Pitäisikö Ronja Salmella olla sinun muistosi jotenkin vai mitä ihmettä yrität sanoa?

Jos vaikka sitä, että tuo ei ollut "ensimmäinen kerta historiassa" ja miehet puuttuivat häirintään myös ennen metoota. Ei sitä tarvinnut meille womansplainata.

Täyspäiselle ihmiselle, miehelle, naiselle ja muunsukupuoliselle, kunnioitus ja vapaus häirinnästä on kaikille itsestäänselvästi kuuluva oikeus. 

Häirikkö taas ei metoosta piittaa, korkeintaan tekee siitä pilkkaa.

Siksi hieman epäilen, onko se kampanja niin mullistavan tehokas kuin Ronja Salmen kirjoituksesta voisi kuvitella. Suurin osa miehistä ei ollut kuolaavia elukoita sitä ennenkään.

Mutta jos puuttumiskynnys on tosiaan laskenut, niin tunnustan: se on suuri asia.

Vierailija
28/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä häiriköiden poistoja, esimiehelle raportointeja yms. on tehty ennenkin. Ainoa asia mitä #metoo minulle tavallisena naisena aiheutti oli äärimmäinen tympääntyminen ja hämmennys siitä kuinka väitetysti jokainen Ville pussaa ja kähmii väkisin jokaista Minttua.

Moi, mies.

Vierailija
29/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"#Metoon jälkeen olin juhlissa, joista poistettiin naisia lähennellyt nuorimies. Miehen loukkaaviin puheisiin ja lähentelevään toimintaan puututtiin juhlia järjestäneiden toimesta ja häirikkö saatettiin taksiin. Saattaa toki olla sattumaa, mutta kaiken näkemäni ja kokemani kourinnan jälkeen tämä oli ensimmäinen kerta historiassa, kun tilanne hoidettiin yhteistuumin kuntoon"

Olen minä ollut poistamassa häirikkölähentelijää baarista jo 90-luvulla. Ja yhteistuumin portsarin ja parin asiakkaan kanssa se tehtiin.

Oletko sinä Ronja Salmi? Hän puhuu omista kokemuksistaan. Hyvä, että olet toiminut oikein.

En ole. Kysymys kuuluukin, kuka vittu ON Ronja Salmi ja mitä ansioita hänellä on?

Vierailija
30/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli arabimaissa hyväksi koettu tapa, jossa ulkona liikkuvilla naisilla on saattaja mukanaan, toimii meilläkin. 

Meillä toimii se, että miehet kasvatettaisiin kunnioittamaan naisia. Isät on tässä avainasemassa.

Feministit tekevät kaikkensa, jotta näin ei tapahtuisi. Ennen aikaan naisia kunnioitettiin, nykyään kohdellaan tasa-arvoisesti.

Sinun mielestäsi tasa-arvoon ei sisälly kunnioitusta?

Palstan vakiolause miehille; kunnioitus on ansaittava. Ei erityiskohtelua tasa-arvon nimissä. Itse asiassa tässä mielessä ollaan vielä kaukana tasa-arvosta. Todellinen tasa-arvo on saavutettu, kun miehet lyövät naisia yhtä herkästi kuin toisia miehiä.

Ei. Jokaiselle kuuluu lähtökohtaisesti kunnioitus. Mutta sen voi menettää omalla käytöksellään.

Vierailija
31/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffeille pyytäminen on joillekin suurikin ongelma? Jaksuja kaikille "ahdistelluille". 

Pyytäminen ei ole ongelma.

Se, ettei usko jos toinen ei halua terffeille, vaan alkaa kytätä ja pakottaa treffeille kanssaan, se on ongelma, ja sairasta käyttäytymistä.

Vierailija
32/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä metoo:ta nostetaan nyt pinnalle, kun sen aika on jo auttamattomasti  ohi?

Ei kai tällä vaan haluta viedä huomiota "täällä ei ole mitään nähtävää"-tapauksista? 

Vierailija
33/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Ronja Salmella olla sinun muistosi jotenkin vai mitä ihmettä yrität sanoa?

periaatteessa kyllä, niin ei tulisi yleistettyä noinkin törkeästi

Vierailija
34/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle naiselle kyseisellä liikkeellä oli iso, positiivinen vaikutus. Sinulla ei sitten vain ollut.

Vierailija
35/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että etenkin nuoret on paremmalla itsetunnolla varustettuja ja kertovat kaltoinkohtelusta. Tämä ei auttaisi, jos vanhempaa polvea ei nyt väkipakolla pistettäisi kuuntelemaan; se on muuttunut.

Kaverin sukulaistyttö oli kopeloitu rajusti työpaikallaan esimiehen toimesta ja hän kertoi siitä suht avoimesti. Osa sukulaisista piti ensisijaisesti kiusallisena sitä että nuori tyttö tuollaista kertoo, ei itse tekoa. Koska he ovat häpeäsukupolvea, mutta tämä tyttö onkin haistakaapapaska-sukupolvea, joka avaa suunsa kovaa ja heti.

Tästä olen iloinen.

Vierailija
36/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei usko jos toinen ei halua terffeille, vaan alkaa kytätä ja pakottaa treffeille kanssaan, se on ongelma, ja sairasta käyttäytymistä.

En usko Salmen tarinaan hetkeäkään. Sinä ilmeisesti uskot.

Toisekseen, kuten itsekin sanoit, kyse on sairaasta käytöksestä, ei miehistä tai metoo:sta. 

Vierailija
37/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää feministit töihin!

Ai niin, teillä ei ole muuta koulutusta kuin uusmarxistinen sukupuolettomuus oppi!

Taas näköjään sarjapeukuttaja iskenyt. Kannattaa vähän järkeä käyttää, ettei ole liian läpinäkyvää. 

ohis

Vierailija
38/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, mies.

Niin, jos oisin oikee nainen niin mun kuuluis huutaa raiskausta jos mies sattuu vaikka ruuhkabussissa tunkeen mun ohi siinä käytävällä, eikös?

Vierailija
39/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli arabimaissa hyväksi koettu tapa, jossa ulkona liikkuvilla naisilla on saattaja mukanaan, toimii meilläkin. 

Meillä toimii se, että miehet kasvatettaisiin kunnioittamaan naisia. Isät on tässä avainasemassa.

Feministit tekevät kaikkensa, jotta näin ei tapahtuisi. Ennen aikaan naisia kunnioitettiin, nykyään kohdellaan tasa-arvoisesti.

Sinun mielestäsi tasa-arvoon ei sisälly kunnioitusta?

Palstan vakiolause miehille; kunnioitus on ansaittava. Ei erityiskohtelua tasa-arvon nimissä. Itse asiassa tässä mielessä ollaan vielä kaukana tasa-arvosta. Todellinen tasa-arvo on saavutettu, kun miehet lyövät naisia yhtä herkästi kuin toisia miehiä.

Olet siis väkivaltaa kannattava, sairas yksilö.

Vierailija
40/72 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko Salmen tarinaan hetkeäkään. Sinä ilmeisesti uskot.

Toisekseen, kuten itsekin sanoit, kyse on sairaasta käytöksestä, ei miehistä tai metoo:sta. 

Kaikki joille on käynyt vastaavaa, uskovat. Joka tarkoittaa valtaosaa naisista.

Heräisit jo sinäkin. Lue vaikka tuo "Suosituimmat" -alla oleva Oma Metoo -kokemuksesi ketju alkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan