Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen!

Vierailija
18.12.2018 |

Lähipiirissäni eräs ihminen sai loistotyöpaikan. Vähäisellä koulutuksella varustettu, mutta osaa digitaalisia juttuja. Itse olen huomattavan korkeasti koulutettu - pitkäaikaistyötön! Nyt olen äärimmäisen kateellinen, suorastaan myrkyllisen kateellinen. En meinaa päästä tästä yli. Miten päästä kateudesta eroon? Ihan helvetisti suututtaa, että mä en saa mitään työtä, vaikka koulutusta on. En jaksa edes peitellä kateuttani, sanon sen ihan suoraan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kateudesta pääsee eroon?

Vierailija
2/6 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin opettele ajattelemaan, että tuo henkilö ei mitenkään vienyt työpaikkaa sun nenäsi edestä, koska hänellä oli työpaikan edellyttämää osaamista, mitä sulla taas ei ollut. Et olisi saanut tuota paikkaa, vaikka ko henkilö ei olisi sitä edes hakenut eli ette kilpaile samoista työpaikoista.

Sitten koita päivittää omaa osaamistasi. Ei suorittamalla jotain uutta tutkintoa vaan hankkimalla nykyisiä tutkintojasi tukevaa osaamista. Mieti, mitä sulta on puuttunut, kun et ole tullut valituksi hakemiisi työpaikkoihin tai et ole edes vastannut joihinkin oman alasi työpaikkailmoituksiin, koska sulta puuttui jokin tietty osaaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen itsekin. Todella huono koulutus vuosikymmenten takaa, ei mitään työkokemusta saa työskennellä paikassa johon yleensä tarvitaan väh. amk-koulutus yms. Riippuu kyllä paikkakunnastakin. Tämä nainen on ennenkin saanut töitä, oli suhteessa toimitusjohtajaankin. Vituttaa tällänen. Nyttemmin on kyllä.auttamattoman lihava joten mitenkä lienee töitä saanut.

Vierailija
4/6 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa koettaisit suunnata sen negatiivisen energian johonkin positiiviseen asiaan, niin johan alkaisi tapahtua sinullekin jotain mukavaa.

Vierailija
5/6 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaaminen voi ajaa koulutuksen ohi. Joillain aloilla (huipputason koodaus esim) ketään ei edes kiinnosta sun koulutus vaan työhön haetaan portfoliolla. Peruskoulun käynyt 20 vuotta koodannut kova luu menee keskitasoisesti koodaavan maisterin ohi minä päivänä tahansa.

Vierailija
6/6 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisin firmaani vaikka markkinointipäällikköä, palkkaisin sen jolla on freesi visio ja tietotaitoa alastaan mahdollisimman paljon. Ei minua kiinnostaisi hänen koulutuksensa jos on hyvä työssään ja asenne kohdallaan.

Ap kukaan ei halua palkata ruikuttajaa jolle pitäisi ojentaa työpaikka. Olisit varmasti hankala työntekijä etkä tunnu suhtautuvan intohimolla asiaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän