Hoitsujen on TURHA ITKEÄ insinöörien, lääkärien ja lakimiesten isoja palkkoja
Kannattaisi olla nöyränä, koska tuore uutinen kertoo kuinka juuri insinöörit, lääkärit ja lakimiehet käytännössä maksavat sinunkin palkkasi!
Hoitajien palkkojen korottaminen edellyttää insinöörien, lääkärien ja lakimiesten palkkioiden nostamista.
Kommentit (16)
Mutta se nostaa mediaanituloja, jolloin useampi jää 60% köyhyysrajan alle, mikä tarkoittaa että hallitukselle raivotaan köyhien köyhtymisestä vaikka heidän tulonsa eivät olisi muuttuneet mihinkään. Joten sori, ei voi.
Entä varatuomarit, eikö kukaan ajattele varatuomareita!?!?
Ei kai insinöörit ja lakimiehet saa kovin korkeaa palkkaa, ja toisaalta lääkärit on julkisella pääsääntöisesti.
En minä valita palkastani, vaikka olen hoitsu, vieläpä lähihoitsu.
Olen pitänyt vuoden verran kirjaa tuloistani, ja pärjään näköjään hyvin, jos saan 1300 €/kk käteen. Siitä huolimatta, että olen yh, en saa elareita, asumistukia tai muitakaan tukia lapsilisää lukuunottamatta (1 lapsesta). Autonkin omistan. Lapsella yksi halpa harrastus, itselläni myös.
Säästöön jäi tänä vuonna miltei 7000 €.
Ja ei ees oo tarvinut "joka pennosta laskea", ollaan vuoden aikana käyty ulkomailla (no, Ruotsissa, mutta silti 😁), olen uudistanut kotia tapetoimalla seinät, lapselle on ostettu ihan uuttakin vaatetta, ja ollaan käyty leffassa ja kesällä huvipuistossa. Ja joululahjoja ostin lapselle ja kummilapsille 250 eurolla.
Monesta asiasta silti säästän. Harkitsen aina tarkkaan, mitä ostan.
Se on hieman eri juttu tekeekö töitä tuottoisalle vientiyritykselle vai onko valtion tai kunnan leivissä.
Niin, hoitsujen kannattaa mennä naimisiin niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se on hieman eri juttu tekeekö töitä tuottoisalle vientiyritykselle vai onko valtion tai kunnan leivissä.
niinpä. Sairaanhoitaja ei pysty tuomaan verotuloja, vaikka olisi miten pätevä ja osaava ja ahkera. Siksi insinöörien on naurettavaa lällätellä sillä tuottavalla työllään, kun se ei kovinkaan paljon ole sidonnainen omaan osaamiseen tai erinomaisuuuteen vaan kaikki on kiinni pelkästään siitä, miten alaa rahoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai insinöörit ja lakimiehet saa kovin korkeaa palkkaa, ja toisaalta lääkärit on julkisella pääsääntöisesti.
Taitaa lakimiehistäkin iso osa olla julkisella tai kolmannella sektorilla, käytännössä elatus tulee verovaroista.
Enpä ole kuullut yhdenkään hoitsun itkevät moisten ukkojen palkkoja. Taitaa olla aloittaja itse jota ahdistaa kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Niin, hoitsujen kannattaa mennä naimisiin niiden kanssa.
Tämäpä hyvä neuvo. T. Tekniikan lisuri ja sairaanhoitaja. Ja mies on se sh.
Lars kirjoitti:
Enpä ole kuullut yhdenkään hoitsun itkevät moisten ukkojen palkkoja. Taitaa olla aloittaja itse jota ahdistaa kun ei.
Minkä ihmeen ukkojen!?? T. Naislakimies, useimmat kollegat naisia
Suomi elää heistä: kirjoitti:
Kannattaisi olla nöyränä, koska tuore uutinen kertoo kuinka juuri insinöörit, lääkärit ja lakimiehet käytännössä maksavat sinunkin palkkasi!
Hoitajien palkkojen korottaminen edellyttää insinöörien, lääkärien ja lakimiesten palkkioiden nostamista.
Raskasta ja alipalkattua hoitotyötä tehneenä sanon sinulle juuri sen minkä ansaitset: haista kuule vittu ja työnnä typerät ajatuksesi sinne minne aurinko ei paista!!!
Suomessa siivoojallekin kuuluu insinöörin palkka.
Vierailija kirjoitti:
Suomi elää heistä: kirjoitti:
Raskasta ja alipalkattua hoitotyötä tehneenä sanon sinulle juuri sen minkä ansaitset: haista kuule vittu ja työnnä typerät ajatuksesi sinne minne aurinko ei paista!!!
Ihhanaa, joka meijän kalkkuna hoitsut on ottanut pakollisen rokotteen, eiks se joo ole vähän niinku semmonen fyysinen pahoinpitely keholle, viellä ei edes kaikkia sivuvaikutuksia tiedetä. hohohoohohopaha
Aha.